ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین از اپل پیشی گرفتند

در رویدادی غیرمنتظره، ویوو و هواوی موفق شدند سهم بازار گوشی‌های هوشمند خود را در چین افزایش دهند و اپل را به رتبه سوم تنزل دهند. به‌گزارش تک‌ناک، بازار گوشی‌های هوشمند چین در تابستان امسال شاهد افزایش چشمگیری در فروش بوده است. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، تعداد گوشی‌های هوشمند ارسال‌شده در چین با رشد […] نوشته ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین از اپل پیشی گرفتند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  5
ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین از اپل پیشی گرفتند

در رویدادی غیرمنتظره، ویوو و هواوی موفق شدند سهم بازار گوشی‌های هوشمند خود را در چین افزایش دهند و اپل را به رتبه سوم تنزل دهند.

به‌گزارش تک‌ناک، بازار گوشی‌های هوشمند چین در تابستان امسال شاهد افزایش چشمگیری در فروش بوده است. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، تعداد گوشی‌های هوشمند ارسال‌شده در چین با رشد سالانه ۴ درصدی به ۶۹/۱ میلیون واحد رسید. بااین‌حال، نکته مهم در‌این‌میان تغییرات درخورتوجه در جایگاه شرکت‌ها و کاهش نفوذ اپل در این بازار است.

طبق گزارش جدید کانالیس (Canalys)، برندهای داخلی مانند ویوو و هواوی توانستند جایگاه خود را به‌شدت تقویت کنند و اپل را به انتهای فهرست پنج برند برتر برسانند. ویوو با کسب جایگاه نخست در میزان ارسال محموله‌های گوشی‌های هوشمند، توانست در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ با رشدی ۳ درصدی درمقایسه‌با فصل قبل، ۱۳ میلیون دستگاه را بفروشد و ۱۹ درصد از سهم بازار را از‌آن خود کند. این موفقیت به عرضه محصولات میان‌رده و افزایش فروش در بسترهای آنلاین و آفلاین نسبت داده شده است.

در یک رویداد غیرمنتظره، ویوو و هواوی موفق شدند سهم بازار خود را در چین افزایش دهند و اپل را به رتبه سوم برسانند.

هواوی نیز پس از مدتی توانست به رتبه دوم صعود کند. این شرکت با ۱۰/۸ میلیون دستگاه ارسال‌شده و سهم بازار ۱۶ درصدی، رشدی ۲۴ درصدی درمقایسه‌با سال گذشته تجربه کرد. بازگشت موفقیت‌آمیز هواوی به بازار حاصل استراتژی‌های قوی در توزیع و پشتیبانی از محصولات پرچم‌دار آن‌ها است. در‌این‌میان، آنر با وجود محبوبیت گوشی‌های تاشو جدید خود، با کاهش ۱۳ درصدی در ارسال محموله‌ها درمقایسه‌با سال گذشته مواجه شد و با ۱۰/۳ میلیون واحد در جایگاه سوم قرار گرفت.

گیزموچاینا می‌نویسد که شیائومی نیز با ارسال ۱۰/۲ میلیون واحد و کسب سهم بازار ۱۵ درصدی توانست به جایگاه چهارم دست یابد. استراتژی این شرکت در ادغام دستگاه‌های هوشمند و سازگاری با سیستم‌های خانگی و خودرو، به موفقیت آن کمک کرده است.

در یک رویداد غیرمنتظره، ویوو و هواوی موفق شدند سهم بازار خود را در چین افزایش دهند و اپل را به رتبه سوم برسانند.

در این رقابت، اپل نتوانست موفقیت پیشین خود را حفظ کند و با کاهش ۶ درصدی در تعداد ارسال‌ها درمقایسه‌با سال قبل، به رتبه پنجم سقوط کرد. کانالیس پیش‌بینی کرده است که نبود خدمات Apple Intelligence در سری آیفون ۱۶ ممکن است بر رشد اپل تأثیر منفی بگذارد.

کاهش حضور اپل به بازار چین محدود نمی‌شود؛ چراکه گزارش‌های مربوط به ارسال گوشی‌های هوشمند در هند نیز نشان می‌دهد که اپل حتی در میان پنج برند برتر جایگاهی ندارد و ویوو به‌عنوان برترین برند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴ در این بازار شناخته شده است.

نوشته ویوو و هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین از اپل پیشی گرفتند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow