استقبال ۵۷ کشور جهان از مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان

مسابقات بین المللی هوش مصنوعی رایان در حالی از ۲۶ مهرماه به میزبانی کشورمان کلید خورده است که در اتفاقی کم نظیر شرکت کنندگانی از ۵۷ کشور جهان در آن حضور دارند. به گزارش تکناک، رئیس گروه هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف در این ارتباط گفت: مسابقات بین المللی هوش مصنوعی رایان در ۳ […] نوشته استقبال ۵۷ کشور جهان از مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ آبان , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  5
استقبال ۵۷ کشور جهان از مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان

مسابقات بین المللی هوش مصنوعی رایان در حالی از ۲۶ مهرماه به میزبانی کشورمان کلید خورده است که در اتفاقی کم نظیر شرکت کنندگانی از ۵۷ کشور جهان در آن حضور دارند.

به گزارش تکناک، رئیس گروه هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر شریف در این ارتباط گفت: مسابقات بین المللی هوش مصنوعی رایان در ۳ مرحله برگزار می شود. ابتدا مرحله مقدماتی برگزار می شود و سپس مرحله انتخابی و در نهایت مرحله نهایی به صورت حضوری در تهران برگزار می شود.

دکتر محمدحسین رهبان،  با اشاره به مشارکت کنندگان خارجی این رویداد گفت: برای مسابقات بین المللی هوش مصنوعی رایان که مرحله مقدماتی آن در حال برگزاری هست، تاکنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از ۵۷ کشور ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این کشورها علاوه بر ایران شامل چین، هند، آمریکا، کانادا، روسیه، ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، استرالیا، اتریش، فنلاند، هلند، نیوزیلند، اندونزی، پرتغال، اسپانیا، پاکستان، پاراگوئه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عمان، بحرین، عراق، اردن، لبنان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، کره شمالی، تایوان، مالزی، سریلانکا، سودان، مصر، نپال، نیجریه، ترکیه و … هستند.

رهبان با بیان این‌که جوایز مسابقه هوش مصنوعی ۳۵ هزار دلار است، افزود:  موضوع اصلی مسابقه بین المللی هوش مصنوعی رایان، «اعتمادپذیری در یادگیری ژرف» است، مرحله‌ نهایی این مسابقه با حضور حدود ۱۰۰ نفر برگزیده‌ مرحله‌ انتخابی به صورت حضوری در تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد اول تا سوم مسابقه‌ نهایی هوش مصنوعی رایان به ترتیب ضمن دریافت مدال طلا، نقره و برنز از جوایزی نقدی شامل ۲۰، ۱۰ و ۵ هزار دلار برخوردار خواهند شد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ai.rayan.global مراجعه کنند.

افراد اول تا سوم مسابقه‌ نهایی هوش مصنوعی رایان از جوایزی نقدی شامل ۲۰، ۱۰ و ۵ هزار دلار برخوردار خواهند شد.

نظارت ۴ داور بین المللی بر مسابقات

رئیس گروه هوش مصنوعی مسابقه رایان درباره این مسابقه گفت: یکی از اهداف اصلی، ایجاد انگیزه و ارتقای توانمندی ها در این سطح بود. این رویداد فرصت تیم سازی و شبکه سازی را فراهم خواهد کرد و در پایان نیز فرصت تولید و ارسال مقاله ایجاد خواهد شد. این تیم‌ها مقاله مشترک را برای ثبت و انتشار در یک کنفرانس یا ژورنال معتبر بین‌المللی پیدا خواهند کرد.

وی افزود: تلاش کردیم روی تعداد و کیفیت شرکت کنندگان همچنین کشورهای خارجی، بیشینه ای داشته باشیم و در همین راستا، یک کار چندماهه تبلیغاتی و برند سازی صورت گرفت و بیش از ۴۵۰۰ نفر از ۵۷ کشور شرکت کردند.

وی با بیان این‌که رقابت ها از ۲۶ مهرماه آغاز شده و این تیم‌ها ۱۱ روز با یکدیگر رقابت می کنند، ادامه داد: در نهایت بین ۱۰ تا ۱۵ تیم برتر در بخش حضوری در بهمن ماه به رقابت می‌پردازند و ۴ داور بین المللی نیز در رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

رهبان با اشاره به برگزاری سه دوره مسابقه که دو دوره اول آن آنلاین و دوره سوم حضوری خواهد بود، افزود:  بیش ترین شرکت کننده از ایران است و در رتبه های بعدی به ترتیب، کشورهای دیگر پاکستان، هند، ترکیه، ایتالیا، مصر، چین و … قرار دارند.

نوشته استقبال ۵۷ کشور جهان از مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی رایان اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow