عملکرد مغزی شب زنده دار‌ها بهتر از افراد سرخیز است

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد افراد شب زنده دار می‌توانند عملکرد مغزی بهتری نسبت به افرادی داشته باشند که در ابتدای صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیراً مطالعه جدیدی روی افرادی که به اصطلاح تا دیر وقت بیدار هستند و افراد سحرخیز انجام دادند. طبق […] منبع خبر عملکرد مغزی شب زنده دار‌ها بهتر از افراد سرخیز است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۲۲ تیر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
عملکرد مغزی شب زنده دار‌ها بهتر از افراد سرخیز است

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد افراد شب زنده دار می‌توانند عملکرد مغزی بهتری نسبت به افرادی داشته باشند که در ابتدای صبح فعالیت خود را شروع می‌کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان اخیراً مطالعه جدیدی روی افرادی که به اصطلاح تا دیر وقت بیدار هستند و افراد سحرخیز انجام دادند. طبق اعلام محققان افرادیکه عادت دارند تا صبح بیدار بوده و دیرتر از حد معمول به خواب بروند عملکرد مغزی بهتری نسبت به افراد سحرخیز خواهند داشت.

محققانی از دانشگاه دولتی امپریال کالج لندن در تحقیقات خود به مطالعه داده‌های مربوط به ۲۶ هزار نفر از بیوبانک بریتانیا پرداختند. در این مطالعه شرکت کنندگان تست‌های مربوط به هوش، استدلال، زمان واکنش و حافظه را تکمیل کرده و در اختیار محققان قرار دادند. این محققان در کنار نتایج تست‌ها به موارد دیگری مانند طول مدت، کیفیت و زمان بندی خواب شرکت کنندگان نیز توجه داشتند.

محققان دریافتند افراد به اصطلاح جغد شب اگرچه امتیاز متوسطی دریافت کردند اما نسبت به افراد سحرخیز عملکرد شناختی بهتری دارند. همچنین افراد سحرخیز نیز در این زمینه امتیاز کمتری کسب کرده بودند. افراد متوسط که شامل ترکیبی از هر دو گروه بوده نیز عملکرد مناسبی نداشته و تنها ۶.۳ درصد بهتر نسبت به افراد سحرخیز بوده اند.

به گفته دانشمندان شاخص مهم دیگر در زمینه عملکرد مغز مدت زمان خواب است افراد دارای مدت زمان خواب بین ۷ تا ۹ ساعت عملکرد بهتری در تست‌های شناختی داشتند. به گفته آنان خواب کمتر از ۷ ساعت یا بیشتر از ۹ ساعت می‌تواند تاثیر منفی در این زمینه داشته باشد. همچنین محققان دریافتند عملکرد شناختی مغز در زنان کمتر بوده و مواردی مانند فشار خون بالا، دیابت و افزایش سن نیز می‌تواند باعث تضعیف این عملکرد شود.

منبع خبر عملکرد مغزی شب زنده دار‌ها بهتر از افراد سرخیز است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow