بررسی گوشی میان‌رده قدرتمند M6 Pro شیائومی

یکی از گوشی های میان‌رده‌ شیائومی در سال ۲۰۲۴ که توانست در بازه قیمتی خود تا حد زیادی از مخاطبان را جذب کند، گوشی Poco M6 Pro 4G بود. این گوشی نسبت به نسخه 5G خود از مشخصات به مراتب بهتری برخوردار است و اگر به دنبال خرید یک گوشی با امکانات مناسب هستید و […] نوشته بررسی گوشی میان‌رده قدرتمند M6 Pro شیائومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ آبان , ۱۴۰۳ - 01:00
 0  2
بررسی گوشی میان‌رده قدرتمند M6 Pro شیائومی

یکی از گوشی های میان‌رده‌ شیائومی در سال ۲۰۲۴ که توانست در بازه قیمتی خود تا حد زیادی از مخاطبان را جذب کند، گوشی Poco M6 Pro 4G بود.

این گوشی نسبت به نسخه 5G خود از مشخصات به مراتب بهتری برخوردار است و اگر به دنبال خرید یک گوشی با امکانات مناسب هستید و فناوری 5G برایتان اهمیت ندارد، این مدل می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

در این مطلب از تکناک قصد داریم تا این گوشی را به صورت کامل برای شما موررد بررسی قرار دهیم.

شیائومی M6 pro؛ میان‌رده‌ای از پوکو اما شبیه به نوت

پوکو ام ۶ پرو یکی از گوشی‌های در بازه ۱۰ میلیون تومان است که ارزش خرید بالایی نسبت به رقبای خود دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به فناوری ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، صفحه‌نمایش آمولد و پردازنده نسبتا قوی در بازه خود اشاره کرد. اما موردی که درباره این گوشی وجود دارد، طراحی آن است که تقریبا هیچ تفاوتی با گوشی نوت ۱۳ ندارد.

بررسی طراحی گوشی Poco M6 Pro 4G

شیائومی برای سری نوت ۱۳ و پوکو ام ۶ پرو، طراحی مشابهی را در نظر گرفته است. به طور کلی، می‌توان گفت که طراحی این گوشی ساده اما دلنشین است و با نگاه کردن به آن، حس خوبی پیدا می‌کنید.

طراحی پنل پشتی بیش از حد شلوغ نیست و در عین سادگی، زیبا است. دوربین‌ها در دو خط عمودی قرار دارند که دو دوربین اصلی بزرگ‌تر از دو دوربین دیگر هستند. دوربین سوم و فلش این گوشی نیز دو دایره کوچک هستند که در کنار دو دوربین اصلی قرار گرفته‌اند. همچنین در پنل پشتی این گوشی و در کنار دوربین ماکرو، نام پوکو و در زیر آن، مشخصات دوربین اصلی را مشاهده می‌کنید.

طراحی فریم Poco M6 Pro 4G ما را یاد گوشی‌های آیفون می‌اندازد که طراحی صافی دارد. با این تفاوت که در این گوشی از متریال پلاستیکی استفاده شده است. اما آن‌چنان حس بدی ندارد و خوش‌دست است. در پنل راست کلیدهای پاور و ولوم قرار دارند. در حالی که در پنل سمت چپ خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه قرار دارد.

وقتی که به پنل بالایی نگاه می‌کنید، جک هندزفری، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و سنسور اینفرارد را مشاهده می‌کنید. در حالی که در پنل پایینی، پورت شارژ تایپ سی، اسپیکر اصلی و میکروفون اصلی قرار دارند. به طور کلی، می‌توان به طراحی این گوشی امتیاز خوب داد.

تست عملکرد و مشخصات صفحه‌نمایش پوکو ام ۶ پرو

بعد از اینکه اطراف و پشت گوشی را به دقت مشاهده می‌کنید، نوبت به صفحه‌نمایش آن می‌رسد. شیائومی برای گوشی Poco M6 Pro 4G از صفحه‌نمایش آمولد استفاده کرده است که امکان افزایش نرخ فریم‌ریت را تا ۱۲۰ هرتز دارد.

همچنین میزان روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی در حالت HBM 1000 نیت است که در حالت پیک امکان افزایش تا ۱۳۰۰ نیت را نیز خواهد داشت. این نسبت به نسخه 5G یک پیشرفت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. چرا که نسخه 5G این گوشی صفحه‌نمایش IPS و ۹۰ هرتزی دارد که روشنایی آن تقریبا ۵۵۰ نیت است!

عملکرد صفحه‌نمایش M6 Pro

دوربین سلفی گوشی Poco M6 Pro 4G به صورت پانچ هول در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است که ابعاد مناسبی دارد و باعث کاهش دید شما نمی‌شود. همچنین از نظر حاشیه نیز، صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی این گوشی تقریبا ۸۹ درصد از پنل اصلی را در بر گرفته است که نشان‌دهنده حاشیه نسبتا کم و معقول Poco M6 Pro 4G است.

محافظ صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای M6 Pro از نوع Gorilla Glass 5 است که در این بازه قیمتی نمی‌توان از آن ایرادی گرفت. با این حال، پیشنهاد ما به شما این است که حتما به سراغ گلس‌های محافظ برای این گوشی بروید.

بررسی وضعیت و عملکرد باتری Poco M6 Pro 4G

بعد از بررسی عملکرد صفحه‌نمایش گوشی Poco M6 Pro 4G، نوبت به عملکرد باتری و بررسی کامل آن می‌رسد. شیائومی برای این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده است که تقریبا همه رقبای هم‌قیمتی این گوشی دارای همین مشخصات باتری هستند.

اما نقطه قوت اصلی، شارژر این گوشی است که از فناوری ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. به این معنی که طبق اعلام شرکت، گوشی شما در مدت کمتر از ۴۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ می‌شود. همچنین برخلاف گوشی‌های سامسونگ، شما با خرید Poco M6 Pro 4G، نیاز به خرید شارژر مجزا ندارید و این تجهیز در داخل جعبه گوشی قرار دارد.

عملکرد M6 Pro در زمینه باتری و شارژدهی

اگر بخواهیم در رابطه با شارژدهی گوشی M6 Pro صحبت کنیم، باید بگوییم که این گوشی نسبت به ظرفیت باتری خود مصرف نسبتا بالایی دارد و ممکن است در استفاده معمولی و نسبتا سنگین، مجبور شوید که دو بار در روز آن را شارژ کنید. با این حال، با توجه به قیمت این گوشی، نمی‌توان انتظارات غیرمنتظره از آن داشت و شارژر ۶۷ واتی آن نیز نیاز شارژ سریع را می‌تواند برایتان برآورده کند.

دوربین‌های گوشی پوکو ام 6

درست مانند بسیاری از دیگر گوشی‌های پوکو، یکی از پاشنه آشیل‌های Poco M6 Pro 4G، دوربین آن است. در همین بازه قیمتی، شما می‌توانید شیائومی ردمی نوت ۱۳ 4G را خریداری کنید که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. در حالی که دوربین اصلی Poco M6 Pro 4G، ۶۴ مگاپیکسلی است. با این حال، می‌توانید برای عکاسی‌های ساده روی این گوشی حساب باز کنید. در ادامه دوربین‌های Poco M6 Pro 4G را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دوربین اصلی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی

دوربین ۶۴ مگاپیکسلی که در گوشی Poco M6 Pro 4G استفاده شده است، فاصله کانونی ثابت ۱.۸ دارد. به این معنی که ممکن است در عکاسی‌های معمولی، دوربین این گوشی توانایی ایجاد بوکه مناسب را نداشته باشد. البته با برخورداری از PDAF یعنی تشخیص خودکار سوژه، عکاسی با این گوشی برایتان بسیار ساده خواهد بود.

دوربین‌های M6 Pro

یکی از مهم‌ترین مزایای دوربین اصلی Poco M6 Pro 4G، برخورداری از OIS است. به این معنی که دیگر خبری از لرزش‌های ناخواسته نیست و این فناوری می‌تواند این لرزش‌ها را جذب کند. نکته دیگری که در این باره وجود دارد، عکاسی با آن در حالت شب است. به طور کلی، کیفیت عکاسی در شب با Poco M6 Pro 4G چندان تعریفی ندارد و بهتر است عکاسی در چنین محیطی با این گوشی را فراموش کنید.

دوربین اولترا واید با کیفیت ۸ مگاپیکسل

یکی از دوربین‌های پشتی گوشی Poco M6 Pro 4G، دوربین اولترا واید با کیفیت ۸ مگاپیکسلی است. این دوربین که امکان عکاسی از زاویه‌های گسترده را دارد، کیفیت چندان جالبی ندارد و بهتر است که استفاده از آن را کلا فراموش کنید.

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

بدتر از دوربین اولترا واید در گوشی Poco M6 Pro 4G، دوربین ماکرو آن است که عملا هیچ استفاده‌ای ندارد و تنها می‌توانید به برخورداری از این دوربین در گوشی خود اشاره کنید. با این حال، اگر زمان زیادی برای عکاسی ماکرو از سوژه های نزدیک بگذارید،

دوربین سلفی

دوربین سلفی گوشی Poco M6 Pro 4G کیفیت ۱۶ مگاپیکسلی دارد. این دوربین کیفیت قابل قبولی دارد و می‌توانید با آن عکس‌های خوبی را ثبت کنید. با توجه به بازه قیمتی، نمی‌توان انتظار عکاسی عالی از این دوربین داشت.

عملکرد فیلم‌برداری با Poco M6 Pro 4G

برای فیلم‌برداری با گوشی Poco M6 Pro 4G، خبری از فیلم‌برداری 4K نیست. بلکه می‌توانید فیلم‌برداری را با کیفیت 1080P و با دو سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم انجام دهید. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز امکان فیلم‌برداری با این کیفیت را دارد. اما در آن خبری از OIS نیست.

تجربه فیلم‌برداری با دوربین‌های M6 Pro

تست پردازنده و عملکرد سخت‌افزاری پوکو ام ۶ پرو

درست مانند محصولات دیگر پوکو، با توجه به بازه قیمتی، Poco M6 Pro 4G پردازنده خوبی دارد. پردازنده این گوشی Helio G99 Ultra است که یک پردازنده ۶ نانومتری و ۸ هسته‌ای است. پردازنده گرافیکی این پردازنده از نوع Mali-G57 MC2 می‌باشد که برای بازی‌های موبایلی مختلف می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که M6 Pro برای تجربه بازی‌های مختلف مانند کالاف دیوتی با گرافیک بالا چندان عملکرد خوبی ندارد و باید گرافیک را روی حالت Low تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر خرید این گوشی هستید، به سراغ نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن بروید که علاوه بر حافظه زیاد، رم ۱۲ گیگابایتی نیز دارد. چرا که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، رم ۸ گیگی دارد و ممکن است در برخی از بازی‌ها با مشکل مواجه شود.

تست رابط کاربری و عملکرد نرم‌افزاری Poco M6 Pro 4G

از نظر رابط کاربری و عملکرد نرم‌افزاری، باید بگوییم که M6 Pro با اندروید ۱۳ و MIUI 14 عرضه شد که اکنون می‌توانید آن را به اندروید ۱۴ و HyperOS آپدیت کنید. انتظار می‌رود که این گوشی یک یا دو آپدیت ماژور دیگر را نیز دریافت کند.

مقایسه Poco M6 Pro 4G با رقبای هم‌قیمتی

شما می‌توانید M6 Pro را در نسخه ۵۱۲ گیگابایتی با رم ۱۲ گیگ با مبلغ کمتر از ۱۳ میلیون تومان خریداری کنید. در این بازه قیمتی گوشی‌های مختلفی وجود دارند که از جمله برخی از آن‌ها می‌توان به Note 13 Pro 4G و Galaxy A25 اشاره کرد. از نظر پردازنده، Note 13 Pro 4G کاملا مشابه با M6 Pro است و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد. همچنین سامسونگ A25 پردازنده Exynos ۱۲۸۰ دارد که از Helio G99 Ultra بهتر است. اما حافظه آن در بالاترین حالت ۲۵۶ گیگ و رم ۸ گیگابایت است و باید حتما شارژر جداگانه نیز برای آن خریداری کنید.

ارزش خرید نسبتا بالای پوکو ام ۶ پرو

آیا Poco M6 Pro 4G را بخریم؟

با توجه به تمام مواردی که در این مطلب از تکناک و در بررسی Poco M6 Pro 4G به آن اشاره کردیم، این گوشی از عملکرد پردازنده خوبی برخوردار است، اما نباید انتظار دوربین قوی از آن داشته باشید.

اگر تجربه خرید این گوشی را دارید یا به دنبال خرید آن هستید، لطفا در این صفحه از تکناک نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته بررسی گوشی میان‌رده قدرتمند M6 Pro شیائومی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow