جدیدترین نسخه ربات انسان‌نمای Forerunner معرفی شد

شرکت چینی Kepler که در ژانویه ربات انسان‌نمای Forerunner خود را به نمایشگاه CES 2024 آورد، اکنون یک نسخه جدید از این ربات را متناسب با کاربردهای تجاری معرفی کرده است. به گزارش تک‌ناک، ربات Forerunner که اکنون K2 نامیده می‌شود، بر پایه مغزهای هوش مصنوعی اختصاصی ساخته شده و دارای باتری با دوام ۸ […] نوشته جدیدترین نسخه ربات انسان‌نمای Forerunner معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۷ آبان , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  2
جدیدترین نسخه ربات انسان‌نمای Forerunner معرفی شد

شرکت چینی Kepler که در ژانویه ربات انسان‌نمای Forerunner خود را به نمایشگاه CES 2024 آورد، اکنون یک نسخه جدید از این ربات را متناسب با کاربردهای تجاری معرفی کرده است.

به گزارش تک‌ناک، ربات Forerunner که اکنون K2 نامیده می‌شود، بر پایه مغزهای هوش مصنوعی اختصاصی ساخته شده و دارای باتری با دوام ۸ ساعت است. این ربات دارای عملگرهای پیچ غلتکی داخلی در بازوها و پاها و عملگرهای چرخشی سفارشی برای مفاصل کمر و شانه می‌باشد. همچنین می‌تواند بارهایی تا ۲۵ کیلوگرم را جا‌به‌جا کند و دارای دست‌های انسان‌مانند با حسگرهایی برای گرفتن اشیاء است.

شرکت Shanghai Kepler Robotics اعلام کرده که Forerunner K2 جدید در واقع نماینده مدل نسل پنجم است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این ربات انسان‌نما به بهبودهای گسترده نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مجهز شده است.

در بخش سخت‌افزاری، گزارش‌ها نشان می‌دهد که K2 دارای ۵۲ درجه آزادی در سراسر بدن است. این ربات دارای ماژول سر چرخان و مایل می‌باشد و بازوها و پاهای آن اکنون از استحکام بهبود یافته‌ای برخوردار هستند و تولید و نگهداری آنها آسان‌تر شده است.

انگشتان طناب محور این ربات هر کدام تا ۱۱ درجه آزادی فعال و غیرفعال را پشتیبانی می‌کنند و هر دست‌ آن می‌تواند تا ۱۵ کیلوگرم بار را بردارد. هر نوک انگشت دارای یک آرایه حسگر با ۹۶ نقطه تماس است.

این ربات انسان‌نما اکنون از یک طرح سیم‌کشی ستاره‌ای برای به‌روزرسانی‌ها و نگهداری آسان‌تر بهره می‌برد. باتری ۲.۳۳ کیلووات‌ساعتی این ربات همانند قبلی است و امکان عملکرد تا ۸ ساعت با یک بار شارژ را فراهم می‌کند (همراه با پشتیبانی از شارژ مستقیم و خودکار).

بررسی جدیدترین نسخه ربات انسان‌‌نمای Forerunner

شرکت Kepler گزارش داده است که سیستم بینایی و نرم‌افزار ناوبری آنها به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند تا بهتر بتوانند موقعیت و محیط اطراف خود را در زمان واقعی تشخیص دهند و واکنش سریعی به تغییرات در محیط‌های پیچیده داشته باشند.

K2 به لطف ترکیبی از نرم‌افزار هوش تجسمی، یادگیری تقلیدی و تقویتی و یک مدل شناختی مبتنی بر ابر، یک سری وظایف خاص را به‌طور خودکار و کامل فرا گرفته است. الگوریتم‌های مرتبط با تعاملات انسان-ربات و انتقال داده‌ها بهبود یافته‌اند تا K2 بتواند به‌طور مؤثر با اپراتورهای انسانی همکاری کند.

پایداری در زمان حرکت، همچنین سرعت راه رفتن به لطف بهبودهایی در برنامه‌ریزی گام و الگوریتم‌های کنترل، افزایش یافته‌اند.

با توجه به اینکه ربات‌های انسان‌نما در حال ورود به محل کار هستند و اینکه تسلا به دنبال استقرار هزاران ربات کارگر Optimus در خطوط تولید خود در سال آینده است، Kepler نیز به دنبال رقابت با ربات Optimus تسلا، مسیر تجاری‌سازی ربات‌های Forerunner خود را نیز ترسیم کرده است.

معرفی جدیدترین نسخه ربات انسان‌نمای Forerunner

ربات K2 پس از مشاوره با حدود ۵۰ مشتری هدف، توسعه یافته و به عنوان یک راه‌حل ایدئال برای مجموعه‌ای از حوزه‌ها، از جمله تولید هوشمند، انبارداری و لجستیک، عملیات‌های پرخطر و تحقیق و آموزش معرفی شده است.

این شرکت در حال حاضر عملکرد ربات K2 را در تعدادی از تأسیسات مشتریان ارزیابی می‌کند، جایی که وظایف آن شامل جابه‌جایی مواد، پردازش نمونه، گشت یا بازرسی، جمع‌آوری و کنترل کیفیت است. این مرحله آزمایشی با استقرار گسترده‌تر دنبال خواهد شد. پس از آن به عمومی‌سازی و در نهایت کاربرد جهانی این ربات پرداخته می‌شود.

ربات انسان‌نمای Forerunner K2 در اوایل این ماه به‌ طور رسمی در نمایشگاه Gitex Global 2024 در دبی رونمایی شد.

نوشته جدیدترین نسخه ربات انسان‌نمای Forerunner معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow