بازی‌های آینده Halo با موتور Unreal Engine توسعه خواهند یافت

استودیوی ۳۴۳ Industries که به Halo Studios تغییر نام داده در پایان مسابقات جهانی Halo 2024، اعلام کرده است که بازی‌های آینده Halo به جای موتور Slipstream با استفاده از Unreal Engine 5 توسعه خواهند یافت. به گزارش تک‌ناک، این تغییر باعث گمانه‌زنی‌های جدیدی در مورد احتمال عرضه بازی‌های Halo برای PS5 شده است. به […] نوشته بازی‌های آینده Halo با موتور Unreal Engine توسعه خواهند یافت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۷ مهر , ۱۴۰۳ - 18:00
 0  1
بازی‌های آینده Halo با موتور Unreal Engine توسعه خواهند یافت

استودیوی ۳۴۳ Industries که به Halo Studios تغییر نام داده در پایان مسابقات جهانی Halo 2024، اعلام کرده است که بازی‌های آینده Halo به جای موتور Slipstream با استفاده از Unreal Engine 5 توسعه خواهند یافت.

به گزارش تک‌ناک، این تغییر باعث گمانه‌زنی‌های جدیدی در مورد احتمال عرضه بازی‌های Halo برای PS5 شده است. به گفته کارشناسان صنعت بازی، این تغییر فرایند پورت کردن بازی‌های Halo به پلتفرم‌های دیگر را بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

ریچ لِدبتر از Digital Foundry در مصاحبه‌ای با Eurogamer توضیح داد: «از دیدگاه توسعه چند پلتفرمی، استفاده از Unreal Engine 5 به طور قطع برای توسعه‌دهنده‌ها آسان‌تر از پورت کردن با موتور فعلی Slipstream خواهد بود. بدیهی است کار با موتوری که برای اجرا در چندین پلتفرم طراحی شده باشد، نسبت به تکنولوژی‌ که برای Xbox و PC ساخته شده، راحت‌تر است.»

بازی‌های آینده Halo با موتور Unreal Engine انجام خواهند شد

در اوایل امسال اخباری منتشر شده بود مبنی بر آنکه که مایکروسافت در حال بررسی انتشار بازی‌های بیشتری برای PlayStation 5 است. در حالی که Halo یکی از فرنچایزهای اصلی Xbox به شمار می‌رود، انتشار چند پلتفرمی برای مایکروسافت مزایا و سود بسیاری خواهد داشت.

به عنوان مثال، بازی Sea of Thieves پس از انتشار در PS5 مخاطبان جدیدی پیدا کرد و استودیوی Bethesda نیز برنامه‌هایی برای انتشار بازی Indiana Jones and the Great Circle روی این کنسول پس از چند ماه در انحصار Xbox Series X|S بودن دارد.

هرچند که تغییر به Unreal Engine 5 می‌تواند باعث پورت بازی‌های بیشتری برای PS5 شود، اما ممکن است این دلیل اصلی برای تغییر موتور بازی نباشد.

موتور Unreal Engine 5 به طور گسترده در صنعت بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تعداد زیادی از برنامه‌نویسان با این موتور آشنا هستند. این یعنی استخدام نیروهای جدید در Halo Studios بدون نیاز به آموزش مجدد انجام خواهد شد.

تاکنون تاریخ دقیقی برای بازی بعدی این سری اعلام نشده است، اما ۲۵‌مین سالگرد انتشار Halo: Combat Evolved تنها دو سال دیگر است.

مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد این مناسبت را در سال ۲۰۲۶، که با ۲۵‌مین سالگرد Xbox نیز هم‌زمان می‌شود با سورپرایزهای بسیاری برای طرفداران این سری جشن بگیرد.

در حال حاضر باید صبر کرد و دید که آیا این جشن شامل انتشار یک بازی جدید Halo خواهد بود یا خیر.

نوشته بازی‌های آینده Halo با موتور Unreal Engine توسعه خواهند یافت اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow