ایسوس کارت افزودنی جدید ThunderboltEX 5 را معرفی کرد

ایسوس کارت افزودنی تاندربولت ۵ جدید خود را با نام ThunderboltEX 5 معرفی کرد. این کارت دو پورت USB تایپ C با سرعت ۱۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه دارد. به‌گزارش تک‌ناک، ایسوس با معرفی کارت جدیدی به‌ نام ThunderboltEX 5، به جمع تولیدکنندگان کارت‌های افزودنی Thunderbolt 5 پیوست. این کارت توسعه جدید به مادربردهای دارای اسلات PCIe 4.0 […] نوشته ایسوس کارت افزودنی جدید ThunderboltEX 5 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ آبان , ۱۴۰۳ - 05:00
 0  5
ایسوس کارت افزودنی جدید ThunderboltEX 5 را معرفی کرد

ایسوس کارت افزودنی تاندربولت ۵ جدید خود را با نام ThunderboltEX 5 معرفی کرد. این کارت دو پورت USB تایپ C با سرعت ۱۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه دارد.

به‌گزارش تک‌ناک، ایسوس با معرفی کارت جدیدی به‌ نام ThunderboltEX 5، به جمع تولیدکنندگان کارت‌های افزودنی Thunderbolt 5 پیوست. این کارت توسعه جدید به مادربردهای دارای اسلات PCIe 4.0 x4 اضافه می‌شود و با ارائه دو پورت USB Type-C Thunderbolt 5 و سه پورت mini DisplayPort، گزینه‌های ارتباطی جدیدی برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی

تامزهاردور می‌نویسد که کارت توسعه ThunderboltEX 5 علاوه‌بر خروجی‌های مذکور، درون خود نیز مجهز به یک هدر Thunderbolt و یک هدر USB 2.0 است. کاربران برای استفاده از این کارت باید آن را با استفاده از کانکتور شش‌پین به منبع تغذیه (PSU) سیستم خود متصل کنند تا بتواند حداکثر ۱۳۰ وات برق را به دستگاه‌های متصل ارائه دهد.

با بررسی دقیق مشخصات ارائه‌شده ایسوس، مشخص شده است که پورت‌های USB Type-C Thunderbolt 5 این کارت از پهنای باند دوطرفه تا ۱۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه برای انتقال داده‌ها و خروجی تصویر پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که شرکت گیگابایت که هفته گذشته محصول مشابهی را با نام Thunderbolts 5 عرضه کرده بود، در مشخصات محصول خود اعلام کرد که می‌تواند پهنای باند دوطرفه ۸۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه یا پهنای باند یک‌طرفه ۱۲۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه را فراهم کند.

کارت افزودنی ایسوس به نام ThunderboltEX 5

تفاوت‌ها در مشخصات شارژ و قدرت

درباره مشخصات مربوط به توان و پشتیبانی از شارژ، باید بگوییم که کارت ThunderboltEX 5 ایسوس تا ۱۳۰ وات برای شارژ سریع و ۹۶ وات را برای یک دستگاه فراهم می‌کند. بااین‌حال، ایسوس تأکید کرده است که برای دستیابی به این مقدار، کاربران باید از مادربردهای خود ایسوس استفاده کنند. درمقابل، کارت گیگابایت از استاندارد PD 3.1 تا ۱۰۰ وات پشتیبانی می‌کند و دو کانکتور شش‌پین نیز دارد؛ در‌حالی‌که کارت ایسوس فقط یک کانکتور شش‌پین دارد. این تفاوت ممکن است در توان تحویل‌داده‌شده از‌طریق پورت‌های USB-C تأثیرگذار باشد.

کارت افزودنی ThunderboltEX 5 ایسوس

مقایسه کانکتورهای داخلی

تفاوت‌های دیگری نیز در تعداد و نوع کانکتورهای داخلی این دو کارت وجود دارد. کارت ThunderboltEX 5 ایسوس یک هدر Thunderbolt و یک هدر USB 2.0 دارد. درمقابل، کارت گیگابایت دو هدر Thunderbolt (یک هدر پنج‌پین و یک هدر سه‌پین) و یک هدر داخلی USB دارد. هنوز مشخص نشده است که این هدرهای Thunderbolt داخلی باید به هدرهای Thunderbolt مادربرد سیستم متصل شوند تا کارت به‌صورت کامل کار کند یا خیر.

در‌حال‌حاضر، اطلاعاتی درباره قیمت یا زمان عرضه کارت‌های افزودنی جدید ایسوس ارائه نشده. بااین‌حال، آنچه مسلم است، برای استفاده از این کارت‌ها به اسلات PCI Express 4.0 x4 یا بهتر نیاز خواهید داشت.

نوشته ایسوس کارت افزودنی جدید ThunderboltEX 5 را معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow