ایرپاد پرو 3 علاوه‌بر ضربان قلب، بیماری‌های قلبی را تشخیص می دهد

شرکت اپل مشغول آزمایش قابلیت تازه‌ای در ایرپاد پرو ۳ است که از آن برای سنجش ضربان قلب و تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، در بررسی‌های اخیر کدهای iOS 18، وب‌سایت 9to5Mac به شواهدی مبنی‌بر آزمایش اپل برای اندازه‌گیری ضربان قلب با استفاده از ایرپادز دست یافته است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی به‌زودی در […] نوشته ایرپاد پرو 3 علاوه‌بر ضربان قلب، بیماری‌های قلبی را تشخیص می دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
ایرپاد پرو 3 علاوه‌بر ضربان قلب، بیماری‌های قلبی را تشخیص می دهد

شرکت اپل مشغول آزمایش قابلیت تازه‌ای در ایرپاد پرو ۳ است که از آن برای سنجش ضربان قلب و تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، در بررسی‌های اخیر کدهای iOS 18، وب‌سایت 9to5Mac به شواهدی مبنی‌بر آزمایش اپل برای اندازه‌گیری ضربان قلب با استفاده از ایرپادز دست یافته است. به‌نظر می‌رسد این ویژگی به‌زودی در ایرپاد پرو ۳ و نسل بعدی Powerbeats Pro به کاربران ارائه شود. با این قابلیت، کاربران می‌توانند به‌راحتی ضربان قلب خود را پایش کند و به‌همراه اپل واچ، تصویری جامع از سلامت قلب خود داشته باشند.

عملکرد ضربان قلب ایرپاد

در جدیدترین نسخه‌ی بتا، کدی کشف شده است که به‌طور مستقیم به هدفون‌های بی‌سیم جدید با قابلیت پایش مداوم ضربان قلب اشاره می‌کند. این کد دستور می‌دهد:

هر دو هدفون را در طول تمرینات برای ردیابی و ارسال ضربان قلب به Apple Health استفاده و تنظیمات را در بخش بلوتوث مدیریت کنید.

9to5mac می‌نویسد که این رشته بخشی از مؤلفه‌ی سیستم است که تنظیم هدفون‌های بی‌سیم اپل مانند ایرپادز و Beats را مدیریت می‌کند. منابع آگاه گزارش داده‌اند که این ویژگی جدید قرار است سال آینده در محصولات اپل رونمایی شود.

شرکت اپل در حال ثبت اختراع یک فناوری جدید است که می‌تواند از ایرپادز برای تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده کند.

ایرپادز می‌تواند برای تشخیص بیماری‌های قلبی استفاده شود

اپل در درخواست ثبت پتنت جدیدش، روشی نوآورانه برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی مانند آریتمی با استفاده از میکروفون‌های داخل کانال گوش ایرپاد معرفی کرده است. این فناوری با تحلیل دقیق سیگنال‌های صوتی قلب، نشانه‌های اولیه بیماری‌های قلبی را می‌تواند شناسایی کند. در اسناد پتنت جدید اپل آمده است:

تصور کنید هدفونی که در گوشتان قرار دارد، علاوه‌بر پخش موسیقی، در مراقبت از سلامتی به شما کمک می‌کند. هدفون‌های هوشمند جدید مجهز به میکروفون می‌توانند با تحلیل دقیق سیگنال‌های صوتی قلب، اختلالات ریتم قلب را تشخیص دهند. این فناوری نوآورانه به‌ویژه برای ورزش‌کاران و افرادی مفید خواهد بود که سابقه‌ی بیماری قلبی در خانواده‌شان دارند. با استفاده از این هدفون‌ها، می‌توان بیماری‌های قلبی را زودتر تشخیص داد و از بروز عوارض جدی جلوگیری کرد. به‌عبارت‌دیگر، با این فناوری آینده‌ی مراقبت‌های بهداشتی متحول خواهد شد.

برای پردازش سیگنال‌های میکروفون و استخراج اطلاعات مربوط به قلب، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از فیلترهای صوتی است. به‌عنوان مثال، با استفاده از فیلترهای گذر پایین می‌توان فرکانس‌های پایین‌تر مربوط به فعالیت قلب را از سایر نویزها جدا کرد. همچنین، می‌توان به‌دنبال سیگنال‌های فراصوت یا مادون‌صوت در سیگنال میکروفون گشت تا به اطلاعات بیشتری درباره‌ی عملکرد قلب دست یافت.

این فناوری نه‌تنها اختلالاتی مانند ضربان قلب تند یا کُند را می‌تواند به‌آسانی تشخیص دهد؛ بلکه با تحلیل دقیق‌تر سیگنال‌های قلبی، مشکلات پیچیده‌تری مانند نامنظمی‌های ضربان قلب را نیز شناسایی می‌کند. در بخش دیگر اسناد پتنت جدید می‌خوانیم:

با استفاده از روش‌های تحلیل طیفی، می‌توان تغییرات جزئی در فرکانس و دامنه‌ی سیگنال‌های قلبی را شناسایی کرد. این اطلاعات به پزشکان کمک می‌کند تا انواع مختلف آریتمی‌ها را تشخیص دهند و درمان مناسب را برای بیمار تجویز کنند.

به‌عنوان مثال، برای تشخیص انسداد در شریان کاروتید، می‌توان از شبکه‌های عصبی مصنوعی استفاده کرد. این شبکه‌ها با تحلیل سیگنال‌های قلبی در زمان‌های مختلف، وجود انسداد را می‌توانند تشخیص دهند.

طبق گزارش مارک گرمن، خبرنگار نام‌آشنای بلومبرگ، انتظار می‌رود ایرپاد پرو ۳ در سال آینده با ویژگی‌های جدیدی از‌جمله حسگر ضربان قلب و حسگر اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون عرضه شود.

نوشته ایرپاد پرو 3 علاوه‌بر ضربان قلب، بیماری‌های قلبی را تشخیص می دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow