ابرخودروی Koenigsegg Jesko رکورد سرعت در یک دور را شکست

ابرخودروی Koenigsegg Jesko با عملکرد بی‌نظیر خود موفق شد رکورد بالاترین سرعت در یک دور را در پیست Laguna Seca ثبت کند. به گزارش تک‌ناک، کریستین فون کونیگزگ، کارآفرین نامدار در صنعت خودرو، به نظر می‌رسد که شخصی ریسک‌پذیر نیست. با وجود این، در ۱۸ آگوست، او همراه با یک ماشین و راننده در پیست... نوشته ابرخودروی Koenigsegg Jesko رکورد سرعت در یک دور را شکست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
ابرخودروی Koenigsegg Jesko رکورد سرعت در یک دور را شکست

ابرخودروی Koenigsegg Jesko با عملکرد بی‌نظیر خود موفق شد رکورد بالاترین سرعت در یک دور را در پیست Laguna Seca ثبت کند.

به گزارش تک‌ناک، کریستین فون کونیگزگ، کارآفرین نامدار در صنعت خودرو، به نظر می‌رسد که شخصی ریسک‌پذیر نیست. با وجود این، در ۱۸ آگوست، او همراه با یک ماشین و راننده در پیست مسابقه لاگونا سکا، جایی که هیچ‌کدام قبل از آن تجربه نکرده بودند، حاضر شد و رکورد جدیدی را برای خودروی خود به ثبت رساند، که نشان‌دهنده توانایی‌های فنی و سرعت بالای آن است.

فون کونیگزگ گفت: «راننده، مارکوس لوند، بی‌تجربه هم نبوده و چندین دور را در پلی استیشن رانندگی کرده است.»

کونیگزگ شرکت خودروسازی خود را از سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی کرد و از آن زمان تاکنون، دستاوردهای خیره‌کننده و تاحدودی طنزآمیز در این صنعت به دست آورده است.

از جمله این موارد می‌توان به گیربکس Light Speed، تست دینامومتر با سرعت ۳۱۰ مایل در ساعت (۵۰۰ کیلومتر در ساعت)، یک خودروی هیبریدی تک سرعته که می‌تواند تا ۲۵۰ مایل در ساعت (۴۰۳ کیلومتر در ساعت) سرعت بگیرد، دکمه Autoskin که مانند یک چاقوی سوئیسی عمل می‌کند و کاتالیزوری که ۳۰۰ اسب بخار قدرت اضافی می‌دهد، اشاره کرد.

این خودروهای چند میلیون دلاری، برای سرعت‌های بسیار بالا در خیابان‌ها طراحی شده‌اند و برای مسابقات نیستند.

بنابراین، حضور Koenigsegg Jesko در لاگونا سکا بیش از یک تبلیغات تلقی می‌شد.

یک روش برای نشان دادن توانایی‌های برجسته خودرو، پیش از تلاشی گمانه‌زنی شده برای کسب جایزه بزرگ دنیای خودروهای هیبریدی بود که رکورد سرعت بالای جهانی برای خودروهای تولیدی را کسب کرد.

ماجراجویی Koenigsegg Jesko

در کسب این رکورد، ماجراجویی همانند بدلکاری در پیست رخ داد.

Koenigsegg Jesko مسیر ۲.۲ مایلی لاگونا سکا را در ۱ دقیقه و ۲۴.۸۶ ثانیه طی کرد و با ۰.۵۸ ثانیه اختلاف، رکورد دوری را که Czinger 21C در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده بود، شکست.

راننده تجربه بیشتری از مسیر داشت و در پیچ‌های ۲، ۴ و ۱۱ همه چیز را مرتب‌تر نگه داشت.

او می‌توانست بین ۱ تا ۱.۵ ثانیه دیگر به فاصله زمانی خود اضافه کند. با وجود این، برای اولین دور در معروف‌ترین پیست مسابقه کالیفرنیا، باید از او تقدیر کرد.

به‌ خصوص در پیچ ۸، جایی که به طور قطع با آن سرعت بالای Koenigsegg Jesko، قلب و روده‌های او تا گلویش بالا آمده است.

برای فردی که خود را «از یک پیشینه غیرمسابقه‌ای» توصیف می‌کند، این تلاش قابل تقدیر است.

Koenigsegg Jesko نسخه تکامل یافته‌ای از مدل Absolut است، با بازگرداندن بال عقب بزرگ خود توانسته نیروی فرودینی چشمگیری معادل ۱۴۰۰ کیلوگرم به دست آورد.

در مقابل، Absolut به عنوان یک قهرمان خط راست، تمرکز خود را بر کاهش کشش و افزایش حداکثر سرعت قرار داده است.

خودروی Koenigsegg Jesko با موتور V8 آلومینیومی دوتوربو ۵.۰ لیتری خود که با سوخت E85 کار می‌کند، قدرتی معادل ۱۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن‌متر در ۵۱۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌دهد و با یک جعبه‌دنده 9 سرعته Light Speed Transmission (LST) تکمیل می‌شود.

وزن خالص این خودرو ۱۴۲۰ کیلوگرم است.

این مدل، که از زمان معرفی CC8V در سال ۲۰۱۰ تحت توجه خاصی قرار گرفته، به گفته J. Clarkson، از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار است، که آن را از دیگر رقبا متمایز می‌سازد.

Clarkson با اشاره به خصوصیات برتر این خودرو تأکید کرده است که هرچند سوئدی است اما شلغم نیست!

از قلعه‌های باستانی تا سرعت‌های خیره‌کننده

فون کونیگزگ، بنیان‌گذار شرکت خودروسازی سوپرکار، شخصیتی است که تنها با تکیه بر جسارت و شهامت خود توانست در سن ۲۲ سالگی یک شرکت خودروسازی راه‌اندازی کند.

این در حالی است که او از یک خانواده با نسب شوالیه‌های دوران رومانی و صاحب یک قلعه با نام خانوادگی خود است.

فون کونیگزگ پیش از تأسیس این شرکت، به اندازه کافی از مشاغل قبلی خود درآمد کسب کرده بود، که توانست عمده هزینه‌های شرکت را خودش تأمین کند.

نبوغ مهندسی و شور و شوق او باعث دستیابی به موفقیت‌هایی شد که بسیاری، از جمله جان دیلورین، نتوانسته‌اند به آن دست یابند، که ممکن است یادآور کارول شلبی باشد.

از جمله موفقیت‌های او می‌توان به تولید سوپرکارها، هایپرکارها و مگاکارها از پایه در مدت زمان بسیار کوتاه اشاره کرد.

بالاترین رکورد سرعت در یک دور توسط Koenigsegg Jesko ثبت شد

امید زیادی وجود دارد که این شرکت و خودروی Koenigsegg Jesko بتوانند رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را با شکستن مرز ۵۰۰ کیلومتر در ساعت به دست آورند.

این هدفی است که تیم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به دنبال آن خواهد بود.

همان‌گونه که یک همکار به یادماندنی بیان کرده است:

«خداوند به شما سرعت بخشد، به شما دیوانگان باشکوه.»

 

نوشته ابرخودروی Koenigsegg Jesko رکورد سرعت در یک دور را شکست اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow