محققان ام آی تی فناوری Clio برای ارتقای درک محیطی ربات‌ها را معرفی کردند

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با توسعه فناوری نوینی به نام کلایو، گامی مهم در جهت بهبود توانایی ربات‌ها در درک و تعامل با محیط پیرامون برداشته‌اند. این فناوری به ربات‌ها امکان می‌دهد تا با بهره‌گیری از زبان طبیعی، به طور دقیق و کارآمد بر روی وظایف محول شده تمرکز کنند. به گزارش سرویس اخبار […] منبع خبر محققان ام آی تی فناوری Clio برای ارتقای درک محیطی ربات‌ها را معرفی کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۱ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  4
محققان ام آی تی فناوری Clio برای ارتقای درک محیطی ربات‌ها را معرفی کردند

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) با توسعه فناوری نوینی به نام کلایو، گامی مهم در جهت بهبود توانایی ربات‌ها در درک و تعامل با محیط پیرامون برداشته‌اند. این فناوری به ربات‌ها امکان می‌دهد تا با بهره‌گیری از زبان طبیعی، به طور دقیق و کارآمد بر روی وظایف محول شده تمرکز کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، کلایو با الهام از الگوهای شناختی انسان، به ربات‌ها کمک می‌کند تا محیط اطراف خود را به صورت بصری تحلیل کرده و اشیاء مرتبط با وظیفه مورد نظر را شناسایی کنند. این فناوری از طریق پردازش زبان طبیعی، قادر است دستورات پیچیده را درک کرده و آن‌ها را به اقدامات عملی تبدیل کند. ربات‌های مجهز به فناوری کلایو می‌توانند در شرایط اضطراری مانند زلزله یا سیل، به سرعت محیط را بررسی کرده و افراد گرفتار شده را شناسایی کنند.

این فناوری می‌تواند در صنایع مختلف مانند تولید و انبارداری برای خودکارسازی فرآیندها و افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گیرد. ربات‌های خانگی مجهز به کلایو قادر خواهند بود تا وظایف مختلفی مانند نظافت، آشپزی و مراقبت از سالمندان را انجام دهند.کلایو به ربات‌ها امکان می‌دهد تا با سرعت و دقت بیشتری وظایف محول شده را انجام دهند. با خودکارسازی بسیاری از وظایف، احتمال بروز خطاهای انسانی کاهش می‌یابد.

محققان MIT در نظر دارند تا قابلیت‌های فناوری کلایو را گسترش داده و آن را برای انجام وظایف پیچیده‌تر آماده کنند. با توسعه بیشتر این فناوری، می‌توان انتظار داشت که شاهد حضور گسترده‌تر ربات‌های هوشمند در زندگی روزمره باشیم. توسعه فناوری کلایو گامی مهم در جهت تحقق رویاهای بشر در زمینه ساخت ربات‌های هوشمند و توانمند است. این فناوری می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر صنایع مختلف داشته باشد و زندگی انسان‌ها را بهبود بخشد.

منبع خبر محققان ام آی تی فناوری Clio برای ارتقای درک محیطی ربات‌ها را معرفی کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow