انتقال Microsoft DirectX به فرمت باز استاندارد SPIR-V

در تحولی بزرگ، مایکروسافت اعلام کرد DirectX به استاندارد SPIR-V به عنوان فرمت تبادل برای برنامه‌های شیدر (Shader) منتقل خواهد شد. به گزارش تک‌ناک، این تغییر به معنای هم‌راستا شدن DirectX با استانداردهای جهانی است و نویدبخش آینده‌ای با توسعه باز و استانداردهای یکپارچه خواهد بود. به نقل از wccftech، پیش از این، DirectX از […] نوشته انتقال Microsoft DirectX به فرمت باز استاندارد SPIR-V اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۲ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  2
انتقال Microsoft DirectX به فرمت باز استاندارد SPIR-V

در تحولی بزرگ، مایکروسافت اعلام کرد DirectX به استاندارد SPIR-V به عنوان فرمت تبادل برای برنامه‌های شیدر (Shader) منتقل خواهد شد.

به گزارش تک‌ناک، این تغییر به معنای هم‌راستا شدن DirectX با استانداردهای جهانی است و نویدبخش آینده‌ای با توسعه باز و استانداردهای یکپارچه خواهد بود.

به نقل از wccftech، پیش از این، DirectX از فرمت DXIL (زبان میانی DirectX) برای نمایش برنامه‌های شیدر استفاده می‌کرد. فرمت تبادل به معنای شیوه نمایش کد شیدر است، که قابلیت استفاده در کامپایلرهای مختلف و سازگاری با دستگاه‌های متعدد را دارد.

اکنون مایکروسافت تصمیم گرفته است از فرمت باز استاندارد SPIR-V که توسط شرکت‌های بزرگی همانند Intel، AMD و Qualcomm استفاده می‌شود، بهره بگیرد تا سازگاری بیشتری ایجاد شود.

با انتقال Microsoft DirectX به فرمت باز استاندارد SPIR-V یک دوره جدید شروع می شود

تیم‌های HLSL (زبان شیدر سطح بالا) مایکروسافت با گروه Khronos، خالقان SPIR-V، همکاری می‌کنند تا فرایند توسعه این انتقال آغاز شود. این تغییر، به دلیل نیاز به بازسازی گسترده اکوسیستم، یک پروژه چند ساله خواهد بود.

این انتقال برای توسعه‌دهندگان صنعت بازی و گرافیک بسیار مهم است، چرا که کار روی یک پلتفرم واحد را ممکن می‌سازد.

طراحی SPIR-V تضمین می‌کند که انعطاف‌پذیری لازم برای نوآوری سریع‌تر در ویژگی‌های API گرافیکی فراهم شود. این تغییر نه تنها توسعه را سریع‌تر می‌کند بلکه باعث بهبود قابل توجه در توانایی‌های سخت‌افزاری نیز خواهد شد.

شرکت مایکروسافت این تغییر را به عنوان «سرمایه‌گذاری برای آینده» توصیف کرده است و آن را به عنوان شروعی برای یک دوره جدید در توسعه DirectX و صنعت گرافیک می‌داند.

نوشته انتقال Microsoft DirectX به فرمت باز استاندارد SPIR-V اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow