امکان ذخیره‌سازی مخاطبان درون اپلیکیشن واتساپ فراهم شد

واتساپ روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را مستقیماً درون این اپلیکیشن و مستقل از مخاطبان گوشی ذخیره کنند. به‌گزارش تک‌ناک، واتساپ امروز اعلام کرد که ویژگی جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را در داخل اپ ذخیره کنند. […] نوشته امکان ذخیره‌سازی مخاطبان درون اپلیکیشن واتساپ فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ آبان , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  3
امکان ذخیره‌سازی مخاطبان درون اپلیکیشن واتساپ فراهم شد

واتساپ روی قابلیت جدیدی کار می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را مستقیماً درون این اپلیکیشن و مستقل از مخاطبان گوشی ذخیره کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، واتساپ امروز اعلام کرد که ویژگی جدیدی به اپلیکیشن خود اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تا مخاطبان خود را در داخل اپ ذخیره کنند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا حتی در‌صورت ازدست‌دادن گوشی خود یا اتصال دستگاه جدید به شماره اصلی، همچنان به تمامی مخاطبانشان دسترسی داشته باشند. این مخاطبان در فضای ابری واتساپ ذخیره و مدیریت خواهند شد.

تا پیش‌از‌این، واتساپ برای همگام‌سازی مخاطبان به فهرست مخاطبان ذخیره شده در گوشی کاربران وابسته بود. اگر فرد جدیدی به کاربران پیام می‌داد و آن‌ها تصمیم می‌گرفتند اطلاعات وی را ذخیره کنند، این اطلاعات به‌صورت محلی روی دستگاه کاربر ذخیره می‌شد و در‌صورت از‌دست‌دادن دستگاه، امکان بازیابی این اطلاعات فراهم نبود.

این ویژگی جدید که قرار است به‌زودی دردسترس کاربران قرار گیرد، امکان ذخیره مخاطبان روی هر پلتفرمی از‌جمله نسخه وب واتساپ را فراهم می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند مخاطبانی که در واتساپ ذخیره کرده‌اند، با دستگاه‌های دیگر خود، از‌جمله گوشی‌های هوشمند، همگام‌سازی کنند.

سال گذشته، واتساپ ویژگی ورود به دو حساب کاربری روی یک دستگاه را معرفی کرد. این قابلیت جدید برای کاربرانی که می‌خواهند مخاطبان شخصی و کاری خود را جدا نگه دارند، بسیار مفید است. همچنین، در‌صورتی‌که کاربر دستگاه خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارد، می‌تواند فهرست مخاطبان خود که به شماره او مرتبط است، به‌صورت مجزا نگه‌داری کند.

واتساپ، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، به‌روزرسانی جدیدی را منتشر کرده است که به کاربران امکان می‌دهد

تک‌کرانچ می‌نویسد واتساپ اعلام کرده است که برای ایجاد این ویژگی جدید، سیستم ذخیره‌سازی رمزنگاری‌شده‌ای به نام Identity Proof Linked Storage (IPLS) توسعه داده است. این سیستم هنگام ذخیره‌سازی مخاطبان، کلید رمزنگاری روی دستگاه تولید می‌کند که بر‌اساس آن، دستگاه‌های اصلی کاربر می‌توانند مخاطبان را بازیابی کنند.

علاوه‌بر‌این، واتساپ با همکاری کلودفلر، هرگونه تغییر در ویژگی‌های رمزنگاری دایرکتوری کاربران را امضا می‌کند تا از ویرایش‌های غیرمجاز جلوگیری کند. به‌گفته متا، این اقدام به‌منظور اطمینان از امنیت و حریم خصوصی مخاطبان کاربران انجام می‌شود.

همچنین، واتساپ اعلام کرده است که با استفاده از این فناوری جدید، امکان ذخیره مخاطبان بر اساس نام کاربری فراهم خواهد شد. بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره‌تلفن خود، با دیگران در ارتباط باشند. این شرکت با انتشار بیانیه‌ای گفت:

نام‌های کاربری در واتساپ درجه‌ای از حریم خصوصی بیشتر را فراهم می‌کنند تا کاربران به اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود هنگام پیام‌دادن به دیگران نیازی نداشته باشند.

نوشته امکان ذخیره‌سازی مخاطبان درون اپلیکیشن واتساپ فراهم شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow