بازار برای کاهش نرخ بهره به رئیس فدرال رزرو چشم دوخته است

بازارهای مالی در سرتاسر جهان بی‌صبرانه منتظرند تا جروم پاول در نشست ماه سپتامبر خود زنگ آغاز کاهش نرخ بهره وجوه فدرال را به صدا دربیاورد. به‌گزارش تک‌ناک، بیت کوین تقریباً ۲۰ درصد کمتر از سقف تاریخی خود دادوستد می‌شود. سهام و طلا هم در محدوده‌هایی نزدیک به سقف تاریخی معامله می‌شوند. دراین‌بین جروم پاول،... نوشته بازار برای کاهش نرخ بهره به رئیس فدرال رزرو چشم دوخته است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۰۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  3
بازار برای کاهش نرخ بهره به رئیس فدرال رزرو چشم دوخته است

بازارهای مالی در سرتاسر جهان بی‌صبرانه منتظرند تا جروم پاول در نشست ماه سپتامبر خود زنگ آغاز کاهش نرخ بهره وجوه فدرال را به صدا دربیاورد.

به‌گزارش تک‌ناک، بیت کوین تقریباً ۲۰ درصد کمتر از سقف تاریخی خود دادوستد می‌شود. سهام و طلا هم در محدوده‌هایی نزدیک به سقف تاریخی معامله می‌شوند. دراین‌بین جروم پاول، رئيس فدرال رزرو، نیز در حال برنامه‌ریزی برای کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست آتی خود است. پیش‌بینی می‌شود که وی رویکردی محتاطانه را برای کاهش نرخ بهره پیش بگیرد.

به‌نقل از کوین‌دسک، بیش از دوونیم سال از آغاز اعمال سیاست پولی انقباضی فدرال رزرو می‌گذرد. بااین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که به روزهای پایانی این چرخه نزدیک می‌شویم. انتظار می‌رود فدرال رزرو دست به اعمال سیاست پولی انبساطی بزند و نرخ بهره را کاهش دهد.

بازار در انتظار کاهش نرخ بهره

از محافل مالی خبر می‌رسد که فعالان بازارهای مالی پیش‌بینی کرده‌اند که کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره قطعی است. خبرهای به‌گوش‌رسیده از جلسه‌های مقام‌های فدرال نیز بر این گمانه‌زنی مُهر تأیید می‌زنند.

بازارهای سهام ایالات متحده به‌رغم افتی چشمگیر از اواسط ژوئيه تا اوایل آگوست، گارد صعودی به خود گرفته‌اند و منتظر آغاز سیاست‌های تسهیل کمی هستند. شاخص S&P 500 تنها ۱ درصد کمتر از بیشترین رکورد خود در ماه ژوئيه قرار دارد و از سقف تاریخی خود نیز ۴ درصد کمتر است. طلا نیز روند صعودی دارد و اوایل این هفته توانست به رکورد قیمتی در محدوده‌ی ۲,۵۶۶ دلار برسد.

بازارهای اوراق قرضه نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارند و بازدهی ده‌ساله‌ی اوراق خزانه‌ی ایالات متحده به ۳/۷۷ درصد کاهش یافته است. بااین‌حال، بیت کوین نتوانسته است از مسیر نزولی خود خارج شود. گرچه این رمزارز توانست از سقوط یک‌باره‌اش به محدوده‌ی کمتر از ۵۰ هزار دلار جان سالم به‌در ببرد، در عبور از محدوده‌ی ۶۰ هزار دلار و صعود به نواحی بالاتر به در بسته خورده است.

نوشته بازار برای کاهش نرخ بهره به رئیس فدرال رزرو چشم دوخته است اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow