شرکت OpenAI دوره ۱۲ روزه معرفی محصولات جدید خود را با نام “Shipmas” آغاز میکند
شرکت OpenAI در یک دوره ۱۲ روزه، نوآوریهای نوینی از جمله مدل ویدیویی Sora و یک مدل استدلالی جدید را معرفی خواهد کرد. به گزارش تکناک، این شرکت با این رویداد پرشور، قصد دارد پیشرفتهای چشمگیری در حوزه هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد و آینده این فناوری را شکل دهد. شرکت OpenAI، استارتاپ پیشرو […] نوشته شرکت OpenAI دوره ۱۲ روزه معرفی محصولات جدید خود را با نام “Shipmas” آغاز میکند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
شرکت OpenAI در یک دوره ۱۲ روزه، نوآوریهای نوینی از جمله مدل ویدیویی Sora و یک مدل استدلالی جدید را معرفی خواهد کرد.
به گزارش تکناک، این شرکت با این رویداد پرشور، قصد دارد پیشرفتهای چشمگیری در حوزه هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد و آینده این فناوری را شکل دهد.
شرکت OpenAI، استارتاپ پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، اعلام کرده است که از تاریخ ۵ دسامبر، دورهای ۱۲ روزه از معرفی ویژگیها، محصولات و نمایشهای جدید را با عنوان “Shipmas” آغاز خواهد کرد.
این برنامه که با حال و هوای تعطیلات همراه است، شامل عرضه ابزار مورد انتظار متن به ویدئو به نام Sora و یک مدل جدید استدلال خواهد بود.
ورج مینویسد، که سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI، روز چهارشنبه در کنفرانس DealBook متعلق به The New York Times، این دوره ۱۲ روزه را تأیید کرد. او هرچند جزئیات کامل محصولات جدید را اعلام نکرد، اما تأکید داشت که OpenAI قصد دارد هر روز در این دوره چیزی تازه معرفی کند یا نمایش دهد.
پیش از آغاز رسمی این برنامه، برخی کارکنان OpenAI در شبکههای اجتماعی به انتشار محتوایی در ارتباط با “Shipmas” پرداختند. یکی از اعضای تیم فنی OpenAI پرسید: «لیست کریسمس شما چیست؟» و دیگری نوشت: «بهموقع برای برپایی درخت Shipmas بازگشتم.» همچنین، بیل پیبِلز، رهبر پروژه Sora، به یک پیام مرتبط با بازگشت قدرتمند OpenAI تنها با یک کلمه پاسخ داد: «صحیح.» معاون ارشد این استارتاپ نیز به این پیامها با عبارت IYKYK (اگر میدانید، میدانید) واکنش نشان داد.
مدل ویدئویی Sora مدتها است که مورد توجه بوده است. عرضه قریبالوقوع این ابزار تنها چند هفته پس از اعتراض گروهی از هنرمندان صورت میگیرد. این هنرمندان ادعا میکنند که OpenAI بدون پرداخت هزینه مناسب از آثار آنها برای تحقیقات و تبلیغات استفاده کرده است.
طبق گزارشها، صدها هنرمند در طول سال ۲۰۲۴ از طریق یک پیشنمایش تحقیقاتی فقط با دعوت، Sora را آزمایش کردهاند. این ابزار به کاربران امکان تولید ویدئوهای مبتنی بر متن را میدهد. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری سابق OpenAI، در ماه مارس اعلام کرده بود که این ابزار تا پایان سال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
پیش از عرضه Sora، گوگل نیز مدل مولد ویدئوی خود با نام Veo را برای کسبوکارها عرضه کرد. این مدل که سه ماه پس از اعلام Sora معرفی شده بود، اکنون از طریق پلتفرم Vertex AI گوگل در دسترسی خصوصی قرار گرفته است و انتظار میرود به سرعت وارد خطوط تولید محتوای سازمانی شود.
ویژگیهای جدید برای ChatGPT
یکی از احتمالات دوره Shipmas، معرفی یک صدای جدید الهامگرفته از بابا نوئل برای ChatGPT است. برخی کاربران اخیراً کدی را مشاهده کردهاند که دکمه حالت صدا را با یک نماد برف جایگزین میکند.
این برنامه ۱۲ روزه، فرصت مناسبی برای OpenAI خواهد بود تا جایگاه خود را در رقابت فشرده حوزه هوش مصنوعی تقویت کند. معرفی ابزارها و قابلیتهای جدید، بهویژه Sora، میتواند تحولی بزرگ در دنیای تولید محتوای مبتنی بر AI ایجاد کند.
نوشته شرکت OpenAI دوره ۱۲ روزه معرفی محصولات جدید خود را با نام “Shipmas” آغاز میکند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.
واکنش شما چیست؟