ادوارد اسنودن: ناشناسی در شبکه بیت کوین عملاً مرده است

ادوارد اسنودن در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ اعلام کرد که با بازشدن پای هوش مصنوعی مولد به دنیای فناوری، دیگر نمی‌توان روی ناشناسی تراکنش‌های بیت کوین حساب باز کرد. به‌گزارش تک‌ناک، ادوارد اسنودن که نامش بیش از همه به‌دلیل افشاگری درباره‌ی سازمان امنیت ملی آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد، می‌گوید که اکثر تراکنش بیت کوین... نوشته ادوارد اسنودن: ناشناسی در شبکه بیت کوین عملاً مرده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
ادوارد اسنودن: ناشناسی در شبکه بیت کوین عملاً مرده است

ادوارد اسنودن در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ اعلام کرد که با بازشدن پای هوش مصنوعی مولد به دنیای فناوری، دیگر نمی‌توان روی ناشناسی تراکنش‌های بیت کوین حساب باز کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، ادوارد اسنودن که نامش بیش از همه به‌دلیل افشاگری درباره‌ی سازمان امنیت ملی آمریکا بر سر زبان‌ها افتاد، می‌گوید که اکثر تراکنش بیت کوین به‌طور کامل زیرنظر سازمان‌های نظارتی قرار می‌گیرد.. این واقعیتی است که هیچ‌گاه افشا نمی‌شود.

بیت‌کوینیست می‌نویسد که تراکنش‌ها در شبکه‌ی بیت کوین به‌طور دائمی ثبت و ضبط می‌شوند و هرکس از هر نقطه از کره‌ی خاکی با دسترسی به اینترنت می‌تواند به دفترکل بیت کوین و فهرست کامل تراکنش‌ها دست یابد.

افشاگری ادوارد اسنودن در مورد بیت کوین

اسنودن در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید که هویت افراد در شبکه‌ی بیت کوین آن‌چنان که تصور می‌شود، ناشناس نیست. او می‌افزاید صرافی‌های قدیمی که دروازه‌ی ورود کاربران به دنیای رمزارزها هستند، انبوهی از اطلاعات هویتی کاربران را با نهادهای دولتی به‌اشتراک می‌گذارند. بنابراین، نمی‌توان به ناشناس‌بودن هویت افراد در شبکه‌های رمزارزی امیدوار بود.

اسنودن از صرافی‌های قدیمی به‌عنوان قدرت‌های بزرگ حوزه‌ی رمزارزها یاد می‌کند و می‌گوید با واکاوی و رمزگشایی تاریخچه‌ی تراکنش‌های کاربران، می‌توان تاریخچه‌ی زندگی و حتی وابستگی‌های سیاسی آن‌ها را افشا کرد.

این افشاگر معروف در پایان سخنانش بیان می‌کند که ابرقدرت‌ها دست به جمع‌آوری ابرداده‌ها و سوابق هویتی افراد مي‌زنند و پروفایلی دقیق و کامل از تمامی فعالیت‌های آنلاین آن‌ها می‌سازند.

نوشته ادوارد اسنودن: ناشناسی در شبکه بیت کوین عملاً مرده است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow