تحقیقات روی برندهای مختلف تامپون وجود سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی را نشان می‌دهد

محققان برای نخستین بار با تحقیقات گسترده روی تامپون بانوان متوجه سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی از قبیل سرب و آرسنیک در آنها شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار محققان توانستند غلظت فلزات سمی در تامپون بانوان را اندازه‌گیری کنند. پس از این مطالعه آنها اعلام کردند سطوح […] منبع خبر تحقیقات روی برندهای مختلف تامپون وجود سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۴ تیر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
تحقیقات روی برندهای مختلف تامپون وجود سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی را نشان می‌دهد

محققان برای نخستین بار با تحقیقات گسترده روی تامپون بانوان متوجه سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی از قبیل سرب و آرسنیک در آنها شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برای نخستین بار محققان توانستند غلظت فلزات سمی در تامپون بانوان را اندازه‌گیری کنند. پس از این مطالعه آنها اعلام کردند سطوح نگران کننده‌ای از این فلزات از جمله سرب و آرسنیک در این تامپون ها وجود دارد. بدن انسان امکان جذب آلاینده‌هایی مانند فلزات را دارد. کبد در بدن انسان نمی‌تواند باعث فیلتر کردن این فلزات شده و در نهایت باعث ورود این فلزات در جریان خون خواهد شد. این موضوع می‌تواند در زمان استفاده از تامپون بیش از پیش خود را نشان دهد.

حدود ۸۶ درصد از بانوان در ایالات متحده از تامپون استفاده می‌کنند. تحقیقات بسیار کمی تاکنون در زمینه میزان مواد شیمیایی موجود در این تامپون‌ها انجام گرفته است. محققان دانشگاه کلمبیای آمریکا با استفاده از روش طیف سنجی جرمی موفق شدند در ۳۰ برند مختلف از تامپون غلظت ۱۶ فلز را اندازه‌گیری کنند. البته آنها مدعی شدند برندها متفاوت بوده و از محصولات مختلف ساخت بریتانیا، آمریکا و اروپا بوده است. این پژوهشگران امکان اندازه‌گیری غلظت همه فلزات از جمله کلسیم، باریوم، آرسنیک، کبالت، کروم، مس، آهن، جیوه، نیکل، سرب، سلنیوم، وانادیوم، روی و غیره را داشته‌اند.

نگرانی‌های بیشتر در مورد وجود سرب با غلظت متوسط ۱۲۰ نانوگرم به ازای هر گرم تامپون بوده است. همچنین مقدار کادمیوم برابر با ۶.۷۴ نانوگرم به ازای هر گرم تامپون و آرسنیک نیز ۲.۵۶ نانوگرم بود. به گفته محققان غلظت سرب در تامپون های غیر ارگانیک بالاتر از تامپون‌های ارگانیک بوده است. البته تامپون های ارگانیک نیز دارای سطوح بالایی از آرسنیک بودند.

به گفته دانشمندان احتمالاً فلزات مورد نظر طی فرایندهایی نظیر کشاورزی و تولید وارد این محصول می‌شوند. موادی مانند آفت کش‌ها، کودها و فاضلاب موجود در خاک نیز می‌تواند باعث جذب فلزات شود.

منبع خبر تحقیقات روی برندهای مختلف تامپون وجود سطوح نگران کننده‌ای از فلزات سمی را نشان می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow