ترکیه دسترسی به Roblox را مسدود کرد

دولت ترکیه دسترسی به پلتفرم بازی Roblox را پس از آن مسدود کرد که متوجه شد محتوای آن ممکن است به سوء‌استفاده از کودکان منجر شود. به‌گزارش تک‌ناک، ترکیه از مسدودشدن پلتفرم بازی روبلاکس (Roblox) خبر داد. وزیر دادگستری این کشور، ایلماز تونچ، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی X اعلام کرد که بر‌اساس قانون... نوشته ترکیه دسترسی به Roblox را مسدود کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۰ مرداد , ۱۴۰۳ - 05:59
 0  2
ترکیه دسترسی به Roblox را مسدود کرد

دولت ترکیه دسترسی به پلتفرم بازی Roblox را پس از آن مسدود کرد که متوجه شد محتوای آن ممکن است به سوء‌استفاده از کودکان منجر شود.

به‌گزارش تک‌ناک، ترکیه از مسدودشدن پلتفرم بازی روبلاکس (Roblox) خبر داد. وزیر دادگستری این کشور، ایلماز تونچ، با انتشار پستی در شبکه‌ی اجتماعی X اعلام کرد که بر‌اساس قانون اساسی‌، دولت ترکیه موظف است تا اقدامات لازم را برای حفاظت از کودکان انجام دهد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی مسدودیت Roblox در ترکیه رفع خواهد شد. شرکت روبلاکس با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد:

۷ اگوست (۱۷ مرداد) متوجه شدیم که دسترسی به Roblox در ترکیه مسدود شده است. در حال بررسی و حل این مشکل هستیم. میلیون‌ها نفر در ترکیه روزانه از پلتفرم ما استفاده می‌کنند؛ از‌جمله جامعه‌ی فعالی از توسعه‌دهندگانی که کسب‌وکارهایشان وابسته به Roblox است. همیشه به نحوه‌ی حفظ امنیت جامعه‌ی خود فکر می‌کنیم و با سیاست‌گذاران جهانی در‌زمینه‌ی حفاظت از کودکان هم‌نظر هستیم.

دولت ترکیه دسترسی به پلتفرم بازی Roblox را پس از یک تحقیق دولتی که محتوای آن را به گونه‌ای یافته که ممکن است به سوء استفاده از کودکان منجر شود، مسدود کرده است.

سخن‌گوی روبلاکس، اریک پورترفیلد، در بیانیه‌ای به ورج گفت:

ما به قوانین و مقررات کشورهایی که در آن‌ها فعالیت می‌کنیم، احترام می‌گذاریم و در تعهد به حفاظت از کودکان با قانون‌گذاران محلی شریک هستیم. امیدواریم که به‌زودی Roblox در ترکیه دوباره آنلاین شود.

این مسدودیت پس‌از‌آن اتفاق افتاد که ترکیه هفته‌ی گذشته دسترسی به اینستاگرام را نیز مسدود کرده بود. در آن زمان، اداره‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه دلیل این مسدودیت را اعلام نکرد.

همچنین در ماه آوریل، متا اعلام کرد که دسترسی به تردز را در ترکیه به‌دلیل تصمیم نظارتی به‌طور موقت متوقف کرده است. در سال ۲۰۲۰ نیز، ترکیه ممنوعیت ویکی‌پدیا را پس از بیش از دو سال لغو کرد.

نوشته ترکیه دسترسی به Roblox را مسدود کرد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow