جهش در سرمایه‌گذاری فضایی: رشد 65 درصدی در 12 ماه گذشته

بر اساس گزارش شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی Seraphim Space، استارت‌آپ‌های فضایی در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، موفق به جذب 2.41 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جهانی شده‌اند. این رقم سومین سه ماهه متوالی با رشد در تأمین مالی این حوزه را نشان می‌دهد. به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه تکنا، این روند مثبت پس از دوره‌ای با […] منبع خبر جهش در سرمایه‌گذاری فضایی: رشد 65 درصدی در 12 ماه گذشته پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
جهش در سرمایه‌گذاری فضایی: رشد 65 درصدی در 12 ماه گذشته

بر اساس گزارش شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی Seraphim Space، استارت‌آپ‌های فضایی در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، موفق به جذب 2.41 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جهانی شده‌اند. این رقم سومین سه ماهه متوالی با رشد در تأمین مالی این حوزه را نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار نجوم رسانه تکنا، این روند مثبت پس از دوره‌ای با نرخ بالای بهره به وقوع می‌پیوندد. نرخ بالای بهره موجب دلسردی سرمایه‌گذاران از تأمین مالی شرکت‌های فعال در حوزه موشک، ماهواره و خدمات داده‌ای مبتنی بر فضا شده بود.

با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، نیاز کشورهای جهان به تصاویر و دارایی‌های ماهواره‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات و برقراری ارتباطات افزایش یافته است. در نتیجه شرکت‌هایی مانند اسپیس‌اکس و پلانت لبز نقش حیاتی‌تری ایفا می‌کنند. سرمایه‌گذاری‌ها در اروپا نسبت به سه ماهه قبل بدون تغییر باقی مانده است، در حالی که این رقم در آمریکای شمالی حدود 50 درصد کاهش یافته است. با این حال اعلام معاملات اغلب پس از پایان سه ماهه انجام می‌شود. بنابراین برای نتیجه‌گیری قطعی در مورد اینکه آیا کاهش سرمایه‌گذاری در ایالات متحده نشان‌دهنده‌ی یک سال 2024 ضعیف است یا یک روند بهبود ناپایدار، هنوز زود است.

جیمز بروگر مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Seraphim Space می‌گوید: «با توجه به اینکه بعید است چالش‌های ژئوپلیتیکی جهانی در 18 ماه آینده حل شوند، من خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کنم که بازار سرمایه‌گذاری فضایی حداقل از نظر رشد، در سال 2025 بهتر از سال 2024 باشد.» سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه فضا در سه ماهه دوم، با رقم 2.41 میلیارد دلار، از 2.39 میلیارد دلار در بازه زمانی ژانویه تا مارس و 1.16 میلیارد دلار در سال گذشته بیشتر بوده است. کل سرمایه‌گذاری جذب‌شده توسط شرکت‌های فضایی در 12 ماه منتهی به ژوئن سال جاری، 8.5 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با رقم 5.1 میلیارد دلار در دوره مشابه سال گذشته، افزایش یافته است.

منبع خبر جهش در سرمایه‌گذاری فضایی: رشد 65 درصدی در 12 ماه گذشته پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow