کارت حافظه جدید Lexar با هیچ دستگاهی سازگار نیست

نوشته کارت حافظه جدید Lexar با هیچ دستگاهی سازگار نیست اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  2
کارت حافظه جدید Lexar با هیچ دستگاهی سازگار نیست

کارت حافظه جدید Lexar با وجود وعده سرعت خواندن و نوشتن خیره‌کننده، به دلیل پیشرفته بودن بیش از حد با هیچ یک از دستگاه‌های موجود سازگار نیست.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، این کارت حافظه SD 8.0 که به تازگی شرکت لکسار معرفی کرده با استفاده از فناوری PCIe 4.0 و دستیابی به سرعت نظری انتقال داده تا 2 گیگابایت بر ثانیه، استانداردهای سرعت را به سطح جدیدی ارتقا داده است و در خواندن و نوشتن به ترتیب سرعت خیره‌کننده تا 1700 و 1000 مگابایت بر ثانیه دارد.

هر چند این پیشرفت سریع‌تر از آن بوده است که صنعت بتواند به طور کامل آن را پشتیبانی کند. در نتیجه هنگامی که این کارت حافظه در دستگاه‌هایی مانند دوربین‌ها استفاده می‌شود، عملکرد آن به استاندارد UHS-I کاهش می‌یابد و از تمام پتانسیل کارت حافظه بهره‌برداری نخواهد شد.

همچنین شرکت لکسار پیش از این نیز کارت‌های حافظه سری فولاد ضد زنگ خود (Gold و Silver Pro) را با استاندارد UHS-II روانه بازار کرده بود، اما کارت حافظه جدید SD 8.0 با بهره‌گیری از فناوری PCIe 4.0، مرزهای سرعت را جابه‌جا و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

با وجود وعده سرعت‌های خیره‌کننده، فقط کارت‌خوان‌ها یا دوربین‌هایی که با استاندارد SD 8.0 سازگار باشند می‌توانند از سرعت کامل این کارت بهره ببرند، اما به دلیل اینکه مراحل نهایی آن تنها یک ماه پیش به انجام رسید هیچ دستگاهی در حال حاضر با این استاندارد سازگار نیست.

استاندارد SD 8.0 برای استفاده از چندین رابط PCIe طراحی شده است، که شامل  PCIe Gen 4 x1 ،PCIe G3 x2  و PCIe Gen4 x2 می‌شود.

اگرچه کارت حافظه جدید SD 8.0 با دوربین‌ها و کارت‌خوان‌های فعلی سازگار است، اما عملکرد آن به استاندارد UHS-I با سرعت انتقال 30 مگابایت بر ثانیه کاهش می‌یابد. بنابراین هدف اصلی خرید یک کارت حافظه پر سرعت، یعنی استفاده مؤثر در این مورد محقق نمی‌شود.

این کارت حافظه برای عملکرد مشابه همتای خود CFexpress 4.0، مانند سری Lexar Professional طراحی شده بود تا سرعت‌های خواندن/نوشتن مشابه با استفاده از PCIe 4.0 داشته باشد. شباهت به وجود آمده تنها در این نقطه ختم شد، چرا که هیچ دستگاهی نمی‌تواند از آن بهره‌برداری کند.

با هیچ دستگاهی کارت حافظه جدید لکسار سازگار نیست

به عقیده کارشناسان، شرکت لکسار می‌توانست کارت SD 8.0 را به عنوان یک نمونه اولیه برای نمایش عملکرد خود معرفی کند، اما عرضه آن به عنوان یک محصول نهایی بسیار تعجب‌آور بود. هیچ سازنده دیگری نیز تاکنون کارت‌های SD 8.0 را معرفی نکرده است.

با پیشرفت تکنولوژی دوربین‌ها و نیاز روزافزون به ضبط ویدیوهای 8K با کیفیت RAW و عکس‌های با رزولوشن بالا و سرعت فریم بالا، تقاضا برای کارت‌های حافظه پرسرعت بیشتر از همیشه شده است. در این میان، کارت‌های CF (CompactFlash) همچنان انتخاب اول بسیاری از عکاسان حرفه‌ای هستند.

گرچه کارت‌های SD از نظر راحتی استفاده مناسب هستند، اما مزایای کارت‌های CF برای حرفه‌ای‌ها بسیار بیشتر است.

با وجود معرفی انجام شده، کارت SD 8.0 در وب‌سایت لکسار قرار نگرفته است، در حالی که کارت‌های SDXC UHS-II جدید مبتنی بر فولاد ضد زنگ آن در این سایت به نمایش گذاشته شده‌اند.

استاندارد SD 8.0 هنوز بسیار جدید است و بسیاری از دوربین‌ها و کارت‌خوان‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند. برای افرادی که به ظرفیت بالای ذخیره‌سازی نیاز دارند، استاندارد SDUC نیز وجود دارد که می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

اگرچه کارت‌های SD 8.0 پتانسیل بالایی دارند، اما برای اینکه بتوانند جایگزین مناسبی برای کارت‌های CF باشند، به زمان بیشتری نیاز است.

نوشته کارت حافظه جدید Lexar با هیچ دستگاهی سازگار نیست اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow