بازارها در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

مطابق تقویم‌های اقتصادی، قرار است در ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد)، آمار تورم آمریکا اعلام شود. این آمار تأثیر بسزایی بر تصمیم‌های آتی فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره خواهد گذاشت. به‌گزارش تک‌ناک، تا ۲۴ مرداد، گزارش «شاخص قیمتی مصرف‌کننده» موسوم به CPI ایالات متحده اعلام می‌شود. پیش‌بینی فعالان بازار حاکی از آن است که این... نوشته بازارها در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
بازارها در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا

مطابق تقویم‌های اقتصادی، قرار است در ۱۴ آگوست (۲۴ مرداد)، آمار تورم آمریکا اعلام شود. این آمار تأثیر بسزایی بر تصمیم‌های آتی فدرال رزرو در تعیین نرخ بهره خواهد گذاشت.

به‌گزارش تک‌ناک، تا ۲۴ مرداد، گزارش «شاخص قیمتی مصرف‌کننده» موسوم به CPI ایالات متحده اعلام می‌شود. پیش‌بینی فعالان بازار حاکی از آن است که این شاخص با رشدی دست‌کم ۰/۲ درصدی مواجه خواهد شد و دست سکان‌داران فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره خواهد بست.

به‌نقل از کریپتودنس، فعالان بازار در حالی منتظر افزایش نرخ تورم ماهانه‌اند که ماه گذشته این شاخص اقتصادی با افتی ۰/۱ درصدی مواجه شده بود. اهالی بازار این شاخص را به‌دقت رصد می‌کنند؛ زیرا اطلاعات باارزشی از روند حاکم بر نمودار تورم آمریکا در‌اختیار کارشناسان می‌گذارد.

انتظار می‌رود شاخص «کر سی‌پی‌آی» (Core CPI) دست‌کم ۰/۲ درصد در مقیاس ماهانه افزایش پیدا کند. در حالی است که این شاخص در ماه ژوئن درمقایسه‌با ماه گذشته، تنها ۰/۱ درصد افزایش پیدا کرده بود.

انتشار آمار تورم آمریکا

«شاخص قیمت تولیدکننده» یا PPI دیگر شاخصی است که گزارش آن در هفته‌ی جاری منتشر می‌شود. فعالان بازار انتظار دارند که این شاخص در محدوده‌ی ۰/۲ درصد باقی بماند.

تغییرات شاخص‌های کلان اقتصادی تأثیر درخورتوجهی بر بازار رمزارزها می‌گذارند. برای نمونه، احتمال کاهش نرخ بهره‌ی فدرال رزرو باعث شد تا بهای بیت کوین از محدوده‌ی ۴۹,۱۰۰ دلار به حدود ۶۲,۰۰۰ دلار افزایش پیدا کند. شماری از تحلیلگران بر این باورند که قیمت بیت کوین به‌زودی تا محدوده‌ی ۶۴,۰۰۰ دلار هم پیشروی می‌کند.

سوزان کالینز، رئيس یکی از شعبه‌های فدرال رزرو در شهر بوستون، پیشنهاد کرده که این نهاد عالی بهتر است کاهش نرخ بهره را به انتشار گزارش آتی نرخ تورم مشروط کند.

نوشته بازارها در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow