رقابت در هوش مصنوعی: xAI و اوراکل در مسیر جدایی!

گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از پایان یافتن مذاکرات میان xAI (استارت‌آپ هوش مصنوعی‌ایلان ماسک) و ORCL.N (شرکت فناوری اطلاعات اوراکل) بر سر توافق بالقوه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای خرید سرور می‌باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این دو شرکت دیگر به دنبال گسترش توافق فعلی خود نیستند. توافق قبلی شامل اجاره […] منبع خبر رقابت در هوش مصنوعی: xAI و اوراکل در مسیر جدایی! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۱ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
رقابت در هوش مصنوعی: xAI و اوراکل در مسیر جدایی!

گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از پایان یافتن مذاکرات میان xAI (استارت‌آپ هوش مصنوعی‌ایلان ماسک) و ORCL.N (شرکت فناوری اطلاعات اوراکل) بر سر توافق بالقوه‌ای به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای خرید سرور می‌باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، این دو شرکت دیگر به دنبال گسترش توافق فعلی خود نیستند. توافق قبلی شامل اجاره تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا توسط xAI از اوراکل به عنوان یک تامین‌کننده خدمات ابری بود. ایلان ماسک مدیرعامل xAI، در پلتفرم رسانه اجتماعی خود با نام X اعلام کرد که این شرکت در حال ساخت سیستمی با استفاده از واحدهای پردازش گرافیکی Nvidia H100 به صورت مستقل است تا به سریع‌ترین زمان برای تکمیل دست یابد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت ظرفیت سروری که اوراکل در حال مذاکره با xAI روی آن کار می‌کرد، در حال حاضر با یک مشتری دیگر قرارداد بسته شده است. این شخص گفت: «شرکت اوراکل همواره در مورد ظرفیت‌های آتی با مشتریان خود در حال گفتگو است و همچنان با xAI در مورد نیازهای زیرساختی آن‌ها همکاری می‌کند.»

توافقی چند ساله برای اجاره پردازنده‌های Nvidia از اوراکل برای یک ابررایانه‌ی برنامه‌ریزی‌شده در جریان بود، اما مذاکرات به دلیل مسائلی با چالش‌هایی مواجه شد. این مسائل شامل درخواست xAI برای ساخت ابررایانه‌ای سریع‌تر از آنچه اوراکل از نظر فنی ممکن می‌دانست، و همچنین نگرانی‌های اوراکل در مورد عدم کفایت تأمین برق در محل ترجیحی xAI برای احداث این ابررایانه بود. لازم به ذکر است که xAI در حال حاضر قراردادی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در سرویس ابری نسل دوم اوراکل (Gen2 Cloud) دارد.

منبع خبر رقابت در هوش مصنوعی: xAI و اوراکل در مسیر جدایی! پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow