مشارکت مایکروسافت و بلک‌راک در سرمایه‌گذاری جهانی در زیرساخت‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت و بلک‌راک و چندین شرکت و سازمان دیگر تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر همکاری و در توسعه‌ و گسترش فناوری هوش مصنوعی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کنند. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان رقابت تنگاتنگی برای ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند مورد‌نیاز به‌منظور پشتیبانی از نسل جدید برنامه‌های هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند. این […] نوشته مشارکت مایکروسافت و بلک‌راک در سرمایه‌گذاری جهانی در زیرساخت‌های هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ شهریور , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  1
مشارکت مایکروسافت و بلک‌راک در سرمایه‌گذاری جهانی در زیرساخت‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت و بلک‌راک و چندین شرکت و سازمان دیگر تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر همکاری و در توسعه‌ و گسترش فناوری هوش مصنوعی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت‌های بزرگ فناوری و استارت‌آپ‌ها در سراسر جهان رقابت تنگاتنگی برای ایجاد زیرساخت‌های قدرتمند مورد‌نیاز به‌منظور پشتیبانی از نسل جدید برنامه‌های هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند. این زیرساخت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های کلانی هستند.

در همین زمینه، ائتلافی متشکل از غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و بلک‌راک همراه با شرکای زیرساخت جهانی (GIP) و MGX، کنسرسیوم سرمایه‌گذاری جهانی برای توسعه‌ی زیرساخت هوش مصنوعی (GAIIP) راه‌اندازی کرده‌اند.

هدف از این سرمایه‌گذاری عظیم ساخت مراکز داده پیشرفته و تأمین انرژی پایدار برای آن‌ها است. بخش عمده‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها در خاک ایالات متحده انجام خواهد شد. بااین‌حال، احتمال سرمایه‌گذاری در کشورهای همسو با سیاست‌های آمریکا نیز وجود دارد.

نئووین می‌نویسد که مایکروسافت و شرکای آن تأکید کرده‌اند که برای ساخت این زیرساخت عظیم AI، از معماری باز و اکوسیستمی گسترده استقبال می‌کنند تا بتوانند با شرکت‌های مختلفی همکاری کنند. انویدیا با ارائه‌ی دانش تخصصی خود در‌زمینه‌ی مراکز داده و کارخانه‌های AI، از این ائتلاف پشتیبانی خواهد کرد.

مشارکت مایکروسافت، بلک‌راک در زیرساخت هوش مصنوعی

در گام نخست، این کنسرسیوم تلاش خواهد کرد تا در سه سال آینده، مبلغ ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خصوصی از سرمایه‌گذارها و شرکت‌ها و مالکان دارایی جذب کند. در‌ادامه، هدف این است که حجم کل سرمایه‌گذاری‌ها (شامل تأمین مالی ازطریق بدهی) به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، با تأکید بر نقش محوری هوش مصنوعی در آینده‌ی اقتصاد جهانی، اعلام کرد:

مصمم هستیم تا از AI برای تسریع نوآوری و رشد در تمامی صنایع استفاده کنیم. مشارکت سرمایه‌گذاری جهانی در زیرساخت هوش مصنوعی گامی مهم در این مسیر است. با گردهم آوردن رهبران مالی و صنعتی، زیرساختی پایدار و قدرتمند برای آینده‌ی دیجیتال جهان بنیان خواهیم نهاد.

شیخ‌طحنون بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس MGX، نیز با این دیدگاه هم‌صدا شد و گفت:

هوش مصنوعی نه‌تنها صنعت آینده را شکل می‌دهد؛ بلکه آینده‌ی همه صنایع را متحول خواهد کرد. این مشارکت استثنایی نوآوری سریع‌تر و پیشرفت‌های تکنولوژیک شگرف و افزایش بهره‌وری را در سطح جهانی به‌ارمغان خواهد آورد. سرمایه‌گذاری‌های کنونی ما آینده‌ای روشن‌تر و باثبات‌تر و عادلانه‌تر را برای تمام بشر تضمین می‌کند.

سرمایه‌گذاری هنگفت GAIIP نشان‌دهنده‌ی تعهد قوی به پیشبرد قابلیت‌های هوش مصنوعی و اطمینان از این است که ایالات متحده در خط‌مقدم نوآوری‌های فناوری باقی می‌ماند. تمرکز بر انرژی پایدار نیز اهمیت توسعه‌ی مسئولانه‌ی هوش مصنوعی برای آینده‌ای بهتر را برجسته می‌کند.

نوشته مشارکت مایکروسافت و بلک‌راک در سرمایه‌گذاری جهانی در زیرساخت‌های هوش مصنوعی اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow