یوتیوب موزیک ابزار تشخیص آهنگ مشابه شازم را رونمایی کرد

یوتیوب موزیک در حال آزمایش ابزار تشخیص آهنگ شبیه به شازم است که به کاربران امکان می‌دهد تا با زمزمه‌کردن یا نواختن یا خواندن بخشی از آهنگ، نام آن را پیدا کنند. به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب موزیک در حال کار روی دو روش جدید برای تقویت کشف آهنگ در پلتفرم خود است. این شرکت دیروز، ۱۵... نوشته یوتیوب موزیک ابزار تشخیص آهنگ مشابه شازم را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۶ تیر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  1
یوتیوب موزیک ابزار تشخیص آهنگ مشابه شازم را رونمایی کرد

یوتیوب موزیک در حال آزمایش ابزار تشخیص آهنگ شبیه به شازم است که به کاربران امکان می‌دهد تا با زمزمه‌کردن یا نواختن یا خواندن بخشی از آهنگ، نام آن را پیدا کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، یوتیوب موزیک در حال کار روی دو روش جدید برای تقویت کشف آهنگ در پلتفرم خود است. این شرکت دیروز، ۱۵ جولای (۲۵ تیر)، اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی رادیویی گفت‌وگومحور مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. همچنین، ابزار جدیدی شبیه به شازم (Shazam) را برای کمک به کاربران به‌منظور کشف نام آهنگ با خواندن یا زمزمه‌کردن یا پخش بخش‌هایی از آن راه‌اندازی می‌کند.

ویژگی رادیویی گفت‌وگومحور جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی در یوتیوب موزیک برای کاربران پریمیوم منتخب در ایالات متحده در حال انتشار است. کاربرانی که به این ویژگی دسترسی دارند، می‌توانند با توصیف آنچه می‌خواهند بشنوند، ایستگاه رادیویی سفارشی ایجاد کنند. برای مثال، آنان می‌توانند «کورس‌های پاپ جذاب» یا «موسیقی‌های پاپ هیجان‌انگیز» را درخواست کنید. راه‌اندازی این ویژگی آزمایشی جای تعجب ندارد؛ زیرا 9to5Google هفته‌ی گذشته گزارش داد که یوتیوب موزیک شروع به آزمایش آن کرده است.

تک‌کرانچ می‌نویسد که ویژگی جدید یوتیوب موزیک تا حدودی شبیه به ابزارهای ساخت پلی‌لیست هوش مصنوعی است که درحال‌حاضر، اسپاتیفای و آمازون موزیک و ديزر (Deezer) نیز در حال آزمایشش هستند. هر چهار سرویس اصلی استریم موسیقی در حال معرفی روش‌هایی برای کاربران هستند تا با وارد‌کردن دستورهای نوشتاری، تجربه‌ی شنیداری شخصی‌سازی‌شده ایجاد کنند.

کاربران با دسترسی به ویژگی جدید، کارت Ask for music any way you like را در صفحه‌ی اصلی برنامه مشاهده خواهند کرد. با کلیک روی این کارت، برنامه رابط کاربری گفت‌وگومحور را باز می‌کند که در آن کاربران می‌توانند دستورالعملی سفارشی وارد یا یکی از موارد پیشنهادی را انتخاب کنند. درحالی‌که این قابلیت درحال‌حاضر فقط برای کاربران منتخب در‌دسترس است، یوتیوب اعلام کرده که در آینده آن را برای کاربران بیشتری منتشر خواهد کرد.

یوتیوب موزیک

درباره‌ی قابلیت جدید تشخیص آهنگ نیز باید بگوییم که کاربران یوتیوب موزیک هم‌اکنون می‌توانند ازطریق صدا کلکسیون آهنگ‌های برنامه را جست‌وجو کنند. هنگامی‌که کاربران روی دکمه‌ی «جست‌وجو» در برنامه ضربه می‌زنند، نمادی موج‌شکل را مشاهده خواهند کرد که به آنان اطلاع می‌دهد که می‌توانند با خواندن یا زمزمه‌کردن یا نواختن بخشی از آهنگ، نامش را پیدا کنید.

در‌حالی‌که شازم شناخته‌شده‌ترین ابزار تشخیص آهنگ است، ویژگی جدید یوتیوب موزیک یک قدم فراتر از شازم عمل می‌کند؛ زیرا به کربران امکان می‌دهد تا نام آهنگ را با زمزمه‌کردن یا خواندن پیدا کنند؛ درحالی‌که شازم فقط در‌صورتی کار می‌کند که خودِ آهنگ را پخش کنید. ابزار تشخیص آهنگ یوتیوب موزیک که اوایل امسال برای کاربران منتخب نسخه‌ی اندروید در‌دسترس بود، به‌زودی رسماً برای همه‌ی کاربران iOS و اندروید دردسترس قرار می‌گیرد.

نوشته یوتیوب موزیک ابزار تشخیص آهنگ مشابه شازم را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow