اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی برای افزایش امنیت کاربران نوجوان معرفی کرد

اینستاگرام برای افزایش امنیت نوجوانان دربرابر سوءاستفاده‌های جنسی، ویژگی‌های امنیتی جدیدی نظیر محدودیت‌ در دریافت پیام‌های مستقیم و ابزارهای گزارش‌دهی بهبود‌یافته معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، اینستاگرام به‌تازگی مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی جدید را برای محافظت از کاربران خود در برابر سواستفاده‌های جنسی معرفی کرده است. اینستاگرام اعلام کرده که با هدف افزایش امنیت کاربران، امکان گرفتن […] نوشته اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی برای افزایش امنیت کاربران نوجوان معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۶ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی برای افزایش امنیت کاربران نوجوان معرفی کرد

اینستاگرام برای افزایش امنیت نوجوانان دربرابر سوءاستفاده‌های جنسی، ویژگی‌های امنیتی جدیدی نظیر محدودیت‌ در دریافت پیام‌های مستقیم و ابزارهای گزارش‌دهی بهبود‌یافته معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، اینستاگرام به‌تازگی مجموعه‌ای از قابلیت‌های امنیتی جدید را برای محافظت از کاربران خود در برابر سواستفاده‌های جنسی معرفی کرده است. اینستاگرام اعلام کرده که با هدف افزایش امنیت کاربران، امکان گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط صفحه از تصویرها و ویدئوهای موقتی در پیام‌های خصوصی را مسدود می‌کند. این قابلیت‌ها بخشی از تلاش‌های اینستاگرام برای مقابله با سوءاستفاده‌های جنسی و ارتقای تجربه کاربری امن‌تر برای تمامی کاربران، به‌ویژه نوجوانان است.

جلوگیری از اسکرین‌شات تصاویر موقتی

تک‌کرانچ می‌نویسد که یکی از تغییرات مهم‌ترین اخیر اینستاگرام مربوط به تصاویر و ویدئوهای موقتی است که از‌طریق پیام‌های مستقیم (DM) ارسال می‌شوند. تاکنون کاربران می‌توانستند از این محتوا اسکرین‌شات بگیرند؛ اما شخص مقابل از این اقدام مطلع می‌شد. با این به‌روزرسانی جدید، اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‌دهد تا از تصاویر یا ویدئوهای موقتی که با قابلیت «یک‌ بار مشاهده» یا «اجازه پخش مجدد» ارسال شده‌اند، اسکرین‌شات بگیرند. علاوه‌بر‌این، این محدودیت در نسخه دسکتاپ اینستاگرام اعمال خواهد شد تا افراد نتوانند این تدابیر امنیتی را دور بزنند.

این اقدام اینستاگرام گامی فراتر از سایر شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت (Snapchat) است که با وجود اطلاع‌رسانی به کاربران هنگام گرفتن اسکرین‌شات، هنوز امکان ضبط از محتوای موقتی را به‌طور کامل محدود نکرده است. حالا اینستاگرام اطمینان می‌دهد محتوایی که برای یک‌ بار مشاهده طراحی شده، واقعاً فقط یک‌ بار مشاهده‌کردنی است.

قابلیت جدید جلوگیری از اسکرین‌شات تصاویر موقتی اینستاگرام

ارتقای امنیت حساب‌های نوجوانان

علاوه‌بر‌این، اینستاگرام اعلام کرد که این ویژگی‌های جدید درکنار امکانات امنیتی ویژه حساب‌های نوجوانان (Teen Accounts) ارائه می‌شود. حساب‌های نوجوانان به‌طور خودکار در محیطی با حفاظت‌های داخلی قرار می‌گیرند که محدودیت‌های خاصی درزمینه ارتباطات و پیام‌های ورودی اعمال می‌کند. به‌عنوان مثال، نوجوانان فقط می‌توانند از کسانی پیام دریافت کنند که خودشان دنبال کرده‌اند. اگرچه هنوز امکان ارسال درخواست دنبال‌کردن برای هر فردی وجود دارد، اینستاگرام اکنون فرایند دریافت این درخواست‌ها از حساب‌های مشکوک را سخت‌تر کرده است.

به‌گفته اینستاگرام، بسته به میزان مشکوک‌بودن حساب درخواست‌های دنبال‌کردن یا به‌طور کامل مسدود می‌شوند یا به پوشه اسپم نوجوانان منتقل خواهند شد. همچنین، اینستاگرام پیام‌های هشداردهنده‌ای را به نوجوانانی ارسال خواهد کرد که با افراد ساکن در کشورهای دیگر صحبت می‌کنند تا از احتمال دروغ‌گویی کلاه‌برداران درباره محل زندگی‌شان آگاه شوند.

ارتقای امنیت حساب‌های نوجوانان

جلوگیری از سوءاستفاده کلاه‌برداران

یکی دیگر از اقدامات اینستاگرام برای افزایش امنیت کاربران نوجوان، جلوگیری از دسترسی حساب‌های مشکوک به فهرست دنبال‌کننده‌ها و دنبال‌شونده‌های آنان است. این تغییر به‌دلیل استفاده مکرر کلاه‌برداران از این فهرست‌ها برای تهدید و اخاذی از نوجوانان اعمال شده است. بدین‌ترتیب، حساب‌هایی که رفتار مشکوکی دارند، دیگر نمی‌توانند ببینند چه کسی پست‌های نوجوانان را لایک کرده یا در چه تصاویری تگ شده‌اند.

محافظت دربرابر برهنگی

از دیگر اقدامات امنیتی اینستاگرام، راه‌اندازی کامل ویژگی محافظت دربرابر برهنگی است که ابتدا در آوریل آزمایش شده بود. این ویژگی به‌طور خودکار تصاویر حاوی برهنگی را در پیام‌های مستقیم محو می‌کند و به‌طور پیش‌فرض برای کاربران نوجوان فعال خواهد بود. همچنین، اینستاگرام به کاربرانی که تصاویر خصوصی ارسال می‌کنند، هشدار می‌دهد و آنان را از خطرهای احتمالی مرتبط با ارسال چنین تصاویری آگاه می‌سازد.

ویژگی محافظت در برابر برهنگی

همکاری با مشاوران بحران و تولید محتوای آموزشی

اینستاگرام در‌ادامه تلاش‌های خود برای مقابله با کلاه‌برداری‌های جنسی، در حال همکاری با Crisis Text Line در ایالات متحده است تا کاربرانی که مسائل مربوط به ایمنی کودکان یا اخاذی جنسی را گزارش می‌دهند، امکان صحبت با مشاوران بحران را داشته باشند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا در‌صورت نیاز، پشتیبانی‌های لازم را دریافت کنند.

این اقدامات تنها چند ماه پس‌ازآن انجام می‌شود که اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی بزرگ به‌دلیل انجام‌ندادن اقدامات کافی برای محافظت از کاربران جوان، با انتقاد قانون‌گذاران مواجه شدند. اینستاگرام افزود که برای ارتقای آگاهی کاربران درباره کلاه‌برداری‌های جنسی، ویدئوهای آموزشی به نوجوانان در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و کانادا نمایش داده خواهد شد.

علاوه‌بر‌این، اینستاگرام با اینفلوئنسرهای معروفی مانند Bella Poarch و Brent Rivera همکاری می‌کند تا محتوای آموزشی درباره نحوه تشخیص کلاه‌برداران جنسی و مقابله با آن‌ها تولید کند. با این مجموعه اقدامات جدید، اینستاگرام به‌دنبال ایجاد محیطی امن‌تر برای کاربران خود، به‌ویژه نوجوانان است تا از تهدیدات مربوط به کلاه‌برداری‌های جنسی و اخاذی‌های آنلاین در امان باشند.

نوشته اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی برای افزایش امنیت کاربران نوجوان معرفی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow