این واکسن جدید باعث درمان موثرتر سرطان می شود

تحقیقات نشان می‌دهد که یک واکسن جدید در مراحل اولیه تومور می‌تواند برای پیشگیری از سرطان و درمان آن مؤثر باشد. به گزارش تک‌ناک، این واکسن‌ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا تومورهای کوچک را شناسایی و از بین ببرد، که می‌تواند باعث پیشگیری و درمان مؤثرتر سرطان شود. در گذشته محققان یک واکسن […] نوشته این واکسن جدید باعث درمان موثرتر سرطان می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ آبان , ۱۴۰۳ - 14:00
 0  3
این واکسن جدید باعث درمان موثرتر سرطان می شود

تحقیقات نشان می‌دهد که یک واکسن جدید در مراحل اولیه تومور می‌تواند برای پیشگیری از سرطان و درمان آن مؤثر باشد.

به گزارش تک‌ناک، این واکسن‌ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند تا تومورهای کوچک را شناسایی و از بین ببرد، که می‌تواند باعث پیشگیری و درمان مؤثرتر سرطان شود.

در گذشته محققان یک واکسن سرطان ابداع کردند که نتوانست به توقف رشد تومورهای پیشرفته کمک کند. با وجود این، محققان به جای اینکه این واکسن را کنار بگذارند و دوباره از ابتدا شروع نمایند، از فرصتی دوباره برای آزمایش این واکسن روی تومورهای تازه ایجادشده، استفاده کردند.

مطالعه جدید آنها که در Journal for ImmunoTherapy of Cancer منتشر شده است، نشان داد که این واکسن سرطان زمانی که در مراحل اولیه تومورها تزریق ‌شود، به توقف رشد تومورهایی که سلول‌های ایمنی را هدف قرار می‌دهند، کمک می‌کند.

در حالی که دیگر آزمایش‌های بالینی واکسن‌های سرطان را آزمایش می‌کنند، این یکی از معدود مطالعاتی است که تمرکز آن بر تومورهای پیشرفته نیست. بر اساس گفته‌های محققان این مطالعه، زمان‌بندی واکسیناسیون برای دیدن نتایج، بحرانی است.

دکتر مری فیلیپ، محقق اصلی این مطالعه گفت: «ویژگی خاص مطالعه ما این است که این موش‌ها ۱۰۰ درصد در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. بنابراین، یک واکسن که در زمان مناسب بتواند حفاظت مادام‌العمر ارائه دهد، بسیار قابل توجه است. مطالعات کمی وجود دارد که در آنها موش‌ها بعد از واکسیناسیون به مدت طولانی پیگیری شوند و به مدت دو سال بدون تومور باقی بمانند.»

این واکسن سرطان بر مراحل اولیه تومور تأثیر شگرفی دارد

این واکسن جدید سرطان زمانی که درمان دیگری به نام انسداد نقاط بازدارنده ایمنی (ICB) مؤثر نبود، به توقف رشد تومورها کمک کرد. درمان‌های ICB اغلب برای سرطان‌های پیشرفته استفاده می‌شوند، اما فقط گروه کوچکی از بیماران با انواع خاص سرطان پس از این درمان بهبود کامل پیدا می‌کنند.

ICB با برداشتن ترمز از روی سلول‌های T کار می‌کند، اما اگر سلول‌های T هرگز به درستی فعال نشده باشند، آنها مانند خودروهای بدون بنزین هستند و ICB کار نمی‌کند. واکسن، سلول‌های T را به حالت عملکردی می‌برد تا بتوانند سلول‌های سرطانی اولیه را از بین ببرند.

محققان یک موش مبتلا به سرطان را تغییر ژنتیکی دادند که بازتابی از سلول‌های کبدی فردی بود که سرطانی می‌شوند. واکسن جدید به سلول‌های ایمنی کمک کرد تا بهتر با سرطان مبارزه کنند، اما این واکسن قادر است این تأثیر را فقط در مرحله اولیه تومورها اعمال کند و در مرحله پیشرفته فایده‌ای ندارد.

این واکسن قبلاً در آزمایش‌های بالینی انسانی برای سرطان‌های پیشرفته آزمایش شده بود. این واکسن از یک باکتری داخل سلولی مثبت گرم برای تحریک پاسخ‌های قوی سلول‌های CD4 و CD8 T استفاده می‌نماید. این واکسن همچنین علائم تومور را نمایان می‌کند، که باعث می‌شود سلول‌های T واکنش‌دهنده به تومور به علائم سرطان حساس‌تر شوند.

محققان دریافتند که حضور سلول‌های ایمنی واکنش‌دهنده به ویژه جمعیت‌های TCF1+tumor-specific CD8 T برای عملکرد واکسن‌های سرطان لازم است.

نوشته این واکسن جدید باعث درمان موثرتر سرطان می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow