ساخت نوعی پهپاد خورشیدی که می‌تواند تا ابد پرواز کند

محققان نوعی پهپاد فوق سبک خورشیدی ساخته‌اند که می‌تواند با راندمان بالا و با کمک انرژی نور خورشید به طور مداوم و تا ابد پرواز کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی پهپاد فوق سبک قابل استفاده از انرژی خورشید ساخته‌اند که پرواز نامحدود در طول روز را امکان‌پذیر می‌کند. پهپاد […] منبع خبر ساخت نوعی پهپاد خورشیدی که می‌تواند تا ابد پرواز کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۳۱ تیر , ۱۴۰۳ - 10:59
 0  1
ساخت نوعی پهپاد خورشیدی که می‌تواند تا ابد پرواز کند

محققان نوعی پهپاد فوق سبک خورشیدی ساخته‌اند که می‌تواند با راندمان بالا و با کمک انرژی نور خورشید به طور مداوم و تا ابد پرواز کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان نوعی پهپاد فوق سبک قابل استفاده از انرژی خورشید ساخته‌اند که پرواز نامحدود در طول روز را امکان‌پذیر می‌کند. پهپاد خورشیدی مورد نظر به نام کلمب فلای تنها ۴ گرم وزن داشته و برای تولید الکتریسیته از یک سلول خورشیدی استفاده می‌کند. در این دستگاه یک میدان الکتریکی بین صفحات دارای بار مخالف به شکل دایره و به صورت مداوم ایجاد خواهد شد.

بارهای متضاد همانند فرایند دفع در آهنربا عمل کرده و می‌توانند برای چرخاندن پره‌های روتور نیروی کافی را تولید کنند. بنابراین نیروی گشتاور تولید شده و ربات می‌تواند از روی زمین به آسانی بلند شود. راندمان بالابری این پهپاد ۳۰.۷ گرم بر وات بوده و دارای یک سیستم نیروی بسیار سبک با مصرف تنها ۰.۵۶۸ وات انرژی است. بنابراین پهپاد می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی و نور طبیعی آن به طور مداوم به پرواز ادامه دهد. این پهپاد توسط گروه دانشگاه بی هانگ در پکن تولید شده و طبق ادعای این گروه از محققان طراحی هر جزء از آن به شکل سبک و برای متعادل کردن کارایی انجام شده است.

تاکنون امکان پرواز نامحدود برای استفاده گسترده در وسایل نقلیه هوایی میکرونی با وزن کمتر از ۱۰ گرم با چالش‌های مختلفی همراه بوده است. البته قدرت نور خورشید می‌تواند یک راه حل بالقوه برای پرواز نامحدود در این وسایل نقلیه هوایی کوچک و فوق سبک در نظر گرفته شود. محققان برای مقابله با چالش‌های موجود یک موتور بزرگ با حلقه داخلی از صفحات باردار ثابت تولید کردند که در آن از صفحات نازک فیبر کربنی همراه با روکش فویل آلومینیومی استفاده شده است. این پهپاد در یک پرواز آزمایشی در عرض یک ثانیه پس از قرار گرفتن سلول آن در معرض خورشید توانست پرواز خود را آغاز کند. تیم طراحی امیدوار است با کمک بررسی های بیشتر بتواند در آینده روی استقامت و ظرفیت بارگیری دستگاه کار کرده و بهبودهایی را در طول زمان روی آن ایجاد کند.

منبع خبر ساخت نوعی پهپاد خورشیدی که می‌تواند تا ابد پرواز کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow