متا در کنفرانس Connect 2024 چه محصولاتی معرفی خواهد کرد؟

متا در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect 2024 که هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد، محصولات جدید واقعیت مجازی و افزوده خود را رونمایی خواهد کرد. به‌گزارش تک‌ناک، متا خود را برای برگزاری کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود موسوم به Connect آماده می‌کند. قرار است در این کنفرانس سخت‌افزارهای جدید و شاید برخی از محصولات غافل‌گیرکننده‌ی واقعیت مجازی و […] نوشته متا در کنفرانس Connect 2024 چه محصولاتی معرفی خواهد کرد؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۱ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  4
متا در کنفرانس Connect 2024 چه محصولاتی معرفی خواهد کرد؟

متا در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect 2024 که هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد، محصولات جدید واقعیت مجازی و افزوده خود را رونمایی خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، متا خود را برای برگزاری کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان خود موسوم به Connect آماده می‌کند. قرار است در این کنفرانس سخت‌افزارهای جدید و شاید برخی از محصولات غافل‌گیرکننده‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی شوند.

متا ممکن است با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی، جدیدترین مدل زبانی بزرگ خود، یعنی Llama و ابزار تولید تصویر جدیدی را معرفی کند. این ابزارها می‌توانند در ایجاد چت‌بات‌های هوشمندتر و تولید محتواهای تصویری خلاقانه در برنامه‌هایی مانند واتساپ استفاده شوند و تجربیات کاربران را ارتقا دهند.

در‌حالی‌که متا ابزارهای سفارشی برای فیلترهای واقعیت افزوده را کنار می‌گذارد، به‌نظر می‌رسد تمرکز خود را روی توسعه‌ی ابزارهای جدید برای ایجاد تجربیات مبتنی‌بر هوش مصنوعی معطوف کند. بدین‌ترتیب، ممکن است شاهد به‌روزرسانی‌های چشمگیری در دنیای مجازی Horizon Worlds و تلاش‌های متا برای ورود به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باشیم.

بیش از هر محصول دیگری، انتظار می‌رود جانشین متا کوئست ۳ و نسل جدید عینک‌های هوشمند متا و عینک‌های واقعیت‌افزوده‌ی Orion در این کنفرانس رونمایی شوند.

متا Connect 2024 چه زمانی برگزار می‌شود؟

کنفرانس توسعه‌دهندگان متا Connect 2024 در روزهای ۲۵ و ۲۶ سپتامبر (۴ و ۵ مهر) برگزار می‌شود. این رویداد مهم با سخنرانی مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در ساعت ۲۳ به وقت تهران آغاز خواهد شد. پس‌از‌آن، سخنرانی اختصاصی برای توسعه‌دهندگان ایراد می‌شود تا جدیدترین دستاوردهای متا در حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بررسی شوند. متا برنامه‌ی کاملی را برای این کنفرانس در نظر گرفته که شامل جلسه‌های تخصصی و نمایشگاه فناوری و فرصت‌های شبکه‌سازی است.

چگونه متا Connect 2024 را تماشا کنیم؟

سخنرانی اصلی متا Connect 2024 به‌طور زنده در وب‌سایت رسمی متا Connect پخش خواهد شد. کاربران هدست کوئست نیز امکان تماشای آن را در Horizon Worlds خواهند داشت. پس از پایان سخنرانی‌های اصلی، در پلتفرم توسعه‌دهندگان متا، جلسات زنده‌ای برای بررسی عمیق هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی برگزار خواهد شد.

چه انتظاری از متا Connect 2024 داشته باشیم؟

متا در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect هفته آینده، از سخت‌افزارهای جدید واقعیت مجازی و افزوده رونمایی می‌کند.

متا، شرکت پیشرو در حوزه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی، با محصولات کوئست خود، نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت مجازی اصلی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، کوئست ۳ با قیمت اولیه‌ی ۵۰۰ دلار گران‌تر از کوئست ۲ با قیمت ۲۰۰ دلار بود و کیفیت ویدئو واقعیت افزوده‌ی آن نیز چندان رضایت‌بخش نبود. اکنون انتظار می‌رود که متا نسخه‌ی ارزان‌تر کوئست، یعنی 3S را با قیمت احتمالی ۲۹۹/۹۹ دلار عرضه کند.

متا درکنار توسعه‌ی نسل بعدی هدست‌های واقعیت مجازی خود، یعنی کوئست ۴، روی مدلی حرفه‌ای با نام La Jolla نیز کار می‌کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که توسعه‌ی این مدل به‌دلیل رقابت شدید در بازار و مشکلات اقتصادی، به‌تعویق افتاده است. در‌نتیجه، احتمال رونمایی La Jolla در کنفرانس Connect امسال کم است. بااین‌همه، ممکن است متا از سایر محصولات جدید خود در این رویداد پرده‌برداری کند.

متا در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect هفته آینده، از سخت‌افزارهای جدید واقعیت مجازی و افزوده رونمایی می‌کند.

ورج می‌نویسد که شایعاتی مبنی‌بر به‌روزرسانی عینک‌های هوشمند Ray-Ban در کنفرانس Connect متا نیز شنیده می‌شود. با وجود طراحی باریک و زیبای مدل فعلی، انتظار می‌رود که شاهد بهبود عملکرد و ویژگی‌های جدید در نسل بعدی این عینک‌ها باشیم. یکی از این ویژگی‌های جدید، احتمالاً بهبود در دستیار صوتی هوشمند است که بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی متا کار می‌کند.

افزون‌براین، متا در حال کار روی عینک‌های واقعیت ترکیبی Orion است. اگرچه عینک‌های AR جدید اسنپ که تنها برای توسعه‌دهندگان در‌دسترس بودند، از‌نظر فنی کامل نبودند، پروژه‌ی Orion نشان می‌دهد که متا به‌دنبال ارائه‌ی محصول واقعیت افزوده با‌کیفیت‌تری است.

متا علاوه‌بر سخت‌افزار، به‌دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری نرم‌افزاری، به‌ویژه توسعه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی در پلتفرم کوئست است. در‌حالی‌که استودیوهای بزرگ بازی‌سازی مانند Ready at Dawn در حال تعطیلی هستند، متا به‌سمت بازی‌های معمولی‌تر سوق پیدا کرده است. هم‌زمان با راه‌اندازی برنامه‌ای برای اجرای بازی‌های کنسولی، متا سعی می‌کند تا تنوع بازی‌ها را در پلتفرم خود افزایش دهد.

نوشته متا در کنفرانس Connect 2024 چه محصولاتی معرفی خواهد کرد؟ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow