روش جدید محققان برای کنترل ذهن با استفاده از آهنربا و از راه دور

محققان روشی را ابداع کردند که با کمک آن می‌توان از راه دور و به شکل غیر تهاجمی نورون‌های مغز را از طریق میدان‌های مغناطیسی کنترل کرد. این روش می‌تواند به درک بهتر عملکرد مغز و درمان‌های جدید در اختلالات مغز کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً محققان در مطالعات […] منبع خبر روش جدید محققان برای کنترل ذهن با استفاده از آهنربا و از راه دور پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۱ تیر , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  3
روش جدید محققان برای کنترل ذهن با استفاده از آهنربا و از راه دور

محققان روشی را ابداع کردند که با کمک آن می‌توان از راه دور و به شکل غیر تهاجمی نورون‌های مغز را از طریق میدان‌های مغناطیسی کنترل کرد. این روش می‌تواند به درک بهتر عملکرد مغز و درمان‌های جدید در اختلالات مغز کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً محققان در مطالعات خود فناوری جدیدی را توسعه دادند که با استفاده از آن می‌توان از راه دور و به شکل دقیق به دستکاری بخش‌های خاصی از مغز با کمک میدان‌های مغناطیسی پرداخت. این روش توسط محققان موسسه علوم پایه و دانشگاه یونسی در کره جنوبی توسعه یافته است.

شیون جینوو از مرکز نانوپزشکی و گروه مهندسی نانو زیست در دانشگاه یونسی در مورد این مطالعه می‌گوید: این نخستین فناوری در زمینه کنترل ذهن در جهان است که به شکلی آزادانه بخش‌های خاصی از مغز را از طریق میدان‌های مغناطیسی تحت کنترل خود در می‌آورد. انتظار می‌رود در آینده بیشر بتوان از این روش در تحقیقات برای درک بهتر عملکردهای مغزی و شبکه‌های عصبی پیچیده استفاده کرد. همچنین از این ویژگی می‌توان برای شناسایی فناوری‌های رابط‌های مغز برای رایانه نیز کمک گرفت.

این فناوری با نام نانو مایند قادر است نورون‌ها را با کمک نور و تحریک الکتریکی عمیق مغز کنترل کند. به گفته محققان این روش برای درمان بیماری پارکینسون نیز مناسب خواهد بود. این فناوری مبتنی بر میدان‌های مغناطیسی و نانو ذرات مغناطیسی است. نورون‌هایی که به عنوان گیرنده‌های مغناطیسی، نانو ذرات مغناطیسی تزریق شده را به خود جذب می‌کنند پیش از به کارگیری این روش اصلاح ژنتیکی شدند. در زمانی که آهنرباهای کوچک متصل به گیرنده در زمان پاسخ دهی به میدان مغناطیسی دوار با قدرت بسیار کم شروع به کار کنند، نورون‌ها نیز فعال خواهند شد.

محققان از فناوری نانومایند روی موش‌ها استفاده کردند تا ببینند آیا آنها نیز می‌توانند رفتار اجتماعی و تغذیه خود را در زمان انجام حرکات آزادانه تعدیل کنند یا خیر. در این آزمایش مشخص شد رفتارهای پرورشی در موش های ماده غیر مادر به شکل قابل توجهی افزایش داشته و بیش از ۴ برابر نسبت به زمان مراقبت بیشتر شده است. به گفته محققان فناوری نانومایند قادر است به طور انتخابی به فعال کردن نورون‌ها و مدارهای خاص همراه با تعدیل عملکردهای بالاتر مغز بپردازد.

منبع خبر روش جدید محققان برای کنترل ذهن با استفاده از آهنربا و از راه دور پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow