تماشا کنید: iFixit کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرد

کارشناسان iFixit آیفون ۱۶ پرو را به‌طور کامل کالبدشکافی و جزئیات داخلی آن را بررسی کرده‌اند و به نکات جذابی دست یافته‌اند. به‌گزارش تک‌ناک، iFixit اخیراً نتایج کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرده است که تمایزهای زیادی را درمقایسه‌با نسل قبلی نشان می‌دهد. این بررسی پس از تجزیه‌و‌تحلیل مدل‌های استاندارد و پلاس انجام شده […] نوشته تماشا کنید: iFixit کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
تماشا کنید: iFixit کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرد

کارشناسان iFixit آیفون ۱۶ پرو را به‌طور کامل کالبدشکافی و جزئیات داخلی آن را بررسی کرده‌اند و به نکات جذابی دست یافته‌اند.

به‌گزارش تک‌ناک، iFixit اخیراً نتایج کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرده است که تمایزهای زیادی را درمقایسه‌با نسل قبلی نشان می‌دهد. این بررسی پس از تجزیه‌و‌تحلیل مدل‌های استاندارد و پلاس انجام شده است.

9to5mac می‌نویسد که یکی از تغییرات مهم‌ در آیفون ۱۶ پرو، استفاده از نوع جدیدی از باتری است. همچنین، برای ایجاد فضای کافی به‌منظور تعبیه‌ی دکمه‌ی کنترل دوربین، اپل مجبور شده است برخی از اصولش را نادیده بگیرد.

باتری با ظرفیت بیشتر و کاملاً محصورشده

iFixit گزارش داده است در‌حالی‌که مدل‌های آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس از‌نظر نوع باتری تغییری نکرده‌اند، آیفون ۱۶ پرو به باتری کاملاً محصور‌شده مجهز شده است. این باتری که ساختاری مشابه باتری‌های اپل واچ دارد، به‌صورت کامل در محفظه‌ای فلزی قرار گرفته است و با چسب‌های مخصوص به بدنه متصل می‌شود. استفاده از این نوع باتری خطر آسیب‌دیدگی و آتش‌سوزی ناشی از فشارهای تصادفی را کاهش چشمگیری می‌دهد.

شرکت iFixit ادعا می‌کند که این طراحی فرایند تعمیر را آسان‌تر و ایمن‌تر ساخته است. با وجود افزایش اندازه‌ی محفظه‌ی باتری به‌دلیل استفاده از مواد فلزی، ظرفیت باتری درمقایسه‌با نسل قبلی افزایش یافته است. باتری آیفون ۱۶ پرو با ظرفیت ۱۳/۹۴ وات‌ساعت حجیم‌تر از باتری ۱۲/۷ وات‌ساعتی آیفون ۱۵ پرو است. این افزایش ظرفیت با‌توجه‌به مواد اضافی به‌کاررفته در اطراف باتری، دستاوردی مهم محسوب می‌شود. iFixit گمان می‌کند که شاید باتری‌های محصور‌شده‌ی فلزی به فضای زیادی در اطراف خود برای متورم‌شدن احتمالی نیازی ندارند.

کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو

کنترل دوربین؛ آنتن حذف‌شده

به‌منظور ایجاد فضای کافی برای دکمه‌ی جدید کنترل دوربین، تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ شاهد حذف یکی از آنتن‌های 5G mmWave بوده‌اند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که اپل اذعان می‌کند این تغییر ممکن است در مدل‌های پرو با شاسی تیتانیومی به‌دلیل چگالی زیاد این ماده، به تضعیف سیگنال 5G منجر شود.

با‌این‌حال، اپل برای رفع این مشکل، روشی هوشمندانه در پیش گرفته است. مهندسان این شرکت آنتن را به‌سمت بالای گوشی و نزدیک به لبه‌ی بیرونی انتقال داده‌اند. در‌واقع، بخشی توخالی در بالای گوشی تعبیه شده است که به‌نظر می‌رسد به‌طور خاص برای بهبود سیگنال آنتن طراحی شده است.

دریافت سیگنال 5G mmWave، به‌ویژه در باندهای گسترده، همچنان با مشکلاتی مواجه است. همان‌طور‌که iFixit با طعنه اشاره می‌کند، این مسئله از‌نظر پوشش گسترده، اهمیت چندانی ندارد. محدودیت برد کوتاه 5G mmWave و نیاز به ایستگاه‌های پایه‌ی متعدد در مناطق پرجمعیت، سرمایه‌گذاری هنگفتی می‌طلبد که تاکنون اپراتورهای مخابراتی به‌طور کامل انجام نداده‌اند. بنابراین، پوشش 5G mmWave به‌ویژه در خارج از مناطق پرجمعیت و مراکز شهری، بسیار محدود است.

تعمیرپذیری

در سال گذشته، اپل گام‌های بزرگی در جهت افزایش تعمیرپذیری آیفون برداشته است. یکی از تغییرات مهم‌ امکان دسترسی به اجزای داخلی بدون نیاز به جدا‌کردن صفحه‌نمایش است. مانند مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس، راهنماهای تعمیر رسمی از همان ابتدا در‌دسترس قرار گرفته‌اند که گامی رو به جلو در‌زمینه‌ی تعمیرپذیری محسوب می‌شود.

طراحی جدید ورودی دوگانه امکان تعمیر بدون جدا‌کردن صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند و و زبانه‌های کششی باتری نیز با وجود احتمال خطا، فرایند تعویض باتری را تسهیل می‌کنند. همچنین، به‌روزرسانی iOS 18 امکان تعویض قطعات داخلی با قطعات سازگار با سایر تولیدکنندگان را فراهم کرده و انعطاف‌پذیری تعمیرات را افزایش داده است.

درپایان، باید به این نکته اشاره کنیم در‌حالی‌که آیفون ۱۵ پرو مکس سال گذشته امتیاز تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ را از iFixit دریافت کرده بود، هر دو آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس امتیاز ۷ از ۱۰ را گرفته‌اندو

نوشته تماشا کنید: iFixit کالبدشکافی آیفون ۱۶ پرو را منتشر کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow