تراشه AI PC مشترک انویدیا و مدیاتک سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

انویدیا و مدیاتک برای ساخت تراشه AI PC همکاری می‌کنند. این تراشه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار می‌شود و هدف آن رقابت با تراشه‌های اینتل و AMD و کوالکام است. به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک و انویدیا تراشه AI PC مورد‌انتظار خود را در نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی رونه‌ی بازار خواهند کرد؛ زیرا هر... نوشته تراشه AI PC مشترک انویدیا و مدیاتک سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۲ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
تراشه AI PC مشترک انویدیا و مدیاتک سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود

انویدیا و مدیاتک برای ساخت تراشه AI PC همکاری می‌کنند. این تراشه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار می‌شود و هدف آن رقابت با تراشه‌های اینتل و AMD و کوالکام است.

به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک و انویدیا تراشه AI PC مورد‌انتظار خود را در نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی رونه‌ی بازار خواهند کرد؛ زیرا هر دو شرکت قصد دارند بر این بازار تسلط یابند.

مدت‌هاست شایعاتی درباره‌ی ساخت تراشه‌ی سفارشی مدیاتک برای بازار کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی شنیده‌ می‌شود و با گزارش مشارکت انویدیا در این فرایند، حالا هیجان به اوج خود رسیده است.

Wccftech می‌نویسد که باتوجه‌به علاقه‌ی فراوان جیسون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، به شرکت‌های تایوانی و جایگاه برجسته‌ی مدیاتک، انتظار می‌رفت در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴ شاهد رونمایی تراشه AI PC مشترک این دو شرکت باشیم.

با‌این‌حال، گزارشی جدید ادعا می‌کند که SoC کامپیوتر شخصی هوش مصنوعی جدید مدیاتک سال آینده رونمایی خواهد شد و مستقیماً با سری اسنپدراگون X الیت کوالکام رقابت خواهد کرد.

درباره‌ی توانایی‌های SoC جدید کامپیوتر شخصی هوش مصنوعی مدیاتک گفته می‌شود که از لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC و معماری ARM استفاده خواهد کرد و با حضور انویدیا می‌توان انتظار انقلابی بزرگ در حوزه‌ی گرافیک مجتمع را داشت.

ازآنجاکه مدیاتک در تولید تراشه‌های موبایل کم‌مصرف مانند دیمنسیتی ۹۴۰۰ تخصص دارد، این شرکت تایوانی در تولید تراشه‌ای برای بخش کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی که هم عملکرد بهینه و هم مصرف انرژی مناسبی ارائه دهد، با مشکل مواجه نخواهد شد.

تراشه هوش مصنوعی PC مشترک انویدیا و مدیاتک

گزارش شده است که در‌حال‌حاضر تراشه AI PC مدیاتک و انویدیا در مرحله‌ی طراحی قرار دارد و انتظار می‌رود که تأیید و نمونه‌سازی آن تا سه ماه آینده انجام شود که درنهایت زمان عرضه‌ی آن را برای سال ۲۰۲۵ قطعی می‌کند.

با‌توجه‌به عملکرد ضعیف اینتل و AMD در حوزه‌های مرتبط، این تراشه AI PC می‌تواند روند بازار را تغییر دهد تا مدیاتک بتواند از این فرصت برای ارائه‌ی گزینه‌ای قدرتمند استفاده کند.

انتظار می‌رود بازار کامپیوترهای شخصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سال‌های آینده به‌شدت رشد کند؛ زیرا با‌توجه‌به هیاهوی هوش مصنوعی مولد، تولیدکنندگان در تلاش‌اند تا قابلیت‌های این فناوری را در خط تولید محصولاتشان ادغام کند.

درپایان، باید بگوییم که برای تراشه AI PC انویدیا و مدیاتک خوش‌بینی زیادی وجود دارد؛ اما باید منتظر ماند و دید که فرایند تولید آن چگونه پیش خواهد رفت.

نوشته تراشه AI PC مشترک انویدیا و مدیاتک سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow