مرورگر Opera One برای سیستم عامل IOS منتشر می شود

اپرا مرورگر بازطراحی شده خود، Opera One را پس از هفته‌ها آزمایش در مرحله بتا، به عنوان یک نسخه پایدار برای سیستم‌عامل iOS منتشر می‌کند. به گزارش تک‌ناک، نسخه جدید از یک نوار جست‌وجو در پایین برای مرور آسان، پیشنهادات جست‌وجوی سریع هنگام تایپ و دستیار هوش مصنوعی Aria بهره می‌برد. اگرچه نوار جست‌وجوی موجود... نوشته مرورگر Opera One برای سیستم عامل IOS منتشر می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۲۳ مرداد , ۱۴۰۳ - 21:59
 0  1
مرورگر Opera One برای سیستم عامل IOS منتشر می شود

اپرا مرورگر بازطراحی شده خود، Opera One را پس از هفته‌ها آزمایش در مرحله بتا، به عنوان یک نسخه پایدار برای سیستم‌عامل iOS منتشر می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، نسخه جدید از یک نوار جست‌وجو در پایین برای مرور آسان، پیشنهادات جست‌وجوی سریع هنگام تایپ و دستیار هوش مصنوعی Aria بهره می‌برد.

اگرچه نوار جست‌وجوی موجود به عنوان پیش‌فرض قرار داده شده است، اما کاربران می‌توانند اپرا را از این حالت خارج و به سبک پیمایش استاندارد یا دکمه حرکت سریع تغییر دهند. همچنین کاربران همواره می‌توانند با پایین کشیدن صفحه نوار جست‌وجو را به نمایش درآورند.

اغلب گزینه‌های تکمیل خودکار هنگام تایپ کلمات در موتور جست‌وجو نمایان می‌شوند. اپرا برای سریع‌تر کردن تایپ از چیپست‌هایی زیر باکس جست‌وجو استفاده کرده است تا به صورت خودکار گزینه‌های پیش‌فرض را در اختیار کاربر قرار دهد.

از دیگر تغییرات ظریف ایجاد شده در مرورگر Opera One، این است که در زمان پایین و بالا کردن صفحات، نوار پایین و بالا به منظور نمایش تمام صفحه به صورت خودکار محو می‌شوند. علاوه بر این، رنگ نوار وضعیت بالا نیز با تم سایت مطابقت پیدا می‌کند.

دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی اپرا موسوم به Aria نیز در ماه مه ۲۰۲۳ راه‌اندازی و در آگوست ۲۰۲۳ به نسخه iOS معرفی شد. با انتشار Opera One، این دستیار دارای ورودی صوتی و توانایی تولید تصویر نیز شده است.

 مرورگر Opera One با هوش مصنوعی Aria برای iOS معرفی شد

آمارها نشان می‌دهد که مرورگر اپرا از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بار در iOS دانلود شده است. هر چند این روند در طول سال‌های 2021، 2022 و 2023 به ترتیب از 58 درصد به 25 درصد و در انتها به 4 درصد تنزل پیدا کرده است.

این در حالی است که میزان دانلود اپرا در سه ماهه دوم سال جاری در بازار اروپا رشدی 122 درصدی داشته است، که دلیل اصلی آن تغییر مقرراتی بود که در IOS اجرا شد و کاربران مجبور به انتخاب تنها یک مرورگر در دستگاه‌های خود بودند.

نوشته مرورگر Opera One برای سیستم عامل IOS منتشر می شود اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow