شیائومی با عبور از اپل به دومین برتر بازار موبایل تبدیل شد

شرکت چینی شیائومی موفق شد تا در آگوست ۲۰۲۴ برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۱، جایگاه دوم در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را از اپل بگیرد. به‌گزارش تک‌ناک‌، در گزارش ماهانه‌ی Counterpoint’s Smartphone 360، شیائومی به‌عنوان یکی از بازیگران قدرتمند صنعت تلفن‌همراه شناخته کرد. برخلاف آمار ارسال که تنها به تعداد دستگاه‌های ارسال‌شده به خرده‌فروشان توجه […] نوشته شیائومی با عبور از اپل به دومین برتر بازار موبایل تبدیل شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  0
شیائومی با عبور از اپل به دومین برتر بازار موبایل تبدیل شد

شرکت چینی شیائومی موفق شد تا در آگوست ۲۰۲۴ برای اولین‌بار از سال ۲۰۲۱، جایگاه دوم در فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را از اپل بگیرد.

به‌گزارش تک‌ناک‌، در گزارش ماهانه‌ی Counterpoint’s Smartphone 360، شیائومی به‌عنوان یکی از بازیگران قدرتمند صنعت تلفن‌همراه شناخته کرد. برخلاف آمار ارسال که تنها به تعداد دستگاه‌های ارسال‌شده به خرده‌فروشان توجه می‌کند، گزارش حجم فروش میزان واقعی دستگاه‌های فروخته‌شده به مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد و بیانگر موفقیت بیشتر غول فناوری چینی در این رقابت تنگاتنگ است.

رشد درخورتوجه شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند

بازگشت شیائومی به جایگاه دوم در بازار جهانی، نشان‌دهنده‌ی استراتژی موفق این شرکت در مقابله با رقبای سرسختی همچون اپل و سامسونگ است. در سه سال گذشته، تغییرات در میزان فروش این شرکت‌ها به‌وضوح از پویایی بازار و تحولات مداوم در چشم‌انداز جهانی گوشی‌های هوشمند حکایت می‌کند.

در‌حالی‌که اپل همچنان روی محصولات محدودتری تمرکز دارد، کاهش علاقه‌مندی به سری جدید آیفون ۱۶ این شرکت در سال ۲۰۲۴ بر عملکرد آن تأثیرگذار بوده است. به‌گفته‌ی کارشناسان، آیفون‌های جدید نتوانسته‌اند همان توجهات مشاهده‌شده در مدل‌های قبلی را به‌دست آورند. این موضوع در‌کنار رقابت شدید شیائومی، باعث شده است تا اپل جایگاه دوم خود را به این شرکت واگذار کند.

استراتژی‌های موفق شیائومی در بازار جهانی

کانترپوینت می‌نویسد که یکی از عوامل اصلی موفقیت شیائومی در سال ۲۰۲۴، تمرکز این شرکت بر ساده‌سازی سبد محصولات خود بوده است. به‌گفته‌ی تارون پاتاک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، شیائومی تصمیم گرفته است تا به‌جای تولید چندین مدل در یک دسته‌ی قیمتی، بر توسعه‌ی مدلی برجسته در هر دسته تمرکز کند. این تغییر در استراتژی محصول به‌همراه گسترش بازارها و تقویت حضور در بازارهای موجود، به رشد فروش جهانی این شرکت کمک شایانی کرده است.

علاوه‌بر‌این، شیائومی استراتژی‌های فروش و بازاریابی خود را به‌روز کرده و به بازارهای جدیدی همچون آمریکای‌لاتین وارد شده است. در‌حالی‌که گوشی‌های اقتصادی تا میان‌رده‌ی این شرکت همچنان با استقبال چشمگیری مواجه هستند، غول فناوری چینی در تلاش است تا با عرضه‌ی گوشی‌های پریمیوم نظیر مدل‌های تاشو و سری اولترا جایگاهش را در بازار گوشی‌های پرچم‌دار نیز تقویت کند.

موفقیت در بازار گوشی‌های اقتصادی

حضور شیائومی در بازار گوشی‌های اقتصادی، به‌ویژه در دسته‌ی محصولات ارزان‌تر ۲۰۰ دلار، از ویژگی‌های مهم این شرکت به‌شمار می‌آید. افزایش تقاضا برای گوشی‌های ارزان‌تر در مناطقی که بهبود اقتصادی را تجربه می‌کنند، به تثبیت موقعیت شیائومی در این بازارها کمک کرده است. این امر نشان می‌دهد که شیائومی به‌خوبی توانسته است با بهره‌گیری از فرصت‌ها، رقابت را به‌نفع خود تغییر دهد.

رقابت شدید در ماه‌های آینده

با وجود موفقیت‌های اخیر شیائومی، سؤال اصلی این است که آیا این شرکت خواهد توانست تا جایگاه دوم خود را در سه‌ماهه‌های آینده حفظ کند یا خیر؟ اپل با عرضه‌ی سری آیفون ۱۶ همچنان یکی از رقبای اصلی است و به‌طور بالقوه می‌تواند در ماه‌های آینده با افزایش فروش، جایگاه خود را بازپس گیرد.

رقابت بین این دو غول فناوری ادامه خواهد یافت و بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان شاهد تغییرات و تحولات بزرگ خواهد بود. شیائومی با برنامه‌های جدید و استراتژی‌های خلاقانه‌ی خود توانسته است نقشی انکارناپذیر در این رقابت ایفا کند؛ اما آیا این روند ادامه خواهد یافت؟ این موضوعی است که در سه‌ماهه‌های آینده مشخص خواهد شد.

نوشته شیائومی با عبور از اپل به دومین برتر بازار موبایل تبدیل شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow