احتمال سقوط شدید بیت کوین درصورت کاهش نرخ بهره

برخی از تحلیلگران، برخلاف دیگر همتایان خود بر این باورند که کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ممکن است در ابتدا به افت شدید قیمت بیت کوین دامن بزند. به‌گزارش تک‌ناک، بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو به‌تدریج برای عبور از سیاست انقباضی خود آماده می‌شود و قرار است از ماه سپتامبر دست... نوشته احتمال سقوط شدید بیت کوین درصورت کاهش نرخ بهره اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
احتمال سقوط شدید بیت کوین درصورت کاهش نرخ بهره

برخی از تحلیلگران، برخلاف دیگر همتایان خود بر این باورند که کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ممکن است در ابتدا به افت شدید قیمت بیت کوین دامن بزند.

به‌گزارش تک‌ناک، بانک مرکزی آمریکا یا همان فدرال رزرو به‌تدریج برای عبور از سیاست انقباضی خود آماده می‌شود و قرار است از ماه سپتامبر دست به کاهش نرخ بهره بزند. اما این تصمیم چه تأثیری بر قیمت بیت کوین و دیگر رمزارزها دارد؟

به نقل از کریپتوپوتیتو، تحلیلگران مجموعه بیت‌فاینکس سرسختانه معتقدند که کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث سقوط ۲۰ درصدی بهای بیت کوین شود.

آن‌ها می‌گویند که کاهش نرخ بهره از سویی تأثیر چشم‌گیری بر نوسانات کوتاه‌مدت بیت کوین می‌گذارد و از سویی دیگر ترسیم‌گر مسیر درازمدت این رمزارز است.

اثر کاهش نرخ بهره روی قیمت بیت کوین

تحلیلگران بیت فاینکس در بخش دیگری از گزارش خود اذعان کرده‌اند:

بیت کوین گرچه به‌عنوان پناهگاهی برای گریز از ریسک‌های متعارف دارایی‌های سنتی در نظر گرفته می‌شود، اما این پدیده نوپا همچنان تحت تأثیر متغیرهای کلان اقتصادی قرار دارد.

بیت کوین از اوایل ماه اوت به این سو، رشدی دست‌کم ۳۰ درصدی را تجربه کرده است. این رخداد بیش از همه مدیون تحلیل‌هایی است که از افت نرخ بهره حکایت می‌کنند. بااین‌حال، دینامیک حاکم بر بازار از نظرگاه تحلیلگران بیت‌فاینکس دستخوش تغییر شده و در حالی که معامله‌گران اسپات به‌شدت در حال فروش بیت کوین‌های خود هستند، معامله‌گران آتی روی افزایش بهای بیت کوین شرط بسته‌اند.

به گفته تحلیلگران، کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره، به افزایش نقدینگی و کنار رفتن سایه رکود از سر بازار می‌انجامد و به رشد قیمت بیت کوین در بلندمدت دامن می‌زند. اما اگر نرخ بهره با کاهشی ۵۰ واحدی همراه شود، نگرانی فعالان بازار از رکود اقتصادی سراسری تشدید خواهد شد و انتظار می‌رود بازار رمزرازها نیز با اصلاح فراگیری مواجه می‌شود.

نوشته احتمال سقوط شدید بیت کوین درصورت کاهش نرخ بهره اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow