ممنوعیت شبکه اجتماعی X در برزیل اجرایی شد

دادگاه عالی برزیل، شبکه اجتماعی X را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در این کشور ممنوع کرد. این تصمیم پس از ماه‌ها کشمکش بین دولت برزیل و ایلان ماسک، اتخاذ شد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک و به نقل از خبرگزاری AFP، برخی از کاربران برزیلی دیگر نمی‌توانند به شبکه اجتماعی X دسترسی داشته باشند.... نوشته ممنوعیت شبکه اجتماعی X در برزیل اجرایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

۱۰ شهریور , ۱۴۰۳ - 14:59
 0  1
ممنوعیت شبکه اجتماعی X در برزیل اجرایی شد

دادگاه عالی برزیل، شبکه اجتماعی X را به دلیل انتشار اطلاعات نادرست در این کشور ممنوع کرد. این تصمیم پس از ماه‌ها کشمکش بین دولت برزیل و ایلان ماسک، اتخاذ شد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک و به نقل از خبرگزاری AFP، برخی از کاربران برزیلی دیگر نمی‌توانند به شبکه اجتماعی X دسترسی داشته باشند.

این کاربران هنگام تلاش برای ورود به پلتفرم با پیامی مبنی بر نیاز به بارگیری مجدد مرورگر مواجه می‌شوند، که ورود موفق را غیرممکن می‌کند.

قاضی الکساندر دی مورائس، این دستور را پس از عدم رعایت دستور قبلی ایلان ماسک، مالک X مبنی بر معرفی یک نماینده قانونی جدید برای شرکت صادر کرد.

این قاضی دادگاه عالی برزیل، دستور داد که فعالیت شبکه اجتماعی X در این کشور به طور کامل و فوری متوقف شود.

همچنین به سازمان ارتباطات ملی دستور داد تا در مدت 24 ساعت تمام اقدامات لازم برای اجرای این حکم را انجام دهد.

قاضی مورائس تهدید کرد که هر فردی از «حقه‌های تکنولوژیکی» برای دور زدن این مسدودسازی استفاده کند، مانند استفاده از VPN برای دسترسی به پلتفرم، جریمه 50 هزار رئال (حدود 8900 دلار) پرداخت خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مورائس از گوگل، اپل و ارائه‌دهندگان اینترنت درخواست کرده بود تا «موانع تکنولوژیکی برای جلوگیری در استفاده از برنامه X معرفی کنند»، اما بعد این درخواست را پس گرفت.

شبکه اجتماعی X در برزیل ممنوع شد

ایلان ماسک مالک شبکه اجتماعی X نیز ساکت نماند و با الفاظی توهین‌آمیز این اقدام قاضی برزیلی را ضد مردم‌سالاری و آزادی بیان دانست.

وی در حساب کاربری خود در X نوشت:

«آزادی بیان اساس مردم‌سالاری است، اما یک قاضی روان‌پریش بی سواد در حال نابودی آن در برزیل است‌.»

وی با اشاره به اینکه شبکه X را می‌توان در وب‌سابت نیز باز کرد از شهروندان برزیل خواست در صورت محدودیت از VPN استفاده کنند‌.

گفتنی است که شبکه ایکس ۲۲ میلیون کاربر در برزیل دارد‌.

 

نوشته ممنوعیت شبکه اجتماعی X در برزیل اجرایی شد اولین بار در تک ناک - اخبار دنیای تکنولوژی. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow