این شیشه انرژی خورشیدی تولید می کند!

دانشمندان نوعی شیشه ابداع کرده‌اند که با تولید انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان باتری برای خودروها و دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گیرد. به‌ گزارش تک‌ناک، این فناوری جدید با استفاده از شیشه‌های مخصوص، انرژی خورشید را جذب و آن را ذخیره می‌کند. این اختراع می‌تواند کاربردهای وسیعی در زمینه‌های مختلف داشته باشد و به […] نوشته این شیشه انرژی خورشیدی تولید می کند! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۷ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
این شیشه انرژی خورشیدی تولید می کند!

دانشمندان نوعی شیشه ابداع کرده‌اند که با تولید انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان باتری برای خودروها و دستگاه‌های موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این فناوری جدید با استفاده از شیشه‌های مخصوص، انرژی خورشید را جذب و آن را ذخیره می‌کند. این اختراع می‌تواند کاربردهای وسیعی در زمینه‌های مختلف داشته باشد و به کاهش وابستگی به منابع انرژی مرسوم کمک کند.

این روش می‌تواند انرژی را به صورت مستقیم از شیشه ساختمان‌ها، خودروها و دستگاه‌های موبایل از طریق سلول‌های خورشیدی شفاف تأمین کند.

نوع جدید سلول خورشیدی شفاف و ماژول آن بازدهی بالایی دارد و خواص شفاف و بی‌رنگ‌مانند شیشه را حفظ می‌کند.

سلول خورشیدی شفاف با معرفی طراحی all-back-contact، که تمام اجزای سلول خورشیدی را در پشت قرار می‌دهد، بی‌رنگی و شفافیت را تضمین کرده است.

این سلول بازدهی بالا و شفافیتی که سلول‌های خورشیدی باید داشته باشند را به طور همزمان به دست آورده است.

ماژول سلول شفاف با بازدهی بالای انرژی خورشیدی

 این ماده توسط پروفسور کوانیونگ سو و تیم تحقیقاتی او در دانشکده مهندسی انرژی و شیمی UNIST ابداع شده است.

این روش که به نام فناوری ماژول‌سازی بدون درز شناخته می‌شود، فاصله بین دستگاه‌ها را بدون استفاده از سیم‌های فلزی از بین می‌برد.

در روش ماژول‌سازی موجود، فاصله بین دستگاه‌ها و سیم‌های فلزی مات مشکل آسیب رساندن به سلول‌های خورشیدی شفاف را حل کرده است.

ماژول سلول خورشیدی شفاف جدید با اندازه ۱۶ سانتی‌متر مربع بازدهی بالایی دارد که از 14.7 تا 20 درصد در شفافیت متغیر است و در عین حال کارایی مشابه یک دستگاه واحد را حفظ می‌کند.

همچنین این روش موفق به شارژ یک گوشی هوشمند با استفاده از نور طبیعی خورشید شده و امکان استفاده از صفحه نمایش یک دستگاه موبایل کوچک به عنوان منبع انرژی را اثبات کرده است.

این مطالعه به طور اساسی مشکل کارایی روش مدولاسیون سلول‌های خورشیدی موجود را از طریق طراحی ساختار جدید دستگاه حل کرده است.

این فناوری امکان استفاده از سلول‌های خورشیدی سیلیکونی شفاف در موارد مختلف مانند: دستگاه‌های کوچک، ساختمان‌ها و شیشه‌های خودرو را نشان داد.

ساخت شیشه‌ای که انرژی خورشیدی تولید می‌کند

این مطالعه مسیر جدیدی برای تحقیقات مدولاسیون باز کرده است که برای تجاری‌سازی سلول‌های خورشیدی سیلیکونی شفاف ضروری است.

محققان قصد دارند تحقیقات بیشتری انجام دهند تا سلول‌های خورشیدی شفاف به یک فناوری کلیدی در صنعت انرژی آینده دوستدار محیط زیست تبدیل شوند.

این طراحی (ABC) که در مجله بین‌المللی Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) منتشر شده است، نه تنها بازده تبدیل توان (PCE) بالایی را در سلول‌های خورشیدی نشان می‌دهد، بلکه دید بدون مانع از طریق ماژول‌های خورشیدی شفاف را نیز تضمین می‌کند.

به طور قابل توجهی، سلول‌های خورشیدی سیلیکونی شفاف ABC به بازده تبدیل توان اوج ۱۵.۸ درصد دست یافتند، در حالی که میانگین عبور نور مرئی ۲۰ درصد را حفظ کردند.

با اتصال یکپارچه سلول‌های واحد، ولتاژ و توان خروجی به طور سیستماتیک از ۰.۶۴ ولت و ۱۵.۸ میلی‌وات (برای یک سلول واحد به اندازه ۱ سانتی‌متر مربع) به ۱۰.۰ ولت و ۲۳۵ میلی‌وات (برای یک ماژول به اندازه ۱۶ سانتی‌متر مربع) تنظیم شدند.

علاوه بر این، محققان به طور موفقیت‌آمیز شارژ نوری یک گوشی هوشمند را با استفاده از یک ماژول خورشیدی شفاف ABC نشان دادند.

نوشته این شیشه انرژی خورشیدی تولید می کند! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow