فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است

مایکروسافت ادعا می‌کند که فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است و فضای اشغال‌شده با دیسک کلینر آزاد می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کند و امکان حذف آن‌ […] نوشته فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۴ مهر , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  1
فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است

مایکروسافت ادعا می‌کند که فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است و فضای اشغال‌شده با دیسک کلینر آزاد می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد فضای ذخیره‌سازی زیادی را اشغال می‌کند و امکان حذف آن‌ از‌طریق روش‌های معمول وجود ندارد. بااین‌حال، مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که این مشکل خطای گزارش‌دهی است و کاربران لازم نیست درباره آن نگران باشند.

تامزهاردور می‌نویسد که بر‌اساس اعلام مایکروسافت در صفحه Windows 11 Release Health، این کش در‌واقع به‌اشتباه نمایش داده می‌شود و فایل‌ها پیش‌تر حذف شده‌اند. با‌این‌حال، برنامه Windows Disk Cleanup به‌طور نادرست میزان فضای قابل‌آزادسازی را در دسته Windows Update Cleanup نشان می‌دهد. این یعنی پس از اجرای این ابزار، فضای مدنظر آزاد می‌شود؛ اما همچنان به کاربران این‌طور نمایش داده می‌شود که بخشی از فایل‌ها در سیستم باقی مانده‌اند.

این مشکل به‌ویژه برای کاربرانی مهم‌تر است که از دستگاه‌هایی با ظرفیت ذخیره‌سازی محدود استفاده می‌کنند؛ زیرا ۸/۶۳ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی زیادی است. در‌حالی‌که مایکروسافت اطمینان داده است که با اجرای Disk Cleanup این فایل‌ها حذف و فضای اشغال‌شده آزاد می‌شود، به‌دلیل این خطای گزارش‌دهی، کاربران تصور می‌کنند که فایل‌ها همچنان روی سیستمشان باقی‌مانده است.

فایل ۸.۶۳ گیگابایتی غیرقابل حذف در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

دلیل ایجاد فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 چیست؟

این فایل‌ کش از طریق ویژگی جدیدی به نام checkpoint cumulative updates ایجاد می‌شود. قابلیت مذکور به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌روزرسانی‌های امنیتی و ویژگی‌های جدید را به‌صورت تدریجی و در بخش‌های کوچک دریافت کنند. بدین‌ترتیب، سیستم‌ها بدون نیاز به دانلود فایل حجیم، به‌روز می‌مانند. با‌این‌حال، این پوشه‌ها باید موقتی باشند و در‌نهایت با ابزار Windows Cleanup به‌طور خودکار حذف شوند.

در‌حال‌حاضر، مایکروسافت در تلاش است تا با انتشار به‌روزرسانی جدیدی این مشکل را به‌طور کامل حل کند. هرچند این مشکل برای تعداد زیادی از کاربران گزارش شده است، خوشبختانه به اندازه برخی دیگر از مشکلات ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 جدی نیست. از‌جمله این مشکلات می‌توان به BSOD یا صفحه مرگ آبی و کرش‌کردن برخی از برنامه‌ها اشاره کرد که مایکروسافت را به متوقف‌کردن به‌روزرسانی در دستگاه‌های آسیب‌دیده مجبور کرد.

پایان عمر نسخه‌های قدیمی ویندوز و ضرورت به‌روزرسانی

مایکروسافت اعلام کرده است که پشتیبانی از ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 در ۸ اکتبر به‌پایان رسیده است و کاربران این نسخه باید به نسخه جدیدتر ارتقا دهند. به‌طور مشابه، پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نیز یک هفته پس از آن خاتمه یافت. این موضوع به‌روزرسانی به نسخه‌های جدیدتر ویندوز ۱۱ را بیش‌از‌پیش ضروری می‌کند. به‌روزرسانی‌نکردن سیستم‌ها ممکن است به ایجاد آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدی منجر شود و کاربران را درمعرض خطر قرار دهد.

ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ نسخه 24H2

علاوه‌بر حل مشکلات موجود، مایکروسافت در نسخه 24H2 ویندوز ۱۱ چندین ویژگی جدید را نیز معرفی کرده است. از‌جمله این ویژگی‌ها می‌توان به ReFS و Block Cloning اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌ها را تا ۹۴ درصد سریع‌تر کپی کنند. همچنین، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی به این نسخه اضافه شده است؛ از‌جمله اپلیکیشن بحث‌برانگیز Recall AI.

با وجود این مشکلات، به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 برای کاربران ضروری است؛ زیرا این نسخه شامل ویژگی‌های امنیتی و عملکردی جدیدی است که برای محافظت از سیستم‌ها در‌برابر تهدیدات امنیتی ضروری است. مایکروسافت همچنان در حال کار روی رفع مشکلات گزارش شده است و انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های آینده این مشکلات به‌طور کامل رفع شوند.

نوشته فایل ۸/۶۳ گیگابایتی حذف‌نشدنی در ویندوز ۱۱ نسخه 24H2 خطای گزارش‌دهی است اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow