قاب آیفون SE 4 جزئیات جدیدی را برملا کرد

عکس لو رفته از قاب سیاه آیفون SE 4 توسط سانی دیکسون، افشاگر معروف، اطلاعاتی جدیدی از جمله نبود دکمه اکشن جدید و استفاده از همان سوئیچ بی‌صدا ارائه می‌دهد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دکمه اکشن اولین بار در آیفون‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس معرفی شد و در تمام مدل‌های آیفون ۱۶ […] نوشته قاب آیفون SE 4 جزئیات جدیدی را برملا کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۲ مهر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  4
قاب آیفون SE 4 جزئیات جدیدی را برملا کرد

عکس لو رفته از قاب سیاه آیفون SE 4 توسط سانی دیکسون، افشاگر معروف، اطلاعاتی جدیدی از جمله نبود دکمه اکشن جدید و استفاده از همان سوئیچ بی‌صدا ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، دکمه اکشن اولین بار در آیفون‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس معرفی شد و در تمام مدل‌های آیفون ۱۶ نیز وجود دارد.

همچنین کاور لو رفته فاقد دکمه کنترل دوربین جدیدی است که در آیفون‌های 16، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و ۱۶ پرو مکس وجود دارد. این دکمه به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک حرکت ساده روی لبه گوشی، تنظیمات دوربین را تغییر دهند و عکس یا فیلم بگیرند.

آیفون SE 4 که قرار است اوایل سال آینده رونمایی شود، طراحی خود را از آیفون ۱۴ وام گرفته است. این اولین آیفون سری SE خواهد بود که به جای Touch ID از Face ID و ناچ استفاده می‌کند.

همچنین نمایشگر LCD این گوشی با یک پنل OLED و ۶.۱ اینچی جایگزین شده است. این مدل ۸ گیگابایت رم دارد و از قابلیت هوش مصنوعی اپل، یعنی Apple Intelligence، پشتیبانی می‌کند.

شایعات بیانگر آن است که این گوشی به پردازنده قدرتمند A18 مجهز می‌شود که در آیفون‌های ۱۶ و ۱۶ پلاس نیز استفاده شده است. همچنین امکان دارد اولین آیفون با مودم 5G ساخت خود اپل باشد و دوربین اصلی آن از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره ببرد.

قاب سیاه آیفون SE 4 جزئیات جدیدی را برملا کرد

احتمال افزایش قیمت

با توجه به تغییرات و بهبودهای آیفون SE 4، انتظار می‌رود قیمت آن نسبت به نسل قبلی افزایش یابد.

این گوشی با ۶۴ گیگابایت حافظه از ۴۲۹ دلار شروع می‌شد و با توجه به ویژگی‌های جدید مانند ۸ گیگابایت رم، تراشه قدرتمندتر A18 و صفحه نمایش OLED، قیمت آیفون SE 4 بالاتر خواهد بود.

این موضوع، با توجه به قیمت پایه ۵۹۹ دلاری آیفون 14، یک چالش قیمت‌گذاری جالب برای اپل ایجاد می‌کند.

مقایسه آیفون SE 4 با آیفون 14

اگرچه آیفون SE 4 به عنوان یک گزینه اقتصادی‌تر در نظر گرفته می‌شود، اما با ۸ گیگابایت رم، از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته اپل (Apple Intelligence) پشتیبانی می‌کند. در حالی که آیفون ۱۴ با ۶ گیگابایت رم، از این قابلیت برخوردار نیست.

همچنین، آیفون SE 4 احتمال دارد به تراشه A18 مجهز شود که نسبت به تراشه A15 Bionic آیفون 14، قدرتمندتر است.

این گوشی با توجه به ویژگی‌های جدید و قدرتمندی که به آن نسبت داده می‌شود، می‌تواند قیمتی در حدود آیفون ۱۴ با حافظه ۱۲۸ گیگابایت یعنی در حدود ۵۹۹ دلار داشته باشد.

حتی با این قیمت، آیفون SE 4 همچنان نسبت به آیفون ۱۶ که قیمتی نزدیک به ۸۰۰ دلار دارد، یک گزینه اقتصادی به حساب می‌آید. اما این تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اپل تصمیم بگیرد آیفون ۱۴ را از خط تولید خود حذف کند. در غیر این صورت، به احتمال زیاد آیفون SE 4 با قیمتی حدود ۵۰۰ دلار عرضه شود تا جایگاه خود را به عنوان یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه تثبیت کند.

در حال حاضر، برای تعیین دقیق قیمت این گوشی باید منتظر انتشار اطلاعات رسمی از سوی اپل باشیم. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه آن به احتمال زیاد شایعات و اطلاعات بیشتری در مورد قیمت آن منتشر خواهد شد.

اگر اپل تصمیم بگیرد آیفون SE را با طراحی و ویژگی‌های مدرن به‌روزرسانی کند، این به معنای خداحافظی با فناوری Touch ID خواهد بود که از سال ۲۰۱۳ در آیفون 5s معرفی شد و در مقایسه با سایر اسکنرهای اثر انگشت آن زمان، عملکرد بسیار بهتری داشت.

آیفون SE 4 با وجود قیمت بالاتر، ویژگی‌های جذاب و قدرتمندی را ارائه می‌دهد. این گوشی برای افرادی که به دنبال یک آیفون جمع و جور با عملکرد خوب هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

نوشته قاب آیفون SE 4 جزئیات جدیدی را برملا کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow