طراحی احتمالی گوشی هوشمند تاشو سه‌نمایشگره شیائومی فاش شد

شیائومی طرحی جدید برای گوشی تاشو سه‌نمایشگره ثبت کرده که قابلیت تاشدن در سه نقطه را دارد و می‌تواند در حالت‌های مختلفی استفاده شود. این طرح هنوز قطعی نیست و ممکن است در آینده تغییراتی در آن ایجاد شود. به‌گزارش تک‌ناک، گوشی‌های هوشمند تاشو به‌سرعت به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازار تلفن‌های همراه تبدیل شده‌اند و […] نوشته طراحی احتمالی گوشی هوشمند تاشو سه‌نمایشگره شیائومی فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
طراحی احتمالی گوشی هوشمند تاشو سه‌نمایشگره شیائومی فاش شد

شیائومی طرحی جدید برای گوشی تاشو سه‌نمایشگره ثبت کرده که قابلیت تاشدن در سه نقطه را دارد و می‌تواند در حالت‌های مختلفی استفاده شود. این طرح هنوز قطعی نیست و ممکن است در آینده تغییراتی در آن ایجاد شود.

به‌گزارش تک‌ناک، گوشی‌های هوشمند تاشو به‌سرعت به بخشی جدایی‌ناپذیر از بازار تلفن‌های همراه تبدیل شده‌اند و تقریباً تمامی تولیدکنندگان بزرگ اندروید، حداقل یک مدل تاشو را در سبد محصولاتشان جای داده‌اند. بر همین اساس، ظهور فرم‌فاکتور جدیدی به نام گوشی‌های هوشمند تاشو سه‌نمایشگره (tri-fold)، دور از انتظار نیست.

هواوی با گوشی Mate XT به‌عنوان پیش‌گام این عرصه شناخته می‌شود و انتظار می‌رود سایر شرکت‌ها نیز به این بازار نوظهور وارد شوند. اخیراً شایعاتی مبنی‌بر تولید گوشی تاشو سه‌نمایشگره شیائومی منتشر شده بود و حالا تصویری از طراحی احتمالی این گوشی هوشمند به بیرون درز کرده است.

فون‌آرنا می‌نویسد که شیائومی اخیراً طرحی نوآورانه برای گوشی هوشمند تاشو سه‌تکه ثبت کرده است. براساس اسناد منتشر‌شده در اداره‌ی ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA)، این گوشی هوشمند قابلیت دوبار تا‌شدن را دارد و در حالت باز‌شده، نمایشگری به بزرگی تبلت را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

گفتنی است که طرح ارائه‌شده، تنها پتنت طراحی است و احتمال دارد محصول نهایی از‌نظر ظاهری تغییرات اساسی داشته باشد. با‌این‌حال، تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که گوشی تاشو شیائومی ممکن است به ماژول دوربین افقی با سه سنسور در قسمت فوقانی پنل پشتی و طراحی بسیار باریک مجهز باشد.

گوشی هوشمند تاشو سه نمایشگره شیائومی
گوشی هوشمند تاشو سه نمایشگره شیائومی
گوشی هوشمند تاشو سه نمایشگره شیائومی

براساس اطلاعات منتشرشده، دستگاه تاشو جدید شیائومی احتمالاً به سری Mix تعلق خواهد داشت. انتظار می‌رود این دستگاه یا نمونه‌ی اولیه‌ی آن برای اولین‌بار در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) سال آینده‌ی میلادی به‌نمایش گذاشته شود. همچنین، احتمال رونمایی جهانی پرچم‌دار شیائومی ۱۵ اولترا در همین رویداد وجود دارد.

تصمیم شیائومی برای ساخت گوشی تاشو سه‌نمایشگره از تلاش این شرکت برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات خود و پاسخ‌گویی به تقاضای روزافزون بازار برای دستگاه‌های قابل‌حمل با نمایشگر بزرگ‌تر حکایت می‌کند. با‌توجه‌به پیشرفت‌های اخیر در فناوری نمایشگرهای انعطاف‌پذیر، ورود شیائومی به این حوزه می‌تواند به‌عنوان اقدامی استراتژیک تلقی شود.

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌تازگی روی فناوری گوشی‌های تاشو تمرکز ویژه‌ای کرده‌اند. تکنو، شرکت چینی نام‌آشنا در این حوزه، طرح مفهومی جدیدی از دستگاه Phantom Ultimate 2 را رونمایی کرده است.

هم‌زمان شایعات حاکی از آن است که آنر نیز در حال کار روی گوشی هوشمند تاشو سه‌نمایشگره با ضخامتی معادل، تنها ۱۰ میلی‌متر در حالت بسته است. سامسونگ نیز به‌عنوان یکی از پیش‌گامان این فناوری ظاهراً در حال ساخت گوشی تاشو سه‌نمایشگره از سری گلکسی خود است.

روی‌هم‌رفته، می‌توان گفت که با‌توجه‌به تمرکز بسیاری از شرکت‌ها بر این فرم‌فاکتور نوآورانه، به‌ویژه پس از موفقیت هواوی، انتظار می‌رود شاهد ورود موج جدیدی از برندها به بازار گوشی‌های تاشو سه‌تکه باشیم.

نوشته طراحی احتمالی گوشی هوشمند تاشو سه‌نمایشگره شیائومی فاش شد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow