قابلیت X3D Turbo Mode شرکت گیگابایت برای مادربردهای X870E معرفی شد

شرکت گیگابایت با معرفی قابلیت X3D Turbo Mode برای مادربردهای سری X870 خود، تحولی شگفت‌انگیز را در دنیای گیمینگ رقم زده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این حالت، یک فناوری پیشرفته در بایوس مادربرد است که با بهینه‌سازی دقیق تنظیمات پردازنده، عملکرد آن را در بازی‌ها به حداکثر می‌رساند. با فعال‌سازی این حالت، گیمرها […] نوشته قابلیت X3D Turbo Mode شرکت گیگابایت برای مادربردهای X870E معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  2
قابلیت X3D Turbo Mode شرکت گیگابایت برای مادربردهای X870E معرفی شد

شرکت گیگابایت با معرفی قابلیت X3D Turbo Mode برای مادربردهای سری X870 خود، تحولی شگفت‌انگیز را در دنیای گیمینگ رقم زده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این حالت، یک فناوری پیشرفته در بایوس مادربرد است که با بهینه‌سازی دقیق تنظیمات پردازنده، عملکرد آن را در بازی‌ها به حداکثر می‌رساند. با فعال‌سازی این حالت، گیمرها می‌توانند از نرخ فریم بالاتر، تأخیر کمتر و تجربه‌ای روان‌تر در بازی‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.

آزمایش‌های تجربی قابلیت X3D Turbo Mode نشان می‌دهند که این ویژگی نوآورانه مزایای ملموسی را برای گیمرها به همراه دارد و افزایش عملکرد تا ۳۵ درصد را برای پردازنده‌های Ryzen 9000 X3D آینده فراهم می‌کند.

این ویژگی همچنین با تراشه‌های Ryzen 9000 غیر X3D و پردازنده‌های قدیمی Ryzen 7000X3D مبتنی بر Zen 4 نیز کار خواهد کرد.

X3D Turbo Mode مجموعه منحصربه‌فردی از پارامترهای بهینه‌سازی است، که به طور قابل‌ توجهی عملکرد پردازنده‌های AMD را بهبود می‌بخشد و به‌ سادگی و در حالت آسان قابل فعال‌سازی است.

با فعال کردن این گزینه، نیازی به انجام تنظیمات دیگری نیست. بر اساس ادعای شرکت گیگابایت، پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 غیر X3D می‌توانند با فعال کردن این حالت، به عملکردی معادل پردازنده‌های X3D دست پیدا کنند، که نشان‌دهنده افزایش عملکرد تا ۲۰ درصد است.

قابلیت X3D Turbo Mode گیگابایت برای مادربردهای X870E عرضه شد

هدف از ایجاد این حالت در مادربردهای گیگابایت، کاهش تأخیر و بهینه‌سازی پارامترهای مختلف است. با وجود این، عملکرد این حالت به مدل پردازنده و تنظیمات حافظه رم نیز وابسته می‌باشد.

اگرچه جزئیات دقیق عملکرد این قابلیت هنوز به‌ طور کامل منتشر نشده است، اما می‌توان آن را در چیپست‌های ۸۰۰ و ۶۰۰ با سوکت AM5 که از پردازنده‌های Zen 4 و Zen 5 پشتیبانی می‌کنند، فعال کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا پردازنده‌های Ryzen 7000 غیر X3D نیز از مزایای این حالت بهره‌مند خواهند شد یا خیر، اما به قطع پردازنده‌های 7000X3D شاهد بهبود عملکرد خواهند بود. X3D Turbo Mode گیگابایت از طریق به‌روزرسانی BIOS AMD AGESA 1.2.0.2a در دسترس خواهد بود و در نسخه‌های آینده با قابلیت AORUS AI SNATCH نیز یکپارچه خواهد شد.

نسخه فعلی BIOS برای چیپست‌های AMD X870 و X670، AGESA 1.2.0.2 است که از قبل از قابلیت‌های AORUS AI SNATCH و EXPO AI BOOST پشتیبانی می‌کند. با وجود این، انتظار می‌رود به‌روزرسانی AGESA 1.2.0.2 درست قبل از عرضه پردازنده‌های Ryzen 9000X3D در اوایل ماه نوامبر منتشر شود.

نوشته قابلیت X3D Turbo Mode شرکت گیگابایت برای مادربردهای X870E معرفی شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow