توربین بادی غول‌پیکر در چین به بهره‌برداری رسید

چین با نصب توربین بادی دریایی MySE 18.X-20 MW، بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان را در منطقه‌ی ساحلی خود، هاینان، به بهره‌برداری رساند. هاینان جنوبی‌ترین استان چین است که با دریای چین جنوبی مرز دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، شرکت سازنده توربین، Mingyang Smart Energy، این منبع انرژی پاک 20 مگاواتی […] منبع خبر توربین بادی غول‌پیکر در چین به بهره‌برداری رسید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۲ شهریور , ۱۴۰۳ - 11:59
 0  3
توربین بادی غول‌پیکر در چین به بهره‌برداری رسید

چین با نصب توربین بادی دریایی MySE 18.X-20 MW، بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان را در منطقه‌ی ساحلی خود، هاینان، به بهره‌برداری رساند. هاینان جنوبی‌ترین استان چین است که با دریای چین جنوبی مرز دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، شرکت سازنده توربین، Mingyang Smart Energy، این منبع انرژی پاک 20 مگاواتی را در تاریخ 28 آگوست نصب کرد. توربین Mingyang با طراحی دقیق خود برای رشد در سرعت‌های باد متوسط تا بالا و مقاومت در برابر طوفان‌ها ساخته شده است. این توربین توانایی مقاومت در برابر بادهای شدید با سرعت 79.8 متر بر ثانیه را دارد. این واحد با طیف توان انعطاف‌پذیر از 18. X تا 20 مگاوات، یک نیروگاه انرژی تجدیدپذیر قدرتمند است. این واحد دارای طراحی مدولار و سبک‌وزن است. این محفظه عظیم، ژنراتور، گیربکس و سایر اجزای حیاتی توربین را در خود جای داده است.

جالب است که قطر روتور این توربین از 260 تا 292 متر (853 تا 958 فوت) متغیر است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این روتور مساحتی معادل نه زمین فوتبال را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، این توربین می‌تواند سالانه 80 میلیون کیلووات ساعت برق در سرعت متوسط باد 8.5 متر بر ثانیه تولید کند. هر سال، این توربین با کاهش 66000 تن انتشار گاز دی اکسید کربن به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند و می‌تواند 96000 خانوار را تأمین برق کند.

طراحی مدولار و سبک‌وزن این توربین برای حمل‌ونقل، نصب و بهره‌برداری کارآمد بهینه‌سازی شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این توربین عظیم همچنین برای قرارگیری در اعماق دریا مناسب است. این توربین برای مقاومت در برابر سخت‌ترین شرایط طراحی شده است. Interesting Engineering گزارش داد که این شرکت ادعا می‌کند که توربین مجهز به «تکنولوژی ضد طوفان فعال» است که به آن اجازه می‌دهد حتی شرایط طوفان درجه 17 را تحمل کند. این می‌تواند برای چین که مستعد طوفان است مفید باشد. توربین‌های بادی جزء مهمی از ترکیب انرژی تجدیدپذیر هستند و حتی زمانی که خورشید نمی‌تابد، جریان ثابتی از برق را فراهم می‌کنند. به همین دلیل، رقابت برای ساخت توربین‌های بادی دریایی بزرگ‌تر و قدرتمندتر در حال افزایش است.

به عنوان مثال، شرکت Dongfang Electric در ماه ژوئن با نصب توربین نیمه‌مستقیم غواصی 18 مگاواتی خود، سهم قابل توجهی در صنعت بادی دریایی ایفا کرد. این توربین دارای قطر روتور 853 فوت (260 متر) است و قادر خواهد بود سالانه 72 میلیون کیلووات ساعت برق تولید کند.
برای مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی رسانه تکنا مراجعه کنید.

منبع خبر توربین بادی غول‌پیکر در چین به بهره‌برداری رسید پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow