بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در آمریکا ساخته می شود

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان با نام “Ascent” توسط شرکت MGA طراحی شده است و در میلواکی، ایالت ویسکانسین آمریکا اجرایی خواهد شد. به‌ گزارش تک‌ناک، استفاده از چوب به جای بتن و فولاد به کاهش اثرات زیست‌محیطی ساخت‌وساز کمک می‌کند و این پروژه نمونه‌ای برجسته از ساختمان‌های پایدار و نوآورانه در جهان به شمار می‌رود.... نوشته بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در آمریکا ساخته می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 13:59
 0  1
بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در آمریکا ساخته می شود

بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان با نام “Ascent” توسط شرکت MGA طراحی شده است و در میلواکی، ایالت ویسکانسین آمریکا اجرایی خواهد شد.

به‌ گزارش تک‌ناک، استفاده از چوب به جای بتن و فولاد به کاهش اثرات زیست‌محیطی ساخت‌وساز کمک می‌کند و این پروژه نمونه‌ای برجسته از ساختمان‌های پایدار و نوآورانه در جهان به شمار می‌رود.

شهر میلواکی در سال ۲۰۲۲ رکورد بلندترین برج چوبی جهان را با ۲۵ طبقه به دست آورد و اکنون به دنبال رکورد جدیدی می‌باشد. معماران شرکت مایکل گرین (MGA)، طرح‌های خود را برای ساخت سازه 55 طبقه‌ای از چوب چندلایه منتشر کرده‌اند، که نشان‌دهنده پیشرفت‌های مهم در مهندسی ساختمان‌های چوبی است.

این سازه‌ چوبی شامل چند برج است و توسط توسعه‌دهنده Neutral هدایت می‌شود، که در حال حاضر روی فرایند گرفتن تأییدیه کار می‌کند.

ساخت آسمان‌خراش با چوب‌های انبوه

بر اساس گزارش‌ها، MGA در حال برنامه‌ریزی برای توسعه فضاهای مسکونی، اداری، مغازه‌ها، هتل و میدان‌های عمومی است. احتمال دارد این آسمان‌خراش چوبی در محل یک سازه پارکینگ در کنار مرکز مارکوس میلواکی ساخته شود.

این پروژه تا 55 طبقه را شامل می‌شود که بیشتر از مصالح الوار مهندسی شده ساخته خواهد شد.

این آسمان‌خراش به احتمال زیاد پس از تکمیل، حدود 182 متر ارتفاع خواهد داشت. توسعه‌دهنده در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه در چند فاز، از جمله 750 واحد مسکونی و 57912 متر مربع فضای اداری است.

علاوه بر این، 12192 متر مربع فضا برای مغازه‌ها، 300 اتاق هتل، 1100 فضای پارکینگ، گذرگاه‌های عمومی و تعدادی میدان نیز وجود خواهد داشت.

این آسمان‌خراش‌ چوبی با تیرهای چوبی ساده ساخته نمی‌شود، بلکه از چوب‌های انبوه که به عنوان چوب مهندسی‌شده یا تخته تولیدی نیز شناخته می‌شوند در آن به کار خواهد رفت. این نوع چوب مواد کارخانه‌ای هستند که از چندین لایه چوب به هم چسبیده ساخته می‌شوند.

شرکت MGA در واقع به گلولام و تیمبر چند لایه متکی است که به طور خاص برای کنترل استرس، رطوبت و سایر فشارهای محیطی طراحی شده‌اند. منابع چوبی انبوه بسیار ارزان‌تر، سبک‌تر و سازگارتر با محیط‌ زیست هستند. این مصالح از صنایع تولید بتن و فولاد قابل اعتمادتر می‌باشند.

آمریکا در حال ساخت بلندترین آسمان خراش چوبی جهان است

آسمان‌خراش چوبی سازگار با محیط‌ زیست

شرکت MGA اعلام کرد که هزینه ساخت این آسمان‌خراش چوبی بیش از 700 میلیون دلار می‌شود، همچنین شامل چندین ساختمان با کاربری مختلط خواهد بود. با توجه به اهداف ایمنی، معماران می‌توانند سازه‌هایی بسازند که فقط از چوب انبوه برای ساخت آنها استفاده می‌شود.

مقرراتی در گذشته وجود داشته است که پروژه‌های چوبی انبوه تنها باید به 18 طبقه محدود می‌شدند. استفاده از چوب انبوه به عنوان ماده خام یک انتخاب محتاطانه است، چرا که یک مصالح ساختمانی پایدار به شمار می‌رود و در فضای املاک و مستغلات محبوب می‌باشد.

محصولات چوبی انبوه مانند الوار متقاطع (CLT) در مقایسه با کائوچو بسیار قوی و سخت هستند و ردپای کربن کمتری دارند. این مصالح به عنوان یک منبع تجدیدپذیر انرژی عمل می‌کنند. الوار انبوه نه تنها با محیط‌ زیست سازگار است، بلکه به دلیل ماهیت پیش ساخته آن، زمان ساخت را بسیار سریع‌تر می‌کند.

اکثر مردم در فضای ساخت و ساز، چوب انبوه را به دلیل جذابیت زیبایی آن ستایش می‌کنند، چرا که ترکیبی منحصربه‌فرد از سنت و مدرنیته را ارائه می‌دهد، همچنین می‌تواند کمک زیادی به توسعه شهری داشته باشد.

تصور یک آسمان‌خراش چوبی ممکن است برای بسیاری از افراد دشوار باشد و بیشتر از این واقعیت ناشی می‌شود که الوارهای انبوه از لایه‌های زیادی چوب تشکیل شده‌اند که به هم چسبیده‌ هستند. این ساختار می‌تواند به شکل‌گیری یک تیر چوبی قوی‌تر کمک کند که توانایی عملکرد بهتر در آتش نسبت به فولاد را دارد.

نوشته بلندترین آسمان‌خراش چوبی جهان در آمریکا ساخته می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow