اپل در حال آزمایش اپلیکیشن کنترل قندخون است

اپل اپلیکیشن کنترل قندخون جدیدی را آزمایش کرده است که به افراد پیش‌دیابتی کمک می‌کند تا وضعیت خود را بهتر پایش کنند. به‌گزارش تک‌ناک، نشریه بلومبرگ با استناد به منابع ناشناس اپل گفته است که اپل در حال کار روی اپلیکیشن کنترل قندخون است. برای راه‌اندازی این اپلیکیشن در ابتدا نیاز بود تا پیش‌دیابتی‌بودن کارمندان […] نوشته اپل در حال آزمایش اپلیکیشن کنترل قندخون است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  5
اپل در حال آزمایش اپلیکیشن کنترل قندخون است

اپل اپلیکیشن کنترل قندخون جدیدی را آزمایش کرده است که به افراد پیش‌دیابتی کمک می‌کند تا وضعیت خود را بهتر پایش کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، نشریه بلومبرگ با استناد به منابع ناشناس اپل گفته است که اپل در حال کار روی اپلیکیشن کنترل قندخون است. برای راه‌اندازی این اپلیکیشن در ابتدا نیاز بود تا پیش‌دیابتی‌بودن کارمندان اپل با انجام آزمایش خون تأیید شود. سپس کارمندان با استفاده از دستگاه‌های مختلف موجود در بازار، قند‌خون خود را کنترل و تغییرات مرتبط با غذای خود را ثبت می‌کردند.

پیش‌دیابت حالتی است که در آن سطح قند خون بیشتر از حد طبیعی است و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد. خوشبختانه با تغییر سبک زندگی، مانند رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، می‌توان پیش‌دیابت را برعکس کرد. اپلیکیشنی که در این خبر به آن اشاره شده، قرار بود به افراد کمک کند تا تأثیر انتخاب‌های غذایی خود بر سطح قند‌خونشان را بهتر درک کنند. برای مثال، این اپلیکیشن می‌توانست نشان دهد که مصرف کربوهیدرات زیاد باعث افزایش ناگهانی قند‌خون می‌شود؛ اما ترکیب آن با پروتئین می‌تواند این افزایش را کنترل کند.

این گزارش نشان می‌دهد که هدف اولیه از توسعه این اپلیکیشن، بررسی قابلیت‌های جدیدی بود که اپل می‌توانست با بهره‌گیری از داده‌های گلوکز خون ایجاد کند. باوجوداین‌‌، بلومبرگ گزارش داده است که اپل کار روی این پروژه را به حالت تعلیق درآورده است تا بر توسعه سایر ویژگی‌های سلامت‌محور تمرکز کند. بااین‌حال، امکان استفاده از یافته‌های این تحقیق در محصولات آینده فناوری سلامت اپل وجود دارد.

ا وجود این، امکان استفاده از یافته‌های این تحقیق در محصولات آینده فناوری سلامت اپل وجود دارد.

در مقیاس گسترده‌تر، ردیابی سلامت متابولیک به روندی رو به رشد در دستگاه‌های پوشیدنی تبدیل شده است. اوایل امسال، شرکت‌های Dexcom و Abbott دستگاه‌های پایش مداوم گلوکز (CGM) را بدون نیاز به نسخه پزشک روانه‌ بازار کردند که برای افراد پیش‌دیابتی و افراد بدون دیابت و بیماران دیابتی نوع ۲ که از انسولین استفاده نمی‌کنند، طراحی شده است.

علاوه‌بر‌این، استارت‌آپ‌هایی مانند Nutrisense و Levels با استفاده از داده‌های CGM به افراد کمک می‌کنند تا وزن خود را کم و برای ورزش‌های استقامتی سوخت‌رسانی و تأثیر انواع مختلف غذا بر سطح قند‌خون خود را بررسی کنند.

با‌توجه‌به این پیشرفت‌ها، علاقه‌ اپل به ورود به این حوزه چندان تعجب‌آور نیست. اپل تاکنون از توسعه‌ قابلیت‌های داخلی برای ثبت غذا خودداری کرده است؛ اما در‌عین‌حال، ادغام دستگاه‌های CGM شخص ثالث را افزایش داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل حدود ۱۵ سال است روی روش‌های غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری گلوکز خون کار می‌کند. بااین‌همه، به‌نظر می‌رسد که تحقق این پروژه هنوز چندین سال به‌طول خواهد انجامید.

نوشته اپل در حال آزمایش اپلیکیشن کنترل قندخون است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow