راکتور هسته‌ای ساخته شده توسط یک دانش‌آموز به پلاسما رسید

یک دانش آموز با موفقیت یک راکتور همجوشی هسته‌ای کوچک ساخته است. این جوان ۱۷ ساله این راکتور را برای تولید نوترون به عنوان بخشی از دوره آموزش عالی خود ساخته است. گفته می‌شود که کار چزاره منکارینی(Cesare Mencarini) تنها راکتور هسته‌ای است که در محیط مدرسه ساخته شده است. این راکتور هسته‌ای که به تازگی در جشنواره علمی «کمبریج» به نمایش گذاشته شده است، چند ماه پیش به پلاسما دست یافت. براساس گزارش‌ها، همچنین منکارینی در دوره A-Level  به نمره A* دست یافت. Advanced Level  یک دوره آموزشی عالی دو ساله در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر است. این دوره به دانش‌آموزانی که تحصیلات مقطع متوسطه یا پیش دانشگاهی خود را به پایان می‌رسانند امکان انتخاب سه یا چهار موضوع تحصیلی را می‌دهد.

۲۹ مرداد , ۱۴۰۳ - 02:59
 0  4
راکتور هسته‌ای ساخته شده توسط یک دانش‌آموز به پلاسما رسید

یک دانش آموز با موفقیت یک راکتور همجوشی هسته‌ای کوچک ساخته است. این جوان ۱۷ ساله این راکتور را برای تولید نوترون به عنوان بخشی از دوره آموزش عالی خود ساخته است. گفته می‌شود که کار چزاره منکارینی(Cesare Mencarini) تنها راکتور هسته‌ای است که در محیط مدرسه ساخته شده است.

این راکتور هسته‌ای که به تازگی در جشنواره علمی «کمبریج» به نمایش گذاشته شده است، چند ماه پیش به پلاسما دست یافت. براساس گزارش‌ها، همچنین منکارینی در دوره A-Level  به نمره A* دست یافت.

Advanced Level  یک دوره آموزشی عالی دو ساله در بریتانیا و برخی کشورهای دیگر است. این دوره به دانش‌آموزانی که تحصیلات مقطع متوسطه یا پیش دانشگاهی خود را به پایان می‌رسانند امکان انتخاب سه یا چهار موضوع تحصیلی را می‌دهد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow