مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد

مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را با لیتوگرافی ۳ نانومتری و حداکثر ۳۵ درصد عملکرد بهتر درمقایسه‌با دیمنسیتی ۹۳۰۰ معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک امروز پردازنده قدرتمند خود با نام دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد. این چیپ برای رقابت با پرچم‌داران آینده نظیر اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و A18 پرو اپل طراحی شده است. دیمنسیتی […] نوشته مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۹ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد

مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را با لیتوگرافی ۳ نانومتری و حداکثر ۳۵ درصد عملکرد بهتر درمقایسه‌با دیمنسیتی ۹۳۰۰ معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، مدیاتک امروز پردازنده قدرتمند خود با نام دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد. این چیپ برای رقابت با پرچم‌داران آینده نظیر اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و A18 پرو اپل طراحی شده است. دیمنسیتی ۹۴۰۰ با استفاده از معماری پیشرفته v9.2 CPU شرکت Arm ساخته شده و بهبودهای درخورتوجهی در‌مقایسه‌با نسل قبلی خود، یعنی دیمنسیتی ۹۳۰۰، ارائه می‌دهد.

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ که بر‌اساس لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC تولید‌شده، حداکثر ۴۰ درصد بهره‌وری انرژی بیشتری دارد. مدیاتک اعلام کرده است که این چیپ با استفاده از طراحی تمام هسته‌های بزرگ خود، به‌طرز چشمگیری عملکرد گوشی‌های هوشمند را ارتقا خواهد داد.

چیپ پرچمدار دیمنسیتی ۹۴۰۰

افزایش توان پردازشی CPU

Wccftech می‌نویسد که یکی از ویژگی‌های برجسته پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰، پردازنده آن است که از یک هسته Arm Cortex-X4 با فرکانس ۳/۶۲ گیگاهرتز و سه هسته اضافی Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 تشکیل شده است. طبق اعلام مدیاتک، این ترکیب موجب افزایش ۳۵ درصدی سرعت عملکرد تک‌هسته‌ای و ۲۸ درصدی در عملکرد چند‌هسته‌ای درمقایسه‌با دیمنسیتی ۹۳۰۰ خواهد شد. همچنین، این چیپ از جدیدترین استاندارد حافظه LPDDR5X-10667، سریع‌ترین حافظه موجود برای گوشی‌های هوشمند، پشتیبانی می‌کند.

چیپ دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک

قدرت بیشتر در بخش گرافیک

در بخش گرافیک، پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ با بهره‌گیری از پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای Arm Immortalis-G925، عملکرد ردیابی پرتو را تا ۴۰ درصد بهبود بخشیده است. علاوه‌بر‌این، این چیپ درمقایسه‌با نسل قبلی خود، تا ۴۱ درصد عملکرد بهتری در اوج دارد و تا ۴۴ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را ارائه می‌کند. همچنین، پرچم‌دار جدید مدیاتک از فناوری HyperEngine برای بهبود وضوح فوق‌العاده پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تجربه بازی و گرافیک را برای کاربران ارتقا دهد.

پیشرفت در هوش مصنوعی

مدیاتک در حوزه هوش مصنوعی نیز گام‌های بزرگی برداشته است. واحد پردازش عصبی (NPU) نسل هشتم این چیپ می‌تواند عملکرد مدل‌های زبان بزرگ (LLM) را تا ۸۰ درصد سریع‌تر و درعین‌حال تا ۳۵ درصد انرژی کمتری مصرف کند. علاوه‌بر‌این، این واحد از قابلیت‌های جدیدی مانند آموزش LoRA روی دستگاه و تولید ویدئو باکیفیت پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان نیز با پشتیبانی از هوش مصنوعی عامل‌محور، فرصت‌های بیشتری برای ایجاد نرم‌افزارهای هوشمند دارند.

مشخصات چیپ دیمنسیتی ۹۴۰۰

ویژگی‌های جدید پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰

از دیگر قابلیت‌های برجسته چیپ جدید مدیاتک می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

  • مودم 5G نسل جدید با عملکرد حداکثر ۷ گیگابیت‌بر‌ثانیه در باند زیر ۶ گیگاهرتز
  • چیپ ترکیبی Wi-Fi/Bluetooth 4 نانومتری با نرخ داده ۷/۳ گیگابیت‌بر‌ثانیه و کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی
  • پشتیبانی از Wi-Fi 7 با سه باند MLO
  • فناوری MediaTek Xtra Range 3.0 که پوشش Wi-Fi را تا ۳۰ متر افزایش می‌دهد
  • قابلیت دو سیم‌کارت فعال 5G /4G Dual SIM Dual Active برای انعطاف بیشتر کاربران
  • پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند سه‌نمایشگره که امکان طراحی فرم‌های نوآورانه جدید را برای تولیدکنندگان گوشی‌ها فراهم می‌کند

آینده گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی با پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰

با‌توجه‌به این ویژگی‌های پیشرفته و بهبودهای عملکردی چشمگیر، انتظار می‌رود پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی نسل بعدی استفاده شود. مدیاتک اعلام کرده است که گوشی‌های هوشمند مجهز به این چیپ از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهند شد.

پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ به‌عنوان یکی از پردازنده‌های قوی‌ موجود در بازار، رقابت شدیدی را میان شرکت‌های تولیدکننده تراشه ایجاد خواهد کرد و پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه قدرت پردازشی و گرافیک و هوش مصنوعی برای کاربران گوشی‌های هوشمند به‌ارمغان خواهد آورد.

نوشته مدیاتک پردازنده دیمنسیتی ۹۴۰۰ را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow