مشکل جدی کاهش باتری آیفون پس از به‌روزرسانی iOS 18

کاربران آیفون پس از به‌روزرسانی به iOS 18 با مشکل کاهش شدید عمر باتری روبه‌رو شده‌اند؛ به‌طوری‌که باتری گوشی‌شان، تنها در یک ساعت تا ۳۰ درصد تخلیه می‌شود. به‌گزارش تک‌ناک، برخی از کاربران آیفون اخیراً کاهش درخورتوجه عمر باتری خود را پس از نصب به‌روزرسانی iOS 18 گزارش کرده‌اند. برخی از آن‌ها ۲۰ تا ۳۰ […] نوشته مشکل جدی کاهش باتری آیفون پس از به‌روزرسانی iOS 18 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۲ مهر , ۱۴۰۳ - 05:00
 0  4
مشکل جدی کاهش باتری آیفون پس از به‌روزرسانی iOS 18

کاربران آیفون پس از به‌روزرسانی به iOS 18 با مشکل کاهش شدید عمر باتری روبه‌رو شده‌اند؛ به‌طوری‌که باتری گوشی‌شان، تنها در یک ساعت تا ۳۰ درصد تخلیه می‌شود.

به‌گزارش تک‌ناک، برخی از کاربران آیفون اخیراً کاهش درخورتوجه عمر باتری خود را پس از نصب به‌روزرسانی iOS 18 گزارش کرده‌اند. برخی از آن‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش باتری فقط در یک ساعت را تجربه کرده‌اند. این کاهش ناگهانی عمر باتری استفاده‌ی روزانه از آیفون را برای کاربران با مشکل جدی مواجه کرده است. این مسئله تجربه‌ی کاربری آیفون را تحت‌تأثیر قرار داده و به‌خصوص با‌توجه‌به سرعت شارژ کندتر آیفون از گوشی‌های اندرویدی، نارضایتی کاربران را به‌دنبال داشته است.

اپل برای رفع مشکل کاهش عمر باتری در iOS 18، راهکارهایی ارائه کرده است؛ البته طبیعی است که نسخه‌های بتا با مشکلاتی از‌جمله کاهش عمر باتری همراه باشند. بسیاری از کاربران نسخه‌ی بتای iOS 18 نیز این مشکل را گزارش کرده‌اند.

به‌نقل از گیزموچاینا، اپل اعلام کرده است که پس از هر به‌روزرسانی، برخی فرایندهای مهم در پس‌زمینه‌ی گوشی اجرا می‌شوند تا سیستم به نسخه‌ی جدید عادت کند. این فرایندها ممکن است به‌طور موقت باعث کاهش عمر باتری و افزایش دمای دستگاه شوند. اگر پس از نصب iOS 18 کاهش عملکرد باتری را مشاهده کردید، نیازی نیست بلافاصله نگران شوید. اغلب بهینه‌سازی باتری پس از چند روز با تنظیم‌شدن سیستم با به‌روزرسانی جدید، تثبیت می‌شود.

کاربران آیفون با مشکل جدی کاهش باتری پس از به‌روزرسانی iOS 18 جدید مواجه شده‌اند

نکاتی برای به‌حداقل‌رساندن کاهش سریع باتری

درحالی‌که آیفون‌ها معمولاً به‌مرور‌زمان استفاده از باتری را بهینه می‌کنند، چندین راهکار وجود دارد که کاربران می‌توانند برای کاهش مصرف انرژی انجام دهند:

  • برای اینکه باتری گوشی‌تان زودتر خالی نشود، روشنایی خودکار (Auto-Brightness) و قفل خودکار (Auto-Lock) را فعال کنید. این تنظیمات باعث می‌شوند صفحه‌نمایش گوشی در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید، کم‌نورتر یا حتی خاموش شود.
  • برای حفظ شارژ باتری گوشی، مجوزهای برنامه‌ها (App Permissions) را بررسی کنید. بعضی از برنامه‌ها ممکن است بدون اجازه شما، از موقعیت مکانی‌تان استفاده کنند که این کار باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود.
  • برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، تاحدممکن به شبکه‌های Wi-Fi متصل شوید. Wi-Fi درمقایسه‌با شبکه‌های تلفن‌همراه، باتری کمتری مصرف می‌کند.
  • برای صرفه‌جویی در باتری، حالت کم‌مصرف (Low Power Mode) را فعال کنید. این حالت کارهایی مثل به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها را متوقف می‌کند و باعث می‌شود تا باتری گوشی‌تان دیرتر تمام شود.

برای اینکه بفهمید چرا باتری گوشی‌تان زود خالی می‌شود، به بخش «تنظیمات» بروید و روی «باتری» بزنید. در اینجا نمودارهایی وجود دارد که نشان می‌دهند کدام برنامه‌ها بیشترین باتری شما را مصرف می‌کنند. با دیدن این نمودارها می‌توانید تنظیمات لازم را انجام دهید تا باتری گوشی‌تان بیشتر دوام بیاورد.

نوشته مشکل جدی کاهش باتری آیفون پس از به‌روزرسانی iOS 18 اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow