تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble رونمایی شد

شرکت SeaBubbles یک تاکسی آبی الکتریکی دیگر به نام Smart Bubble طراحی کرده است که با استفاده از فناوری هیدروفویل روی آب حرکت می‌کند. به‌ گزارش تک‌ناک، این وسیله نقلیه که بدون انتشار آلاینده و بی‌صدا کار می‌کند، به منظور کاهش تراکم ترافیکی و آلودگی در آبراه‌های شهری طراحی شده است. استفاده از این تاکسی‌های آبی […] نوشته تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  4
تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble رونمایی شد

شرکت SeaBubbles یک تاکسی آبی الکتریکی دیگر به نام Smart Bubble طراحی کرده است که با استفاده از فناوری هیدروفویل روی آب حرکت می‌کند.

به‌ گزارش تک‌ناک، این وسیله نقلیه که بدون انتشار آلاینده و بی‌صدا کار می‌کند، به منظور کاهش تراکم ترافیکی و آلودگی در آبراه‌های شهری طراحی شده است. استفاده از این تاکسی‌های آبی می‌تواند به بهبود حمل و نقل پایدار در مناطق شهری کمک کند.

شرکت فرانسوی SeaBubbles چندین سال با تاکسی آبی هیدروفویل تمام برقی به نام Bubble توجه‌ها را به خود جلب کرده است. حالا این قایق کوچک یک برادر بزرگ‌تر و سریع‌تر به نام Smart Bubble دارد.

رونمایی از تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble

تاکسی Bubble در سال ۲۰۲۱ در میامی آمریکا رونمایی شد، که به لطف سیستم محرکه برقی دو پروانه‌ای در سرعت‌های پایین، این قایق مانند هر قایق دیگری در آب حرکت می‌کند.

این قایق چهار مسافر به علاوه یک راننده را در خود جای می‌دهد و ۵ متر طول و ۲.۵ متر عرض دارد.

وقتی Bubble به سرعت ۶ گره دریایی (۱۱ کیلومتر در ساعت) می‌رسد، بدنه فیبر کامپوزیت آن با استفاده از سه فویل کربنی که باز شدن آن به طور خودکار است (یکی در جلو و دو تا در عقب) از آب بلند می‌شود.

سپس با سرعت ۱۲ گره دریایی (۲۲ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند و از حسگرهای ژیروسکوپی و ارتفاع برای اندازه‌گیری مداوم زاویه‌های پیچ و رول استفاده می‌کند و به طور خودکار خود را تثبیت می‌نماید.

از آنجا که بدنه Bubble در سرعت کروز در آب نیست، این قایق به اندازه قایق‌های معمولی تحت تأثیر امواج قرار نمی‌گیرد، که باعث سواری نرم‌تر می‌شود.

علاوه بر این، مقاومت کمتری دارد که برد آن را افزایش می‌دهد. همچنین این قایق کمتر از قایق‌های سنتی موج ایجاد می‌کند.

انقلاب در حمل و نقل دریایی با تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble

به دلیل اینکه Bubble برقی است، به اندازه قایق‌های با موتور احتراق داخلی پر سر و صدا نیست، هیچ گونه انتشار کربنی ندارد و به نسبت ارزان‌تر است. این قایق در حال حاضر در فرانسه به صورت تجاری استفاده می‌شود.

تمام موارد گفته شده ما را به Smart Bubble می‌رساند، که به تازگی در جشنواره قایق‌رانی کن رونمایی شد. این مدل همان مدل هیبریدی نیست که در همان جشنواره در سال ۲۰۲۲ ارائه شده بود.

تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble نسخه بزرگ‌تر و سریع‌تر از مدل پایه Bubble است، که ۸ متر طول و ۳.۵ متر عرض دارد.

این قایق هفت مسافر به علاوه یک راننده را جا می‌دهد و با سرعت ۱۶ گره دریایی (۳۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند.

به دلیل سنگین‌تر بودن نسبت به Bubble، در سرعت کمی بالاتر یعنی ۱۰ گره دریایی (۱۹ کیلومتر در ساعت) از آب بلند می‌شود.

بررسی تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble

یک بار شارژ باتری ۹۰ کیلووات ساعتی مدل نمایشی برای حدود ۱.۲۵ ساعت کروز کافی است. همچنین یک مدل با برد طولانی‌تر ۱۳۰ کیلووات ساعتی در دست ساخت می‌باشد.

این قایق شامل چهار فناوری جدید ثبت شده از جمله فویل‌های جمع‌شونده است.

همچنین باید بدانید که SeaBubbles با هدف توسعه بیشتر فناوری فویلینگ منحصربه‌فرد شرکت حمل و نقل دریایی Neocean آن را خریداری کرده است.

بدون شک در آینده بیشتر درباره تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble و ویژگی‌های آن خواهیم شنید.

نوشته تاکسی آبی الکتریکی Smart Bubble رونمایی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow