انویدیا با سبقت از اپل ارزشمندترین شرکت جهان شد

انویدیا، غول سازنده تراشه‌های گرافیکی، با رشد چشمگیر ارزش سهام خود، موفق شد از اپل پیشی بگیرد و ارزشمندترین شرکت جهان لقب بگیرد. به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا با صعود بی‌سابقه‌ای در بازار سهام، جایگاه اپل را به‌عنوان ارزشمندترین شرکت جهان تصاحب کرد. این جهش در پی تقاضای بی‌پایان برای چیپ‌های جدید ابررایانه‌ای هوش مصنوعی انویدیا رخ […] نوشته انویدیا با سبقت از اپل ارزشمندترین شرکت جهان شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 00:00
 0  2
انویدیا با سبقت از اپل ارزشمندترین شرکت جهان شد

انویدیا، غول سازنده تراشه‌های گرافیکی، با رشد چشمگیر ارزش سهام خود، موفق شد از اپل پیشی بگیرد و ارزشمندترین شرکت جهان لقب بگیرد.

به‌گزارش تک‌ناک، انویدیا با صعود بی‌سابقه‌ای در بازار سهام، جایگاه اپل را به‌عنوان ارزشمندترین شرکت جهان تصاحب کرد. این جهش در پی تقاضای بی‌پایان برای چیپ‌های جدید ابررایانه‌ای هوش مصنوعی انویدیا رخ داد.

براساس داده‌های LSEG، ارزش بازار سهام انویدیا به‌طور موقت به ۳/۵۳ تریلیون دلار رسید؛ در‌حالی‌که ارزش اپل ۳/۵۲ تریلیون دلار بود.

انویدیا در ماه ژوئن نیز برای مدت کوتاهی به این جایگاه دست یافته بود؛ اما بعدها مایکروسافت و اپل دوباره از آن پیشی گرفتند. ارزش بازار این سه شرکت فناوری در ماه‌های اخیر به‌شدت به‌هم نزدیک بوده است و در‌حال‌حاضر، ارزش بازار مایکروسافت به ۳/۲۰ تریلیون دلار رسیده است.

سهام انویدیا از اکتبر تاکنون حدود ۱۸ درصد افزایش یافته است. این افزایش در پی اعلام OpenAI مبنی‌بر جذب سرمایه ۶/۶ میلیارد دلاری صورت گرفت. انویدیا چیپ‌هایی را برای آموزش مدل‌های پایه‌ای مانند GPT-4 شرکت OpenAI تأمین می‌کند. راس مولد، مدیر سرمایه‌گذاری در AJ Bell، گفت:

بیشتر شرکت‌ها اکنون هوش مصنوعی را در وظایف روزمره خود استفاده می‌کنند و تقاضا برای چیپ‌های انویدیا همچنان زیاد است.

انویدیا روز جمعه با صعود بی‌سابقه‌ای در بازار سهام، جایگاه اپل را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان تصاحب کرد

به‌نقل از اکونومیک‌تایمز، آزمایش بزرگ بعدی انویدیا، گزارش نتایج مالی سه‌ماهه سوم خواهد بود که در ماه نوامبر ارائه می‌شود. انویدیا در ماه آگوست پیش‌بینی کرده بود که با افزایش یا کاهش ۲ درصد، درآمد سه‌ماهه سومش حدود ۳۲/۵ میلیارد دلار خواهد بود. این پیش‌بینی در‌مقایسه‌با انتظار میانگین تحلیلگران ۳۲/۹۰ میلیارد دلار قرار دارد.

جوزف مور، تحلیلگر مورگان استنلی‌، ۱۰ اکتبر در یادداشتی اعلام کرد که همچنان در بلندمدت به آینده انویدیا بسیار خوش‌بین است. باوجوداین، صعود اخیر سهام این شرکت ممکن است انتظارات را برای سوددهی کمی افزایش دهد. او پس از دیدار با جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اشاره کرد که تولید چیپ‌های نسل بعدی بلک‌ول (Blackwell) بسیار زیاد بوده است و آن‌ها برای ۱۲ ماه آینده رزرو شده‌اند. این شرکت در ماه آگوست اعلام کرد که تولید این چیپ‌ها به سه‌ماهه چهارم موکول شده است.

سهام انویدیا و اپل و مایکروسافت تأثیر بسزایی بر بخش فناوری و بازار سهام ایالات متحده می‌گذارند و این سه شرکت تقریباً یک‌پنجم وزن شاخص S&P 500 را تشکیل می‌دهند. هیجان درباره چشم‌انداز هوش مصنوعی و انتظارات از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و شروع مثبت فصل درآمدها، شاخص S&P 500 را به بیشترین سطح خود رسانده است.

انویدیا روز جمعه با صعود بی‌سابقه‌ای در بازار سهام، جایگاه اپل را به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان تصاحب کرد

رونق چشمگیر سهام انویدیا باعث شده است تا سهام این شرکت برای معامله‌گران گزینه‌های مالی جذاب شود. طبق داده‌های Trade Alert، گزینه‌های انویدیا در ماه‌های اخیر به‌طور منظم در بین پرمعامله‌ترین‌ها قرار داشته است.

سهام انویدیا تاکنون تقریباً ۱۹۰ درصد افزایش یافته است. این رشد به‌دلیل رونق در هوش مصنوعی مولد این شرکت بوده است. ریک مکلر، شریک Cherry Lane Investments، گفت:

سؤال اصلی این است که این جریان درآمدی برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت و احساسات سرمایه‌گذاران آن را هدایت خواهد کرد یا خیر… به‌نظر می‌رسد انویدیا در کوتاه‌مدت به نتایج بسیار درخورتوجهی دست خواهد یافت.

نوشته انویدیا با سبقت از اپل ارزشمندترین شرکت جهان شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow