ویژگی‌های جدید رونمایی‌شده در رویداد Made on YouTube

در رویداد Made on YouTube، یوتیوب مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید خود را با تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای خلاقیت و توانمندسازی کاربران معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، پلتفرم محبوب یوتیوب با رونمایی ابزارهای جدید و متنوعش در رویداد Made on YouTube، به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با […] نوشته ویژگی‌های جدید رونمایی‌شده در رویداد Made on YouTube اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  0
ویژگی‌های جدید رونمایی‌شده در رویداد Made on YouTube

در رویداد Made on YouTube، یوتیوب مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید خود را با تمرکز بر استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای خلاقیت و توانمندسازی کاربران معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، پلتفرم محبوب یوتیوب با رونمایی ابزارهای جدید و متنوعش در رویداد Made on YouTube، به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود بیابند و خلاقیت خود را تقویت کنند و کسب‌وکارهای خود را گسترش دهند.

موفقیت در یوتیوب؛ مسیری منحصر به فرد

در یوتیوب، موفقیت فقط از یک الگو پیروی نمی‌کند. همان‌طورکه جامعه خلاق و هنرمندان متنوع این پلتفرم نشان داده‌اند، هر فرد می‌تواند مسیر خود را به‌سوی موفقیت با استفاده از امکانات منحصربه‌فرد پلتفرم طی کند. چه هدف افراد بیان شخصی باشد، چه یافتن جامعه‌ای از همفکران و چه دستیابی به آزادی مالی، یوتیوب تلاش می‌کند تا فرصت‌هایی پایدار برای همه‌ی کاربران ایجاد کند.

با‌توجه‌به این اهداف، یوتیوب حالا مشغول وارد‌کردن قدرت دگرگون‌کننده‌ی هوش مصنوعی به این مسیر است؛ در‌حالی‌که به اصول مسئولیت‌پذیری خود نیز پایبند است. به‌باور این پلتفرم، هوش مصنوعی توانایی خلق فرم‌های جدیدی از بیان را دارد و قدرت آن باید در خدمت خلاقیت و دیدگاه خالقان محتوا قرار گیرد.

Dream Screen

یکی از ویژگی‌های مهم معرفی‌شده در این رویداد، به‌روزرسانی قابلیت Dream Screen بود. این ابزار که سال گذشته معرفی شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا با کمک YouTube Shorts پس‌زمینه‌های ویدئویی ایجاد کنند که تنها با تخیلاتشان محدود می‌شوند. درحال‌حاضر، این ویژگی دردسترس میلیون‌ها نفر در سراسر جهان قرار دارد؛ اما تیم یوتیوب اعلام کرد که این تنها آغاز راه است.

هدف اصلی Dream Screen تقویت خلاقیت کاربران است، نه جایگزینی آن. برای تقویت این ابزار، یوتیوب قصد دارد مدل ویدئوساز پیشرفته‌ی Veo دیپ‌مایند گوگل را در پایان امسال به این قابلیت اضافه کند. با این به‌روزرسانی، کاربران خواهند توانست تا پس‌زمینه‌های ویدئویی خارق‌العاده‌ای بسازند و مفاهیمی را به واقعیت تبدیل کنند که قبلاً تنها در تخیلات قابل تصور بودند.

یکی از مثال‌های مطرح‌شده در این رویداد، تجسم BookTuber درون صفحات رمان کلاسیک «باغ اسرارآمیز» بود. همچنین، طراحان مد می‌توانند به‌راحتی ایده‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ی خود را برای به‌اشتراک‌گذاشتن با مخاطبان خود به تصویر بکشند.

همچنین، برای اولین‌بار کاربران خواهند توانست کلیپ‌های ویدئویی ۶ ثانیه‌ای مستقل با کمک Veo تولید کنند. این ویژگی به خالقان محتوا امکان می‌دهد تا درصورت نیاز به تکمیل محتوای خود، کلیپ ویدئویی متناسب با محتوای موجود خود ایجاد کنند. تمام ویدئوهای تولیدشده با هوش مصنوعی، با استفاده از ابزار SynthID علامت‌گذاری خواهند شد تا به‌وضوح به بینندگان اعلام شود که محتوا با کمک هوش مصنوعی تولید شده است.

Inspiration Tab

ایجاد ایده‌های جدید و جذاب می‌تواند یکی از مشکلات اصلی خالقان محتوا باشد؛ به‌همین‌دلیل، یوتیوب تصمیم گرفته است تا Inspiration Tab در YouTube Studio را بازطراحی کند و ابزاری جدید با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای کمک به خالقان در این زمینه معرفی کند. این ابزار می‌تواند ایده‌های اولیه‌ای را ارائه دهد که کاربران می‌توانند به پروژه‌های کامل ویدئویی، عنوان‌ها، تصاویر بندانگشتی و طرح‌های متناسب با سبک خود تبدیل کنند.

سال آینده، یوتیوب میان‌بر جدیدی را نیز معرفی خواهد کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا از هرجایی که الهام گرفته‌اند (مانند نظرات برتر و ویدئوهای دیگر یا حتی کاتالوگ خودشان)، به Inspiration Tab دسترسی داشته باشند.

Hype

ویژگی جدید Hype به طرفداران این امکان را می‌دهد تا با حمایت از خالقان نوظهور و هیجان‌زده کردن محتواهای آن‌ها، باعث رشد سریع‌تر آن‌ها شوند.

به‌نقل از وب‌رسایت رسمی یوتیوب، ویژگی جدید Hype به طرفداران امکان می‌دهد تا با حمایت از خالقان نوظهور و وایرال‌کردن محتواهای آن‌ها، باعث رشد سریع‌ترشان شوند. طرفداران با Hype کردن ویدئو، می‌توانند کمک کنند تا خالقان دلخواهشان به مخاطبان جدیدی معرفی شوند. ویدئوهایی که بیشترین امتیاز Hype را دارند، در جدول رده‌بندی ویژه‌ای قرار می‌گیرند و بخت آن‌ها برای کشف و شناخته‌شدن افزایش می‌یابد. این ویژگی قبلاً در برزیل و ترکیه و تایوان آزمایش شده است و در ماه‌های آینده دردسترس کاربران بیشتری قرار می‌گیرد.

ویژگی Communitie

ویژگی جدید Communities به خالقان اجازه می‌دهد گوشه‌ای اختصاصی در اینترنت، درست در کانال‌های خود، داشته باشند

ویژگی جدید Communities به خالقان اجازه می‌دهد تا گوشه‌ای اختصاصی در اینترنت، درست در کانال‌های خود، داشته باشند که به‌عنوان مرکز اصلی بحث درباره‌ی ویدئوها، به‌اشتراک‌گذاشتن هنرهای طرفداران و ارتباط با افراد هم‌فکر عمل کند. این قابلیت هم‌اکنون در چند کانال وجود دارد و قرار است تا سال ۲۰۲۵ دسترسی آن گسترش یابد. Communities به کاربران امکان می‌دهد تا حس قوی‌تری از تعلق و ارتباط را در کانال‌های خود و فضای پرشور و متعهدی برای طرفدارانشان ایجاد کنند.

ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب‌وکارها

یوتیوب به‌عنوان تنها پلتفرمی که درآمد خود را با خالقان محتوا در مقیاس گسترده به‌اشتراک می‌گذارد، بیش از هر پلتفرم دیگری به رشد کسب‌وکارها و توانمندسازی خالقان متعهد است. برنامه YouTube Partner در سه سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد دلار به خالقان محتوا و هنرمندان و شرکت‌های رسانه‌ای پرداخت کرده است.

در رویداد Made on YouTube، ویژگی‌های جدیدی نیز برای کسب درآمد کاربران معرفی شده است؛ ازجمله Jewels و Gifts که به کاربران اجازه می‌دهد تا در جریان پخش زنده‌های عمودی، اقلام دیجیتالی را برای افزایش تعامل مخاطبان و کسب درآمد استفاده کنند. این ویژگی ابتدا در ایالات متحده منتشر خواهد شد و به‌تدریج در کشورهای دیگر نیز دردسترس قرار می‌گیرد. علاوه‌بر‌این، برنامه‌ی YouTube Shopping اکنون در‌دسترس بیش از ۲۵۰,۰۰۰ خالق محتوا قرار گرفته و قرار است به کشورهایی مانند اندونزی و تایلند و ویتنام گسترش یابد.

یوتیوب با معرفی این ویژگی‌های جدید و استفاده از قدرت هوش مصنوعی، چشم‌انداز جدیدی برای خالقان محتوا و کسب‌وکارها فراهم کرده است. این پلتفرم همچنان به نوآوری و ایجاد فرصت‌های بی‌نظیر برای کاربران خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد و آینده‌ای پر از فرصت‌ها را نوید می‌دهد؛ جایی که خلاقیت و جوامع و کسب‌وکارها همگی می‌توانند شکوفا شوند.

نوشته ویژگی‌های جدید رونمایی‌شده در رویداد Made on YouTube اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow