آمازون بازگشت اجباری به پنج روز کار در دفتر را اعلام کرد

شرکت آمازون اعلام کرده است که از ابتدای سال ۲۰۲۵، تمامی کارمندان باید پنج روز در هفته در این شرکت به‌صورت حضوری کار کنند. به‌گزارش تک‌ناک، با تصمیم اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، کارمندان این شرکت از آغاز سال ۲۰۲۵ موظف‌اند تا در هفته پنج روز برای کارکردن در دفتر این شرکت حضور پیدا کنند. این […] نوشته آمازون بازگشت اجباری به پنج روز کار در دفتر را اعلام کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
آمازون بازگشت اجباری به پنج روز کار در دفتر را اعلام کرد

شرکت آمازون اعلام کرده است که از ابتدای سال ۲۰۲۵، تمامی کارمندان باید پنج روز در هفته در این شرکت به‌صورت حضوری کار کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، با تصمیم اندی جاسی، مدیرعامل آمازون، کارمندان این شرکت از آغاز سال ۲۰۲۵ موظف‌اند تا در هفته پنج روز برای کارکردن در دفتر این شرکت حضور پیدا کنند. این تصمیم نشان‌دهنده‌ی تغییر رویکرد شرکت از کار هیبریدی به حضوری کامل است. این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که پس از دوران همه‌گیری کرونا، بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند تا همچنان به‌صورت دورکاری یا هیبریدی کار کنند.

چرا این موضوع اهمیت دارد؟

آمازون یکی از کارفرمایان بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا است و تصمیم این شرکت تأثیر زیادی بر بازار کار می‌گذارد. در دوران پس از همه‌گیری کرونا، کار هیبریدی به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان ترجیح اصلی بسیاری از کارمندان مطرح شده است. بازگشت به دفتر به‌مدت پنج روز در هفته، تغییری بزرگ برای کارمندانی خواهد بود که به مدل‌های کاری انعطاف‌پذیر عادت کرده‌اند.

اندی جاسی اعلام کرد: «همچنان معتقدیم که مزایای حضور در دفتر به‌ویژه در‌مقایسه‌با پنج سال گذشته، بسیار بیشتر است.» وی اشاره کرد که تصمیم جدید از ۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ اجرایی می‌شود. او از تمامی کارکنان خواست تا آماده‌ی بازگشت کامل به دفتر باشند.

واکنش کارکنان

رویترز می‌نویسد که این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که حدود ۱۰ درصد از نیروی کار آمازون در سال گذشته طوماری علیه سیاست سه روز کار حضوری در دفتر را امضا کرده بودند. این سیاست در آن زمان نیز با مخالفت‌های کارکنان روبه‌رو شده بود و حالا با اجباری‌شدن پنج روز حضور در دفتر، احتمالاً این مخالفت‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت.

جاسی تأکید کرد تیم‌هایی که بیشتر حضوری کار می‌کنند، عملکرد بهتری در همکاری و نوآوری و ارتباط دارند. او افزود: «در ۱۵ ماه گذشته که حداقل سه روز در هفته به دفتر بازگشتیم، باور ما به مزایای این کار را تقویت کرده است.»

گام بعدی؛ استثناها و شرایط خاص

با‌این‌حال، برای کارمندانی که شرایط خاصی دارند یا استثناهایی برای آن‌ها وجود دارد، همچنان امکان کار هیبریدی یا دورکاری فراهم خواهد بود. جاسی تأکید کرد شرکت آمازون درک می‌کند که برخی از کارمندان به‌دلیل شرایط زندگی شخصی خود به تعدیلاتی برای بازگشت کامل به دفتر نیاز دارند.

تحلیل کلی؛ پایان دوران دورکاری؟

بازگشت به کار حضوری در آمازون نشانه‌ای از پایان تدریجی دوران دورکاری کامل است که در دوران همه‌گیری کرونا رایج شده بود. طبق گزارشی از Morning Consult، بسیاری از کارکنان پس از دوران همه‌گیری، کار هیبریدی را به‌عنوان مدل کاری ترجیحی خود انتخاب کرده‌اند. بااین‌حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهند که در جولای ۲۰۲۴، تعداد افراد حاضر در دفاتر به بیشترین میزان خود از جولای ۲۰۱۹ رسید.

تغییرات ساختاری در آمازون

علاوه‌بر تغییرات در نحوه‌ی کار، آمازون اعلام کرد که ساختار سازمانی خود را نیز بازسازی خواهد کرد. طبق گفته‌ی جاسی، تا پایان ماه ۲۰۲۵، تیم‌های رهبری ارشد باید نسبت مشارکت‌کنندگان فردی به مدیران را حداقل ۱۵ درصد افزایش دهند. این تغییرات نشان‌دهنده‌ی تلاش آمازون برای بهبود بهره‌وری و کاهش تعداد مدیران در سطوح مختلف است.

تصمیم آمازون برای بازگشت کامل به کار حضوری در دفتر، یکی از تغییرات مهم در نحوه‌ی کار این شرکت از زمان همه‌گیری کرونا است. درحالی‌که برخی کارمندان ممکن است از این تغییر رضایت نداشته باشند، آمازون معتقد است که این تصمیم به بهبود همکاری و نوآوری و ارتباطات داخلی کمک خواهد کرد.

نوشته آمازون بازگشت اجباری به پنج روز کار در دفتر را اعلام کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow