مشکل باتری در آیفون ۱۶ با آپدیت به سیستم‌عامل iOS 18

بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پس از به روزرسانی به سیستم‌عامل iOS 18، با مشکل کاهش شدید عمر باتری گوشی خود مواجه شده‌اند. به‌گزارش تک‌ناک، اخیراً کاربران جدیدترین مدل‌های آیفون و نسخه جدید iOS 18 گزارش‌های متعددی منتشر و در آن‌ها از مشکل خالی‌شدن سریع باتری دستگاه‌های خود شکایت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این مشکل […] نوشته مشکل باتری در آیفون ۱۶ با آپدیت به سیستم‌عامل iOS 18 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۲۸ مهر , ۱۴۰۳ - 21:00
 0  2
مشکل باتری در آیفون ۱۶ با آپدیت به سیستم‌عامل iOS 18

بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پس از به روزرسانی به سیستم‌عامل iOS 18، با مشکل کاهش شدید عمر باتری گوشی خود مواجه شده‌اند.

به‌گزارش تک‌ناک، اخیراً کاربران جدیدترین مدل‌های آیفون و نسخه جدید iOS 18 گزارش‌های متعددی منتشر و در آن‌ها از مشکل خالی‌شدن سریع باتری دستگاه‌های خود شکایت کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که این مشکل به‌ویژه در سری آیفون ۱۶ مشهود است و ممکن است با سیستم‌عامل iOS 18 مرتبط باشد.

بسیاری از کاربران در انجمن‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی اظهار کرده‌اند که پس از نصب iOS 18، خالی‌شدن باتری در دستگاه‌هایشان افزایش یافته است. این گزارش‌ها از زمان انتشار نسخه بتای iOS 18 آغاز شد؛ اما با ارائه نسخه پایدار این سیستم‌عامل و معرفی پرچم‌داران جدید اپل، دوباره شدت گرفته است. کاربران آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو به‌ویژه از این مشکل ناراضی هستند و اعلام کرده‌اند که حتی مدل‌های قدیمی‌تر نیز با این مشکل مواجه شده‌اند. این وضعیت نشان می‌دهد که شاید مسئله اصلی به iOS 18 بازگردد.

بر‌اساس گزارش‌ها، مشکل خالی‌شدن باتری به‌خصوص زمانی بیشتر می‌شود که گوشی در حالت غیرفعال یا «خواب» قرار دارد. به‌نظر می‌رسد آیفون‌هایی که از iOS 18 استفاده می‌کنند، حتی در حالت خواب نیز شارژ باتری زیادی مصرف می‌کنند. این موضوع ممکن است به وجود باگی در فرایندهای زیرساختی iOS 18 اشاره کند که به‌طور غیرمجاز فعال باقی می‌مانند.

برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که در طول شب و درحالی‌که گوشی در حالت غیرفعال است، باتری آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تخلیه می‌شود. یکی از کاربران آیفون ۱۶ پرو نیز اظهار کرده است که عمر باتری این دستگاه در مقایسه با مدل قبلی‌اش، یعنی آیفون ۱۲، بسیار کاهش یافته است.

بسیاری از کاربران آیفون ۱۶ پس از به روزرسانی به سیستم عامل iOS 18، با مشکل کاهش شدید عمر باتری گوشی خود مواجه شده‌اند

به‌نقل از ندریودهدلاینز، این مسئله در حالی رخ داده است که گوشی‌های هوشمند امروزی به سیستم‌هایی مجهز شده‌اند که الگوهای مصرف کاربران را شناسایی و خود را با آن‌ها سازگار می‌کنند تا مصرف باتری را بهینه کنند. به همین دلیل، در روزهای اول پس از به‌روزرسانی (به‌ویژه به‌روزرسانی بزرگ)، معمولاً مصرف بیشتری از باتری مشاهده می‌شود.

در سیستم‌عامل اندروید، کاربران می‌توانند این سیستم را از‌طریق گزینه Adaptive Battery فعال یا غیرفعال کنند. با‌این‌حال، با توجه به مدت زمانی که سری آیفون ۱۶ و iOS 18 دردسترس بوده‌اند، انتظار نمی‌رود که این مشکل همچنان ادامه پیدا کند.

کاربران برای حل این مشکل راه‌حل‌های متعددی را امتحان کرده‌اند؛ از‌جمله غیرفعال‌کردن ویژگی‌هایی مانند ProMotion (نمایش ۱۲۰ هرتزی) و AOD (صفحه‌نمایش همیشه روشن)، حذف ویجت‌ها و حتی بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه. با‌این‌حال، بسیاری از این راه‌حل‌ها نتیجه‌ای نداشته و مشکل همچنان باقی است.

با توجه به این مشکلات، انتظار می‌رود که اپل در به‌روزرسانی بعدی، یعنی iOS 18.1، این مسئله را حل کند. این به‌روزرسانی قرار است در ماه اکتبر منتشر شود و ویژگی‌های جدیدی ازجمله Apple Intelligence را به دستگاه‌های واجدشرایط اضافه کند. با‌این‌حال، با‌توجه‌به شکایات گسترده کاربران، انتظار می‌رود که یکی از اولویت‌های اصلی این به‌روزرسانی، بهبود عمر باتری دستگاه‌ها باشد. کاربران امیدوارند که این مشکل به‌زودی حل شود و عملکرد باتری دستگاه‌هایشان به حالت عادی بازگردد.

نوشته مشکل باتری در آیفون ۱۶ با آپدیت به سیستم‌عامل iOS 18 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow